Chief Customer Officer

Rekrutterer
Sted
Oslo
Publisert
11. mars 2019
Søknadsfrist
1. april 2018
Kontakt
Per Gauslaa, 97775649
Posisjon
Spesialist
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Chief Customer Officer i spennende e-commerce konsulentselskap!

Et av Norges ledende e-commerce byråer søker ny CCO - en unik sjanse for å lede en fantastisk avdeling i vekst.

Convert Group er en leverandør av e-handelsløsninger med visjonen “Vi skal lage Norges (kanskje verdens) beste nettbutikker!”. I dag er vi 60 ansatte i fire land, med hovedkontor i Oslo som har gleden av å jobbe med kunder som blant annet Eplehuset, Norli, Høyer og David-Andersen. Som ansatt i Convert vil du få være med å forme morgendagens handelsløsninger for noen av Norges fremste merkevarer, og påvirke hvordan hundretusener av mennesker handler varer og tjenester.

Vi er kundens dedikerte e-commerce partner, en forlengelse av deres egen e-commerce avdeling, og  arbeider tett med kunden hver uke for å hjelpe de å lykkes med sin e-handelsstrategi. Det forventes mye av oss som leverandør, og vi har derfor etablert to avdelinger som kun arbeider med å forvalte alle eksisterende kunder. Disse avdelingene heter Care og Performance og det er disse avdelingene vi håper du vil lede.

Care er supportavdelingen vår som er et team på 13 ansatte med rådgivere og utviklere som hjelper våre 40 kunder med videreutvikling, brukerspørsmål og feilretting. Avdelingen har vokst 100% de siste to årene, er lønnsom og vil fortsette å utvikle seg fremover.

Performance er en nyoppstartet konsulentavdeling som i dag består av en Customer Success Manager. Tanken er å arbeide proaktivt sammen med våre faste kunder og øvrige bedrifter for å hjelpe de med kurs, ny teknologi, analyse, UX og CRO. Dette er et spennende område vi tror vi kan lykkes godt med og som vi ønsker å skalere opp snarlig.

Arbeidsoppgaver

Stillingen inngår i selskapets ledergruppe og vi ser frem til å utvide ledergruppen med en CCO som ønsker å bidra i strategiske og operasjonelle diskusjoner og som evner å gjennomføre tiltak.

Ansvaret for rollen vil blant annet være:

  • Ansvaret for å videreutvikle og forsterke våre arbeidsprosesser og rutiner.
  • Personalansvar for norske ansatte i avdelingene
  • Budsjettansvar for avdelingene Care og Performance
  • Videreutvikle vårt konsulentapparat, samt skape nye tjenesteområder.
  • Overordnet ansvar for selskapets kundetilfredshet

Erfaring

Vår nye CCO har trolig erfaring fra konsulent/IT- bransje

  • Du kan vise til gode resultater innen ledelse og prosessforbedringer.
  • Du har god forståelse for IT-utviklingsprosesser
  • Du har ledet tverrfaglige team
  • Du har kommersiell teft
  • Du har erfaring med kundeansvar

Personlige egenskaper

  • Strukturert
  • Evner å identifisere utfordringer og initiere løsninger
  • Kommuniserer svært godt (NO/EN)
  • Gjennomføringsevne
  • Dyktig lagspiller

Hvorfor jobbe i Convert

  • Et ambisiøst og innovativt arbeidsmiljø med ekstremt dyktige mennesker.
  • Mulighet til å være med å bygge din egen avdeling i et selskap i sterk vekst, og skape fremtidens handelsløsninger.
  • Konkurransedyktige betingelser (bl.a. 6 ukers betalt ferie, fleksibel arbeidstid, gratis vaskehjelp på hjemmebane, mulighet til å delta på kurs og konferanser, subsidiert parkering osv.).
  • Uformelt og hyggelig arbeidsmiljø med høy takhøyde og god stemning.



--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.