Forretningsorientert økonomisjef/CFO

Rekrutterer
Sted
Oslo
Publisert
5. juli 2018
Søknadsfrist
Snarest
Kontakt
Henriette K. Aaberg, 97615226
Posisjon
Toppleder
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Norwegian Broker AS er Norges største forsikringsmeglerhus, med Söderberg & Partners, som er Nordens største forsikringsmeglerhus, som majoritetseier. Den norske virksomheten inkluderer skadeoppgjørsselskapet Norwegian Claims Link AS, Bafo Forsikring AS, Bafo Forsikringsmegling AS, Garde Forsikring og Quality Broker. Samlet har selskapene mer enn 195 ansatte og kjøper forsikringer for ca. NOK 2.5 mrd. årlig. Norwegian Broker AS er eksklusivt medlem og medeier i Assurex Global, og kan via dette partnerskapet tilby lokal bistand til kunder over hele verden. I det nordiske konsernet er det ca. 1900 ansatte og et samlet forsikringskjøp på ca. SEK 7 mrd. årlig.

Selskapene søker etter en proaktiv og helhetstenkende CFO som kan ta ansvar for hele den norske økonomifunksjonen, herunder finans, økonomi og overordnet regnskap. I tillegg til løpende oppgaver, vil det være fokus på utviklings- og forbedringsarbeid innen økonomiområdet. Selskapene har fokus på digitalisering av rutiner og prosesser, og følgelig har den rette kandidaten en sterk interesse for denne delen av faget.

Selskapene har en ambisiøs vekststrategi, og CFO har en sentral rolle i den strategiske og forretningsmessige utviklingen av selskapene. Stillingen har personalansvar for samtlige medarbeidere i økonomiavdelingen og rapporterer til administrerende direktør.
 
Arbeidsoppgaver:

  • økonomisk rapportering til ledelse, eiere og myndigheter
  • budsjettering og oppfølging av nøkkeltall
  • avregning av forsikringsoppgjør og rapportering til forsikringsselskaper
  • utarbeidelse av analyser
  • aktiv deltagelse i strategiske beslutningsprosesser
  • videreutvikling av rutiner, prosesser og systemer
  • ad hoc-prosjekter

Kvalifikasjoner:

  • høyere økonomisk utdannelse, siviløkonom/master el. tilsv.
  • solid og relevant regnskapserfaring
  • erfaring fra internasjonalt salgsselskap med globale markeder og produkter er en fordel
  • kunnskap om, erfaring med og engasjement for IT, analyse- og økonomistyringssystemer
  • gode engelskferdigheter, både skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper:

Den ideelle kandidaten er forretningsorientert, fremtidsrettet og har fokus på kvalitets- og forbedringsprosesser. Videre er du selvstendig, engasjert i det du holder på med, trygg på deg selv og har evnen til å skape tillit. Selskapene er i stadig endring, og følgelig må du trives i et hektisk miljø og kunne håndtere flere oppgaver samtidig. Fleksibilitet og gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper verdsettes.

Den rette kandidaten utfører arbeidet i tråd med selskapenes verdier:

  • gjør det enkelt
  • gjør det riktig
  • tenk nytt
  • vær entusiastisk og blid

Vi tilbyr

  • en ansvarsfull og viktig rolle
  • spennende og utfordrende oppgaver i en bransje med gode fremtidsutsikter
  • entusiastisk og internasjonalt arbeidsmiljø
  • sentral beliggenhet
  • konkurransedyktige betingelser

Grunnet ferieavvikling vil søknader behandles i august.

--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.