Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Prosessansvarlig

Arbeidsgiver
Flytoget
Sted
Oslo
Søknadsfrist
22. april 2019

Vis mer

Stillingsopplysninger

Flytoget bringer passasjerer til og fra Oslo Lufthavn med Drammen som endestasjon i vest. Selskapet skal tilby det beste transporttilbudet til og fra Oslo Lufthavn med vekt på sikkerhet, punktlighet og service. Flytoget har en topphastighet på 210 km/t, og fraktet i 2018 over 6,8 millioner reisende. Selskapets kundetilfredshet er svært høy (97%), og selskapet har god lønnsomhet. Flytoget AS er et selvstendig selskap direkte eiet av Nærings- og Fiskeridepartementet. I 2019 ble Flytoget kåret til «Årets Operatør» i Global AirRail Alliance.

 

Til nyopprettet stilling i Flytoget søkes prosessansvarlig til planavdelingen. Flytoget skal utrede og beslutte fremtidens planverktøy, og søker i den anledning etter en person som kan ta ansvar for denne prosessen. Du vil samtidig være med å videreutvikle avdelingen og forvalte systemet som skal dekke rute-, materiell- og personalplanlegging. Avdelingen sikrer at Flytoget har et optimalt rutetilbud til enhver tid, samt sørger for robuste og effektive bemanningsløsninger. Stillingen rapporterer til Plan- og personaldirektør.

 

Ansvarsoppgaver

  • Ansvarlig for utvikling av prosesser knyttet til planlegging (ruteplan, bemanning, ferie, avvik, mm.)
  • Prosjekteier for anskaffelse og implementering av nytt planverktøy for Flytoget
  • Ansvarlig for utvikling av analyser og rapporter for planavdelingen
  • Aktiv deltaker i arbeidet med utvikling av Flytogets effektivitet
  • Aktiv deltagelse i budsjettarbeid og rapportering

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdannelse innen logistikk, statistikk, matematikk eller informatikk
  • Erfaring fra logistikk, samferdsel eller fra en prosessorientert bedrift
  • Erfaring fra tilsvarende rolle, alternativt consulting eller rådgivning av forbedrings- og endringsprosesser
  • Avanserte kunnskaper i Excel, og meget god IT systemforståelse
  • God prosesstankegang og gjerne kjennskap til Lean
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Gjerne erfaring med ett eller flere planverktøy
  • Gjerne kjennskap til overenskomster

 

Personlige egenskaper

  • Evne til å jobbe selvstendig, målrettet og med god gjennomføringskraft
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Analytisk og helhetstenkende
  • God evne til å se nye løsninger

 

Hva kan vi tilby

  • En spennende jobb med gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Godt arbeidsmiljø med engasjerte og kompetente kollegaer
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Lyse og moderne kontorlokaler med meget sentral beliggenhet
  • Ny, flott kantine med subsidiert lunsjordning


 
Søknadsfrist: 22.04.2019
 
For ytterligere informasjon er du velkommen til å kontakte Capus HR Management ved Partner Kristian Lennertzen på 916 16 073 eller Researcher Thomas Bjerke på 472 06 377.


--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.

Firma


Flytoget bringer passasjerer til og fra Oslo Lufthavn med Drammen som endestasjon i vest. Selskapet skal tilby det beste transporttilbudet til og fra Oslo Lufthavn med vekt på sikkerhet, punktlighet og service. Flytoget har en topphastighet på 210 km/t, og fraktet i 2018 over 6,8 millioner reisende. Selskapets kundetilfredshet er svært høy (97%), og selskapet har god lønnsomhet. Fra og med 2020 faser vi inn 8 nye og moderne togsett for ytterlig å styrke merkevaren. Flytoget AS er et selvstendig selskap direkte eiet av Nærings- og Fiskeridepartementet.

Finn oss
Website

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel