Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Digital Production Manager

Arbeidsgiver
Discovery Networks Norway
Sted
Oslo
Søknadsfrist
Snarest

Vis mer

Bransjer
Informasjon / Kommunikasjon, Media / Forlag
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Stillingsopplysninger

Stillingen som Digital Production Manager for Eurosport vil være bindeleddet mellom liveproduksjonen, desken og plattformen Eurosport Player. Personen skal sørge for koordinering av livesendinger på tvers av Eurosport sine digitale plattformer. Noe som innebærer å overse at det er god arbeidsflyt, både i forkant av eventet og underveis. 

Ansvarsområder:

  • Prosjektledelse av eventer og konsepter på Discovery sine digitale plattformer 
  • Kontaktpunkt for digital innholdsrapportering 
  • Ansvar for å sammenfatte produksjonsmanualer for digitale events
  • Ansvarlig for teknisk arbeidsflyt og samarbeid med schedulering av lokale og sentrale team for events på Discovery sine plattformer 
  • Kontaktpunkt for feilmeldinger ved verktøy for webdesk
  • Kontaktpunkt for behov for verktøy i forhold til digital utvikling av de digitale plattformene 
  • Overse og koordinere vaktlister for streaming editors 
  • PO ansvar for egne prosjekter 
  • Ressurs inn i plattformoverskrivende teknologiprosjekter for sport 

Kompetanse: 

  • God kjennskap til arbeids- og produksjonsflyt i et live multiplattforms produksjonsmiljø
  • Minimum 3 års erfaring med datastyrt innhold som f.eks adobe analytics
  • Minimum 2 års erfaring med prosjektledelse av digitale prosjekter
  • Minimum 2 års erfaring med streaming eller liveproduksjon 
  • Stillingen krever både produksjonsteknisk og teknologisk innsikt og kunnskap 
  • Erfaring med å jobbe i en internasjonal matriseorganisasjon 

Personlige egenskaper 

  • Sportsinteressert 
  • Høy gjennomføringsevne 
  • Strukturert 
  • Behersker engelsk som arbeidsspråk

--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.

Firma

Discovery Networks Norway er en norsk mediegruppe eid av det amerikanske TV-nettverket Discovery Communications. På verdensbasis har Discovery 2,9 milliarder abonnenter, fordelt over mer enn 220 land og territorier.

Den norske virksomheten teller ca. 140 ansatte og holder til i moderne lokaler i Nydalen i Oslo. Vi er et mediehus i sterk medvind og har de siste årene vokst fra å være én middels stor norsk TV-kanal, TVNorge, til å bli et sterkt mediehus som også bistår de åtte reklamebærende kanalene FEM, MAX, VOX, TLC, Discovery Channel, Eurosport, Eurosport 2 og Eurosport Norge.

Discovery-gruppen opererer også strømmetjenestene Dplay, som gir direkte tilgang til samtlige ovennevnte kanaler

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel