Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Webanalytiker

Arbeidsgiver
Dagens Næringsliv AS
Sted
Oslo
Søknadsfrist
22. april 2019

Vis mer

Bransjer
Informasjon / Kommunikasjon, Media / Forlag
Stillinger
IT, Spesialist
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Stillingsopplysninger

Er du glad i tall? Liker du å strukturere og tolke data, slik at de gir mening og kan lede til handling? Dagens Næringsliv har en tydelig strategi om å vinne morgendagens kunder med gode digitale brukeropplevelser. En viktig del av denne strategien er økt bruk av data og analyse i alt vi gjør. For å styrke oss på dette området søker vi nå en teknisk, analytisk medarbeider som vil inngå i vårt analyseteam. 

Du vil bli en del av avdelingen for utvikling, strategi og analyse, som er et spennende og sammensatt miljø med utviklere, designere, forretningsutviklere, analytikere og journalister. Avdelingen har en sentral rolle i DN, samtidig som vi jobber tett med tilsvarende miljøer i konsernet NHST Media Group. 

Ansvar og arbeidsoppgaver:  

  • Analysere brukeratferd, identifisere forbedringsområder og foreslå tiltak - fortrinnsvis ved bruk av Adobe Analytics 
  • Videreutvikle webanalyse, systemer og metoder for datainnsamling i takt med den teknologiske utviklingen  
  • Være en sentral ressursperson innen data management, og forvalte dataplattformer (DMP) 
  • Utforming og valg av målgrupper for segmentert kommunikasjon 
  • Bidra til å sette gode digitale måltall 
  • Rapportering av bruk på alle digitale flater og innhold distribuert på andre plattformer (web, mobil, app, sosiale medier etc.) 
  • Delta i viktige prosjekter i vår digitale transformasjon 

Kompetanse og egenskaper

  • Har relevant høyere utdanning 
  • Har analytisk teft, forretningsforståelse og nysgjerrighet 
  • Har god kompetanse på Adobe Analytics, Google Analytics, Linkpulse eller andre store aktører innen webanalyse 
  • Innsikt i hvordan nettsteder er bygget opp, samt kunnskap om ulike skriptspråk, databaser og API-er for effektiv sammenstilling og presentasjon av data fra ulike kilder (herunder tagging, html, javascript, SDK, SQL etc.) 
  • Gjerne erfaring med digital markedsføring, programmatisk annonsering eller DMP/segmenteringsverktøy, men ikke et absolutt krav God språklig fremføring på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig 

Vi tilbyr 

  • Konkurransedyktig lønn, pensjonsordninger og forsikringer.  
  • Engasjerte og motiverte kolleger, høy faglig kompetanse, høyt tempo 

Firma

Dagens Næringsliv er Norges fremste næringslivsavis. Siden 1890 har vi vært først med nyhetene om bransjene, bedriftene og menneskene som former samfunnet. Vi gir deg kunnskap, inspirasjon og grunnlag for gode valg.

Finn oss
Website

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel