Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Key Account Manager

Arbeidsgiver
Lofotprodukt AS
Sted
Oslo
Søknadsfrist
Snarest

Stillingsopplysninger

Lofotprodukt AS produserer og selger sjømat under merkevarene 'Lofoten', 'Berggren' og 'Madam Bergen'. Selskapet har hovedkontor og fabrikk på Leknes i Lofoten, fabrikk i Bergen og salgs- og markedskontor i Oslo. Selskapet ble etablert i 1994, og er i dag en del av det nordiske sjømatkonsernet Insula AS. For mer informasjon, se www.lofoten.no.

Lofoten har som mål å bli forbrukernes førstevalg innen sjømat, og for å oppnå dette styrker vi teamet vårt ved å søke etter en fremoverlent, kommersiell og strukturert

Key Account Manager - Dagligvare

Hovedoppgaver/ansvar:

  • Ansvar for salg - og resultatutvikling overfor en av de store kjedene
  • Sentral aktivitetsplanlegging- og beslutning
  • Sortimentstyring og implementering av nyheter
  • Ansvar for kostnadsbudsjett innenfor tildelt område
  • Aktiv forberedelse og deltakelse i årlige avtaleforhandlinger
  • Sørge for at inngåtte kjedeavtaler gjennomføres og overholdes
  • Kontinuerlig arbeid med optimalisering av sortimentet
  • Sikre listing på nyheter i alle kategorier gjennom optimalt innsalg
  • Være diskusjonspartner for kjeden i forhold til kategoriutvikling
  • Utvikling og gjennomføring av en vellykket kundestrategi

Kvalifikasjoner og bakgrunn

  • Relevant utdannelse innen økonomi, salg eller markedsføring vektlegges
  • Stor fordel med kompetanse innen marketing og forhandlinger
  • God kjennskap til norsk dagligvare og de forskjellige aktørene
  • Forhandlingsvant og med gode dokumenterte resultater
  • Gode analytiske ferdigheter, behersker Excel svært godt, og evner å utnytte forbruker- og kundeinnsikt

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeids - og relasjonsskapende evner kombinert med lyst til å skape fremgang og gode resultater
  • Høy arbeidskapasitet og stor gjennomføriungsevne
  • Initiativrik og løsningsorientert person som evner å jobbe selvstendig
  • Teamorientert
  • Proaktiv og evne til å se muligheter og gjennomføre tiltak for å oppnå mersalg
  • Gode kommunikasjonsegenskaper
  • Glødende engasjement for sjømat
  • Analytisk og strukturert
  • Uformell, sosial og omgjengelig
  • Godt humør og utstråler masse energi

Vi tilbyr

  • En aktiv og operativ stilling i et ekspanderende og lønnsomt selskap
  • Gode betingelser som gjenspeiler din faglige tyngde og erfaring
  • Store utviklingsmuligheter i et selskap i vekst
  • Viktig stilling med stor påvirkningskraft og mulighet til å gjøre en forskjell
  • Et trivelig og sosialt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer.

Stillingen rapporterer til daglig leder, og kontoret har beliggenhet sentralt i Oslo.

I denne rekrutteringen samarbeider vi med vår rekrutteringspartner Smartpeople Search & Selection. Har du ytterligere spørsmål om stillingen kan de rettes til våre rådgivere Erik Overland på tlf. 922 64 464 eller Kjetil Wendelborg på tlf. 950 43 308 hos Smartpeople Search & Selection AS. Dersom du trigges av denne utfordringen, så vil vi be deg registrere deg snarest på stillingen via vår stillingsportal på www.smartpeople.no . For å kunne behandle din søknad er vi avhengige av at du søker via en av de tre søknadslenkene på toppen av stillingsannonsen på vår hjemmeside. Der kan du også enkelt søke via din LinkedIn-profil for å spare tid. Vi ser frem til å motta din søknad!

Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver.

Smartpeople Search & Selection AS ble etablert 15. januar år 2000. Utgangspunktet den gang var å jobbe mer bransjespesialisert og -fokusert enn mange andre innen rekrutteringsbransjen – som i stor grad satser mer generalisert innen rekruttering. Smartpeople sitt primære nedslagsfelt er å jobbe med rekruttering av topp- og mellomledere, samt tyngre kompetansepersonell til sektorene retail/kjededrift og merkevareleverandørleddet. Plattformen og erfaringsbasen til oss som jobber i selskapet er først og fremst FMCG og dagligvarehandel. Helt siden starten i 2000 har vi jobbet svært bredt innen sektorene varehandel og merkevare, og har i dag kunder innen både dagligvare og de aller fleste faghandelsretninger. I tillegg jobber vi med mange ulike aktører som jobber opp mot eller samarbeider med våre kunder innen de samme fokusområdene.

Selskapet er partnereid, og vi som jobber i selskapet har inngående erfaring og kompetanse fra tyngre lederroller fra de nevnte sektorene. Smartpeople fokuserer også tjenestemessig, og leverer et bredt spekter av rekrutteringstjenester og rådgivning innen HR-management, coaching, outplacement – og ikke minst karriererådgivning.

--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.

Firma

Lofotprodukt AS videreforedler og selger sjømat til dagligvare- og storhusholdningsmarkedet i Norden. Produktene selges under merkevarene «Lofoten», «Frøyas» og «Madam Bergen». Virksomheten drives i moderne lokaler på Leknes i Lofoten og i Bergen, og med salgs- og markedsavdeling i Oslo. Lofotprodukt AS inngår i det nordiske sjømatkonsernet Insula AS, som har totalt 460 ansatte, og en estimert omsetning for 2015 på NOK 1,2 mrd. For mer informasjon, se: www.lofoten.no

Finn oss
Website

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel