Head of Operations Norge

Porterbuddy er et neste generasjons teknologi- og logistikkselskap med lidenskap for logistikk og e-handel. Vi skal definere morgendagens standard for urbane leveranser. Porterbuddy er en leveringsinnovatør som gjør det enkelt og bekvemt å handle online. Vi leverer varer allerede samme dag fra ledende norske nettbutikker som f.eks. Fjellsport, Clas Ohlson, Snushjem, Eplehuset og Barnas Hus. Bestem selv når og hvor varene skal leveres hjem til deg, spor sendingen underveis, chat med budet og gi din score. Vi er kjent for raske, fleksible og presise hjemleveranser - Porterbuddy gjør det enkelt og kundevennlig å handle online! Med optimalisert mobilitet bidrar vi til effektiv ressursbruk og bærekraftig utvikling av smarte byer. Vi definerer morgendagens standard for urbane leveranser.

Porterbuddy er i sterk vekst og søker derfor til nyopprettet stilling

Head of Operations Norge

Head of Operations / operativ leder Norge vil lede vår operative logistikk i Norge. Du vil ha hovedansvar for å planlegge, drifte og videreutvikle vår operative logistikktjeneste, som f.eks ansvar for line-haul, drift av logistikkhub, rekruttering og bruk av transportkapasitet, last-mile leveranser, osv. Du vil være sentral for den videre veksten av selskapet og du vil jobbe tett sammen med ledelsen i selskapet.

Sentrale arbeidsoppgaver vil være:

  • Ansvarlig for all operativ logistikk
  • Ledelse og personalansvar for driftsteamet
  • Delta i operative og strategiske diskusjoner og prosesser
  • Daglig oppfølging og videreutvikling av hele logistikk-verdikjeden og driften
  • Bistå med innsalg til større retail- og logistikkpartnere
  • Den optimale kandidaten har:
  • Relevant utdannelse og ledelseserfaring fra strategisk og operativ logistikk, varelagerdrift, supply chain, med gode resultater
  • Et tydelig og inspirerende lederskap, og kan jobbe operativt sammen med driftsteamet og øvrige medarbeidere i selskapet.
  • Passion for quality , resultatorientert, positiv og løsningsorientert
  • Initiativ og er nysgjerrig, og setter seg raskt inn i nye løsninger
  • Gode kunnskaper og erfaring med å utarbeide strategiske analyser og anbefalinger i samarbeid med selskapets ledergruppe.
  • Innsikt og erfaring med IT og IT-systemer innen supply chain
  • God kommersiell forståelse og høy arbeidskapasitet – "får ting gjort"
  • Erfaring fra prosjekt og prosjektledelse, og evne til selvstendig å definere og drive prosjekter og initiativer fremover
  • Sterk interesse og erfaring for e-handel og teknologi er en fordel
  • Erfaring med å arbeide og kommunisere meget godt både på norsk og engelsk.
  • Interesse for entreprenørskap, innovasjon og teknologi er vitalt.


Vi kan tilby:

  • En meget spennende lederstilling innenfor e-handel, logistikk og teknologi, i et selskap i sterk vekst
  • Meget gode muligheter for videreutvikling i Norge og utlandet
  • Unik mulighet til å bygge relasjoner med anerkjente ledende aktører og beslutningstakere i bransjen
  • Muligheten til å forme din egen arbeidshverdag samt lansere egne prosjekter/idéer i selskapet
  • Hyggelige kollegaer og et godt arbeidsmiljø på Skøyen i Oslo


Arbeidssted: Karenslyst Alle 16d, 0278 Oslo
Arbeidstid: Fleksibel fulltid
Lønn: Etter avtale (lønn + opsjonsordning)
Søknadsfrist: Snarest
Oppstart: Høsten 2019

Spørsmål om stillingen kan rettes til Tord Störtebecker, COO (tord@porterbuddy.com), mobil +47-97034152 eller Henrik Gerner-Mathisen, CEO (henrik@porterbuddy.com), mobil +4795124110