Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Leder Kundesuksess

Arbeidsgiver
Dagens Næringsliv AS
Sted
Oslo
Søknadsfrist
10. februar 2019

Vis mer

Bransjer
Media / Forlag
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Stillingsopplysninger

 

Dagens Næringsliv (DN) er et selskap i mediekonsernet NHST Media Group, som også omfatter Morgenbladet og en rekke internasjonale bransjepublikasjoner. DN er Norges ledende næringslivsavis og ble i 2018 kåret til 'Årets avis' på nett og papir, samt vinner av SKUP-prisen.

Leder Kundesuksess Kundeinnsikt – Datadrevet - Forretningsforståelse

I arbeidet med å styrke posisjonen som Norges viktigste leverandør av journalistikk og innhold om næringsliv, økonomi og samfunn, ansetter vi nå Leder Kundesuksess. DN skal vinne morgendagens lesere, og ha de mest lojale kundene innen sitt segment, gjennom stor grad av personalisering i all kontakt med dem. 

I rollen som Leder Kundesuksess blir du sentral i arbeidet med å øke verdien og lønnsomheten for privatabonnenter og bedriftskunder av DN. Du vil jobbe med kundesuksess i hele kundereisen gjennom et sterkt eierskap til denne, og i tett samarbeid med ulike avdelinger i DN. Viktige avdelinger i dette samarbeidet er leserengasjement i DNs redaksjon, digitalt salg, bedriftssalg, utvikling, analyse og innsikt, og drift og distribusjon.

Leder Kundesuksess har personalansvar for en erfaren fagansvarlig/prosjektleder, i tillegg rapporterer to support- og salgskoordinatorer i matrise til avdelingen.

Stillingen rapporterer til Direktør Brukermarked i Dagens Næringsliv og sitter i dennes ledergruppe.

Ansvarsområder:

  • Etablere og utvikle mål og KPIer for kundesuksess i Dagens Næringsliv
  • Produkteier for kundeservicesider, Min Side og Min Bedrift på dn.no
  • Prioritere og gjennomføre retention-tiltak basert på innsikt, driveranalyser og prediksjonsmodeller, med støtte fra analyse- og innsiktsavdelingen
  • Benytte marketing automation-verktøy til datadrevet og personalisert kundekommunikasjon, og testing og optimalisering av digitale servicekanaler
  • Etablere DNs B2B kundesuksess-program, både rettet mot beslutningstakere og administratorer av avtaler, og sluttbrukere som skal ta i bruk DNs produkter
  • Utforme onboarding-program, kommunikasjonsplaner, fordeler og verdiøkende aktiviteter for våre bedriftskunder
  • Være en viktig bidragsyter i produktutviklingsarbeidet, og en premissgiver for produktplaner slik at vi designer for økt kundesuksess

Arbeidserfaring:

  • Kanskje jobber du innen bank/finans/forsikring, IT, konsulenttjenester eller media/kommunikasjon i dag? Med arbeidsoppgaver innen for eksempel CRM, salg/markedsføring/kommunikasjon, analyse, digital kundeservice, produkt/forretningsutvikling.
  • Minst 3-5 års relevant arbeidserfaring
  • God kjennskap til digitale abonnementstjenester
  • Forretningsforståelse og evne til å initiere og lede prosjekter basert på businesscase
  • Gjerne erfaring med å jobbe i matrise og oppnå resultater gjennom samarbeid på tvers av flere fagområder
  • Erfaring med datadrevet og automatisert markedsføring/kommunikasjon er en fordel
  • Noe erfaring med personalansvar er ønskelig
  • Minimum utdannelse på bachelor-nivå eller tilsvarende

Personlige egenskaper:

  • Du er en initiativtaker
  • Du er analytisk
  • Du er samarbeidsvillig
  • Du er systematisk
  • Du er god til å kommunisere
  • Du er en gjennomfører

For flere spørsmål ta kontakt med vår rådgiver Eirik Bache-Wiig i CONESS Search & Selection AS, tlf 97109010.

Firma

Dagens Næringsliv er Norges fremste næringslivsavis. Siden 1890 har vi vært først med nyhetene om bransjene, bedriftene og menneskene som former samfunnet. Vi gir deg kunnskap, inspirasjon og grunnlag for gode valg.

Finn oss
Website

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel