Prosessansvarlig
- Arbeidsgiver
- Flytoget
- Sted
- Oslo
- Søknadsfrist
- 22. april 2019
Vis mer
- Bransjer
- Transport / Logistikk / Lager
- Stillinger
- Analytiker, Konsulent / Rådgivning, Utvikling
- Arbeidstid
- Fulltid
- Jobbtype
- Fast
- Sektor
- Privat
Stillingsopplysninger
Flytoget bringer passasjerer til og fra Oslo Lufthavn med Drammen som endestasjon i vest. Selskapet skal tilby det beste transporttilbudet til og fra Oslo Lufthavn med vekt på sikkerhet, punktlighet og service. Flytoget har en topphastighet på 210 km/t, og fraktet i 2018 over 6,8 millioner reisende. Selskapets kundetilfredshet er svært høy (97%), og selskapet har god lønnsomhet. Flytoget AS er et selvstendig selskap direkte eiet av Nærings- og Fiskeridepartementet. I 2019 ble Flytoget kåret til «Årets Operatør» i Global AirRail Alliance.
Til nyopprettet stilling i Flytoget søkes prosessansvarlig til planavdelingen. Flytoget skal utrede og beslutte fremtidens planverktøy, og søker i den anledning etter en person som kan ta ansvar for denne prosessen. Du vil samtidig være med å videreutvikle avdelingen og forvalte systemet som skal dekke rute-, materiell- og personalplanlegging. Avdelingen sikrer at Flytoget har et optimalt rutetilbud til enhver tid, samt sørger for robuste og effektive bemanningsløsninger. Stillingen rapporterer til Plan- og personaldirektør.
Ansvarsoppgaver
- Ansvarlig for utvikling av prosesser knyttet til planlegging (ruteplan, bemanning, ferie, avvik, mm.)
- Prosjekteier for anskaffelse og implementering av nytt planverktøy for Flytoget
- Ansvarlig for utvikling av analyser og rapporter for planavdelingen
- Aktiv deltaker i arbeidet med utvikling av Flytogets effektivitet
- Aktiv deltagelse i budsjettarbeid og rapportering
Ønskede kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdannelse innen logistikk, statistikk, matematikk eller informatikk
- Erfaring fra logistikk, samferdsel eller fra en prosessorientert bedrift
- Erfaring fra tilsvarende rolle, alternativt consulting eller rådgivning av forbedrings- og endringsprosesser
- Avanserte kunnskaper i Excel, og meget god IT systemforståelse
- God prosesstankegang og gjerne kjennskap til Lean
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Gjerne erfaring med ett eller flere planverktøy
- Gjerne kjennskap til overenskomster
Personlige egenskaper
- Evne til å jobbe selvstendig, målrettet og med god gjennomføringskraft
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Analytisk og helhetstenkende
- God evne til å se nye løsninger
Hva kan vi tilby
- En spennende jobb med gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Godt arbeidsmiljø med engasjerte og kompetente kollegaer
- Konkurransedyktige betingelser
- Lyse og moderne kontorlokaler med meget sentral beliggenhet
- Ny, flott kantine med subsidiert lunsjordning
Søknadsfrist: 22.04.2019
For ytterligere informasjon er du velkommen til å kontakte Capus HR Management ved Partner Kristian Lennertzen på 916 16 073 eller Researcher Thomas Bjerke på 472 06 377.
--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.
Firma
Flytoget bringer passasjerer til og fra Oslo Lufthavn med Drammen som endestasjon i vest. Selskapet skal tilby det beste transporttilbudet til og fra Oslo Lufthavn med vekt på sikkerhet, punktlighet og service. Flytoget har en topphastighet på 210 km/t, og fraktet i 2018 over 6,8 millioner reisende. Selskapets kundetilfredshet er svært høy (97%), og selskapet har god lønnsomhet. Fra og med 2020 faser vi inn 8 nye og moderne togsett for ytterlig å styrke merkevaren. Flytoget AS er et selvstendig selskap direkte eiet av Nærings- og Fiskeridepartementet.
- Website
- http://www.flytoget.no/
Få jobbvarsler
Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.
Opprett varsel