Senior Business Controller

Sted
Oslo
Publisert
16. januar 2019
Søknadsfrist
Snarest
Kontakt
Frode Pettersen, 47888285
Posisjon
Spesialist
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Berendsen utvikler og leverer nyskapende serviceløsninger for serviceavtaler på arbeidstøy, matter, mopper og hygieneløsninger. Berendsen er en del av det franske konsernet Elis, og med en årlig omsetning på 28 milliarder kroner og 45.000 medarbeidere er vi markedsledende i Europa innen tekstil, hygiene og facility service. Vi er representert i 28 land i Europa og Latin-Amerika.

Med vår forretningsmodell som baserer seg på leie og vedlikehold, hjelper vi våre kunder til å kontrollere kostnader, kvalitet og ivareta en bærekraftig miljøstrategi – slik at de frigir tid til å fokusere på sin egen kjernevirksomhet. Vi har et bredt spekter av potensielle kunder og tilbyr alt fra synlighetstøy og kokketøy til inngangsmatter, mopper, kluter og dispensere med papir og såpe til toaletter. Innenfor våre forretningsområder leverer Elis Berendsen tjenester til ca 400.000 kunder rundt om i verden.

I Norge har vi driftsenheter i Oslo/Herbergåsen, Skien, Bergen, Trondheim, Sandnes, Kristiansand og Volda, med hovedkontor i Oslo. Selskapet har 370 ansatte som omsetter for nærmere 600 millioner.

Motiveres du av å være med og påvirke utviklingen i et selskap gjennom å jobbe tett med primærdriverne i virksomheten? Da kan du være vår nye Senior Business Controller.

Vi ser etter deg som vil være en sentral spiller i vår reise hvor vi kontinuerlig jobber med å effektivisere og kommersialisere hele organisasjonen. For rette vedkommende som er genuint interessert og nysgjerrig i business er dette en meget spennende jobb i et stort internasjonalt selskap i stadig utvikling. Stillingen rapporter til Økonomidirektør.  

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvar for oppfølging av selskapets driftsenheter gjennom månedlige business review’s – herunder utfordre og supportere driftssjefene med gode analyser og oppfølging av KPI-er
  • Månedlig rapportering og kommentarer til konsern i selskapets rapporteringsformat
  • Bistå i analyse og kalkylearbeid for de forskjellige avdelinger
  • Videreutvikle og forbedre verktøy for oppfølging og KPI-er
  • Videreutvikle selskapets budsjettmodell basert på konsernets rapportering samt å fasilitere budsjett- og prognose-prosess
  • Oppfølging av likviditeten
  • Være proaktiv og initiere forbedringstiltak
  • Delta i prosjekter og utføre ad hoc analyser

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 5 - 10 års erfaring fra lignende stilling
  • Erfaring fra større konsern, fortrinnsvis internasjonale
  • God forretningsforståelse
  • Meget gode Excel og Powerpoint kunnskaper
  • Erfaring fra bruk av business intelligence

Utdannelsesnivå:

  • Mastergrad
  • Relevant erfaring kan kompensere for delvis manglende utdannelse

Personlige egenskaper:

  • Ambisiøs
  • Analytisk
  • Forretningsorientert  
  • Liker å ta ansvar
  • Selvstendig
  • Evne å drive prosesser
  • Evne sikre høy kvalitet på leveransene
  • Jobbe godt sammen med andre
  • Gode kommunikative egenskaper
  • Gode sosiale egenskaper
  • Positive holdninger

Språk:

  • God fremstillingsevne på norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig

Vi tilbyr:

  • En utviklende og selvstendig stilling i et uformelt og fremtidsrettet miljø, med bransjeledende løsninger
  • Et profesjonelt miljø med høy kompetanse, og gode utviklingsmuligheter


--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.