Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Direktør digitalisering av økonomitjenester

Arbeidsgiver
OBOS BBL
Sted
Oslo
Søknadsfrist
30. april 2019

Stillingsopplysninger

OBOS bygger framtidens samfunn og oppfyller boligdrømmer. Vi er landets største boligbyggelag med 450 000 medlemmer, Norges største boligbygger og en av de største i Norden. Vi eies av medlemmene, og overskuddet beholdes i virksomheten. Helt siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte. I tillegg driver vi virksomhet innen rehabilitering, vedlikehold, næringseiendom, bank og forsikring. Vi tilbyr også et omfattende medlemsprogram til våre medlemmer. OBOS-konsernet er et komplett kompetansehus innen eiendom, med over 2500 ansatte.

 

Direktør digitalisering av økonomitjenester er en nyopprettet stilling som vil få overordnet ansvar for OBOS’ regnskapstjenester, innkreving og fakturaadministrasjon, inkasso- og factoring-tjenester.

Avdelingen har i overkant av 4300 kunder over hele landet, i hovedsak seksjonssameier og borettslag.

Avdelingen består av 120 medarbeidere med høy kompetanse, og du vil rapportere til konserndirektør for divisjon forvaltning og rådgivning. For å imøtekomme kundenes krav til høykompetent rådgivning, kombinert med effektive og gode tjenester på digitale plattformer, er OBOS-konsernets tjenester til boligselskaper i kontinuerlig utvikling.

Direktøren skal være en trygg leder med erfaring fra å lede endringsprosesser knyttet til bruk og implementering av nye teknologiske løsninger. Samtidig er det ønskelig med god økonomiforståelse. Som direktør blir du en sentral del av arbeidet med å videreutvikle forretningsområdet og tilrettelegge for at OBOS tiltrekker seg nye kunder. Det vil være stort fokus på riktig og fremtidsrettet digitalisering. Du skal ha evne til lede og håndtere større omstillinger i takt med økt digitalisering og automatisering, og vil ha ansvaret for å sikre at avdelingen anskaffer og utvikler de beste og mest innovative IT-løsningene for produksjonen.


Sentrale oppgaver:

  • overordnet ansvar for daglig drift og leveranse av tjenester internt og eksternt
  • initiere, utforme og iverksette digitaliserings- og effektiviseringsprosesser i avdelingen
  • pådriver i arbeidet med å kontinuerlig videreutvikle og effektivisere egen organisasjon og tjenestetilbud
  • sikre god konkurranseevne og høy leveringsdyktighet innen hele tjenesteporteføljen
  • overordnet ansvar for å sikre hensiktsmessig organisering og rett kompetanse i avdelingen
  • delta aktivt i divisjonens ledergruppe og bidra til strategiutforming og planlegging
  • sikre intern forankring og forståelse av strategi og følge opp handlingsplaner
  • støtte, motivere og utvikle ledere og medarbeidere i avdelingen


Kvalifikasjoner:

  • relevant høyere utdannelse, gjerne innen økonomi
  • dokumenterte resultater fra å lede kompetansevirksomheter i omstilling, gjerne erfaring med å lede ledere
  • bred erfaring fra endringsledelse
  • relevant erfaring fra innovasjons- og prosjektledelse
  • kan vise til økt produktivitet eller kostnadsbesparelser gjennom innføring av effektive digitale løsninger
  • god kjennskap til IT-løsninger som er relevant for virksomhetsområdet, og markedsutviklingen innen slike løsninger
  • gode kommunikasjonsevner muntlig og skriftlig


Personlige egenskaper:

  • visjonær og innovativ
  • fremoverlent og ser kontinuerlig etter forbedringer
  • nysgjerrig på utviklingen innen teknologi, og forstår samspillet mellom teknologi og mennesker
  • tydelig leder med naturlig autoritet og som evner å få folk med seg
  • samarbeidsorientert, involverer og lytter til dine ansatte
  • evner å stå støtt i krevende prosesser
  • kommersiell teft, jobber strukturert, analytisk og målrettet
  • opptatt av å skape gode kundeopplevelser
  • høy etisk standard og kjenner deg igjen med OBOS’ visjon og kjerneverdier

 
Vi tilbyr en lederrolle i en viktig samfunnsaktør som er i stor utvikling. OBOS betaler ikke utbytte; alt overskudd går tilbake til virksomheten og muliggjør langsiktige satsinger til det beste for medlemmene. Riktig kandidat vil ha høy integritet og vil kjenne seg igjen i OBOS’ visjon og verdier.

Du vil få gode muligheter for personlig og faglig utvikling, og varierte arbeidsoppgaver med mulighet til å påvirke egen hverdag. Arbeidsted er Hammersborg torg.

ISCO Group bistår i rekrutteringen. For nærmere informasjon, ta kontakt med Joachim Guslund i ISCO Group, tlf. 22 06 87 00. Søknad og CV registreres snarest og senest innen 30. april 2019.


--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.

Firma

OBOS er en av de største boligbyggerne i Norge og Sverige, og er den største i Norge. OBOS er en medlemsorganisasjon med 535 000 medlemmer i Norge og Sverige og overskuddet beholdes i virksomheten og benyttes til å oppfylle formålet, som er å tilby medlemmene bolig. Helt siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte.

OBOS har over 2700 ansatte og driver utvikling, produksjon og salg av eiendom og bolig. Vi har i tillegg virksomhet innenfor eiendomsforvaltning, rådgivning, digitale tjenester, bankvirksomhet, eiendomsmegling, næringseiendom, samt aksjeinvesteringer innenfor sektorene bygg, eiendom og anlegg. OBOS skal bidra til et mer bærekraftig samfunn. Medlemmene har besluttet at inntil 10 prosent av overskuddet etter skatt skal benyttes til samfunnsnyttige tiltak. Hovedkontoret er i Oslo.

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel