Teamleder Internasjonal Handel

Sted
Rud, Bærum
Publisert
7. januar 2019
Søknadsfrist
Snarest
Kontakt
Anne Qvenild, 97723235
Posisjon
Leder, Spesialist
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Har du erfaring med internasjonal handel og ønsker en ledende rolle i et selskap i stor utvikling?

United Bakeries er et norsk konsern som har hovedkontor i Bærum. Virksomheten har etablert seg i Skandinavia, Frankrike og USA, og operer innen produksjon, salg og distribusjon av bakervarer. I tillegg er Isklar, med vann fra Isbreen Folgefonna i Hardanger, en del av United Bakeries. 

Vår import  - og eksportavdeling trenger flere dyktige medarbeidere. Vi er i sterk vekst, og søker en leder som kan løfte vår internasjonale avdeling til nye høyder. Liker du handel ut over landegrensene, har erfaring innen teambuilding og sterke krefter for økt salg, kan dette være din neste mulighet.

Hos oss vil du rapportere til daglig leder, og ha god kontakt med konsernledelsen. Du vil lede et team på tre kollegaer, samarbeide med selgere, og ha tett dialog med produksjonsselskapet i Norge. Vi er en inspirerende gjeng med høyt tempo, ekstremt opptatt av kvalitet, og gir oss ikke før kunden er fornøyd. Er du selvstendig og liker et miljø som gir utfordringer du må strekke deg etter, så vil vi gjerne ha din søknad.

Arbeidsoppgaver:

  • administrasjon av inngåtte avtaler
  • samarbeide med selgere internasjonalt angående handel, prising, salg, messer, kampanjer, transport og vedlikehold
  • behandle toll og avgift
  • utvikle og lede et nyetablert team, fordele oppgaver og sikre gode prosesser 
  • være bindeledd mellom produksjonsenheter, selgere og ledelsen
  • lage tilbud til prospekter og kunder
  • være oppdatert på lover og regler, skatt og avgift
  • prosjektledelse

Kravspesifikasjon: 

  • høyere økonomisk utdannelse
  • minimum fem års relevant erfaring fra internasjonal handel
  • flytende i engelsk, og gjerne fransk
  • erfaring fra matvarehandel er en fordel
  • god innsikt i lover og regler i forhold til eksport 
  • erfaring fra prosjektarbeid og ledelse
  • kjennskap til inngåelse av kontrakter

Personlige egenskaper: 

For å trives i rollen må du like en hektisk arbeidshverdag. Du må være engasjert med et ønske om å prestere på vegne av deg selv og selskapet, og fleksibel i forhold til løsninger og tilrettelegging. Du har en sterk interesse for internasjonal handel, og liker å holde deg oppdatert på lover og regler. Rollen byr på et stort spenn i oppgaver og stadig skiftende problemstillinger. Du er løsningsorientert og tydelig når stillingen krever det. Som leder er du teamorientert og støttende, og opptatt av å skape et team som drar i samme retning. 

Vi tilbyr: 

  • spennende og varierte arbeidsoppgaver i et ledende firma
  • mulighet til å videreutvikle funksjonen i selskapet
  • et hyggelig og sportslig miljø med mye latter i gangene
  • gode betingelser
  • unik kompetanseutveksling og nettverksbygging innenfor bransjen

For spørsmål eller en uforpliktende prat om stillingen, vennligst ta kontakt med Fabi ved  Anne Qvenild, 977 23 235. 

Fabi er et konsulent- og rekrutteringsselskap med spesialisering innen økonomi, regnskap og finans, som tilbyr tjenestene rekruttering, konsulentutleie, og management for hire.

Fabi er et ledende selskap innen sitt segment, og kjennetegnes av kundefokus, god kjennskap om kandidatmarkedet og dyktige ansatte.

--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.