Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Business Controller

Arbeidsgiver
Takeda
Sted
Sentralt i Asker
Søknadsfrist
Etter avtale

Vis mer

Bransjer
Industri / Produksjon
Stillinger
Analytiker, Økonomi / Finans / Regnskap
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Business Controller til globalt, pasientfokusert og innovasjonsdrevet farmasøytisk selskap

Takeda er i vekst og søker engasjerte kollegaer som vil gjøre en forskjell!

Takeda Norge har en sterk posisjon etter oppkjøpet av Nycomed, som har vært en ledende aktør i norsk legemiddelindustri og en viktig del av nordmenns hverdag. Selskapet har skapt, utviklet og produsert flere av landets mest kjente legemidler og den arven bygger Takeda videre på. Vi jobber for bedre helse og et friskere Norge, med blant annet fokus på spesialområder som kreft, mage/tarm, sjeldne sykdommer og vaksiner. Det er dette som driver oss til å jobbe dedikert og engasjert for pasienter over hele Norge - hver eneste dag.

Takeda Norge har 260 kunnskapsrike medarbeidere med vårt eget moderne produksjonsanlegg i sentrum av Asker.

 

Vi ønsker å styrke controllerfunksjonen ved vårt norske hovedkontor i Asker, og søker etter en businessorientert, selvgående og målrettet Business Controller. Du vil jobbe i et lite finansteam og derigjennom få ta del i mange og varierte oppgaver. Som Business Controller vil du støtte den norske markedsavdelingen, med et bredt spekter av oppgaver innen økonomistyring og analyser. Du vil jobbe tett med, og rapportere til, selskapets Head Of Finance Norway. Dine arbeidsoppgaver vil videre bestå i:

 

Arbeidsoppgaver

  • koordinere budsjettprosess for definerte business units
  • fungere som en business partner med utstrakt kontakt med, og direkte støtte til, den norske ledergruppen
  • bidra i mål- og KPI-oppfølging
  • delta i business reviews
  • forberede månedsrapportering av salg og kostnader (alt av operativt regnskap foregår ved et shared service senter i Polen)
  • videreutvikling av finansielle prosesser og rutiner
  • vedlikehold og utvikling av systemer knyttet til analyser og prognoser.
  • være en bidragsyter ift internkontroll
  • løpende dialog med shared service senter og andre globale funksjoner
  • utarbeidelse av business cases og ad hoc analyser
     

Kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse, på Masternivå evt bachelor i revisjon
  • 2-4 års relevant arbeidserfaring, gjerne fra revisjon
  • generell god regnskapsforståelse
  • solide norsk og engelskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
  • gode ferdigheter i Excel, og generelt stor interesse for IT-systemer
  • erfaring fra bruk av Business Intelligence, og/eller fra ERM-systemer som SAP, Hyperion og Cognos vil være en fordel

 

Personlige egenskaper
Vi er på jakt etter deg som er analytisk, businessorientert, selvgående, løsningsorientert og målrettet. Videre må du ha en strukturert tilnærming, være team-orientert, uredd og kommunisere godt.

 

Vi tilbyr
Vi tilbyr en sentral og variert stilling i et globalt, pasientfokusert og innovasjonsdrevet farmasøytisk selskap som bygger på en mer enn 235 års historie. Du vil få svært gode muligheter for så vel faglig- som personlig utvikling. Arbeidsmiljøet beskrives best som profesjonelt uformelt, hvor kollegaene er engasjerte og positive.

Virker dette interessant ber vi deg søke via www.financepeople.no. Ved spørsmål kan du kontakte Mona Gabrielsen, Partner i FinancePeople, på mobil 917 46 917 eller på mona.gabrielsen@financepeople.no. 

Alle henvendelser behandles konfidensielt

 

--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel