Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Leder CRM og Kundeanalyse

Arbeidsgiver
Fremtind Forsikring AS
Sted
Oslo
Søknadsfrist
20. mars 2019

Vis mer

Bransjer
Bank / Finans / Forsikring
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Stillingsopplysninger

Er du en SMART leder innenfor CRM og Kundeanalyse? 

Forsikringsløsninger for en ny tid

SpareBank 1 og DNB har gått sammen om å bygge et forsikringsselskap som skal kjennetegnes av digital innovasjon og fornyelse. Fremtind er allerede landets tredje største forsikringsselskap, og landets største med distribusjon gjennom bank.

Vi er i overkant av 900 medarbeidere som hver dag jobber med å lage produkter og tjenester som betyr noe i folks liv. Sammen med bankene, kundene og partnerne tar vi nå nye steg og forbereder oss på en ny og spennende hverdag.

Fremtind Forsikring har som mål å bli landets ledende forsikringsaktør og ta plassen som morgendagens forsikringsselskap med stort fokus på digitale løsninger basert på kundeinnsikt og –behov. Vi har i dag et høykompetent analysemiljø hvor avanserte modeller anvendes innenfor bl.a. digitale kundestrømmer, aktivitets- og hendelsesbaserte kundeprosesser, automatiserte arbeidsprosesser og prising, og hvor også et eget maskinlærings-/kunstig intelligens miljø har blitt etablert. 

I forbindelse med ny organisering har vi etablert avdelingen CRM og Kundeanalyse hvor vi søker en faglig sterk og engasjert leder som kan utvikle avdelingen og dens medarbeidere til å bli et ledende miljø innenfor «customer analytics». Som leder vil du bli svært sentral i organisasjonen, og dine vurderinger og bidrag vil få stor betydning for Fremtinds utvikling. 

Avdelingen har blant annet ansvar for å: 

  • Utvikle og forvalte avanserte modeller og kunde-/prosessanalyser som basis for en industrialisert tilrettelegging, produksjon og oppfølging av kundeaktiviteter og veksttiltak. 
  • Tilrettelegge for og bidra til å videreutvikle infrastruktur, som f.eks. customer data-/datascience plattform og systemutvikling i våre rådgiver- og kundeløsninger. 
  • Sikre at maskinlæring inkluderes i modellene/løsninger både i batch og i sanntid. 

Du vil være en strategisk og operativ prosessdriver som sikrer god samhandling med og leveranser ut til de ulike markedsområdene i selskapet og til distributørene. Du vil lede en avdeling med svært selvgående og kompetente medarbeidere gjennom veiledning, tilrettelegging og utvikling.

Kvalifikasjoner

  • Universitets-/høyskoleutdanning på masternivå innen statistikk/matematikk/økonomi/finans/IT
  • Ledererfaring fra forsikringsvirksomhet eller lignende datadrevet kommersiell virksomhet
  • Erfaring fra stillinger innenfor avansert dataanalyse er en fordel

Personlige egenskaper

  • Lederegenskaper med evne til å drive prosesser
  • Strategisk og analytisk vurderingsevne
  • Kunde-, markeds- og forretningsanalytisk kompetanse
  • Nysgjerrig, innovasjons- og endringsorientert

Vi tilbyr

  • Spennende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter
  • Et svært godt arbeidsmiljø
  • Moderne og åpne kontorlokaler i Oslo sentrum
  • Konkurransedyktige betingelser


--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.

Firma

Forsikringsløsninger for en ny tid.

SpareBank 1 og DNB har gått sammen om å bygge et forsikringsselskap som skal kjennetegnes av digital innovasjon og fornyelse. Fremtind er allerede landets tredje største forsikringsselskap, og landets største med distribusjon gjennom bank.

Vi er i overkant av 900 medarbeidere som hver dag jobber med å lage produkter og tjenester som betyr noe i folks liv. Sammen med bankene, kundene og partnerne tar vi nå nye steg og forbereder oss på en ny og spennende hverdag.

Finn oss
Sted
Oslo
NO

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel