Direktør programmatiske produkter og teknologi

Rekrutterer
Sted
Oslo
Publisert
6. september 2019
Søknadsfrist
30. september 2019
Kontakt
Ellen Ruth 90728963, Jan-Petter Westlie 90084810
Posisjon
Leder
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Amedia har vekstambisjoner og søker etter Direktør programmatiske produkter og teknologi.

Se for deg at du har en kunde med et produkt eller et budskap som de ønsker skal nå ut til flest mulig. Som Direktør for programmatiske produkter og teknologi vil du sørge for at Amedias annonsevarelager og annonseprodukter sikrer at kunden har tilgang til de produkter som gir den beste kommersielle effekten i markedet.  Dette gjør vi med rett teknologi og optimal forvaltning av trafikkvarelageret. 
 
Ambisjonen til Amedia er å utvikle Norges mest attraktive programmatiske produkter slik at kunden får dokumentert effekt på sin annonse basert på data og innsikt fra våre redaksjonelle produkter og lesere. Effektdokumentasjonsarbeidet er et samarbeid med flere svært kompetente avdelinger i Amedia og her vil du ha en viktig rolle i å tilrettelegge og koordinere dette arbeidet.


Amedia legger mye arbeid i utvikling. Programmatisk salg er i vekst og funksjonen vil tilrettelegge for og videreutvikle dette både nasjonalt og lokalt. Som Direktør vil du ha høyt fokus på programmatisk salg og sørge for at våre annonseprodukter er optimalt tilrettelagt for dette.  Du vil bidra til økt digital annonsevekst slik at vi fortsetter å ta markedsandeler. Funksjonen vil måles på samlet digital annonseomsetning, ha det overordnete ansvar for programmatisk salg, digitale kjøpsfunksjoner, ad ops- og trafficavdelingene, samt annonseserverteknologien i konsernet.

Stillingen rapporterer til konserndirektør Victoria C. Schultz (948 13 352) og vil være en del av ledergruppen i Amedia Salg og Marked.
Direktøren har personalansvar for et dyktig team på 14 medarbeidere, hvorav 4 mellomledere.

Amedia Salg og Marked er en del av Amedia, les mer om hvordan det er å jobbe i Amedia: https://karriere.amedia.no/

Arbeidsoppgaver

  • Kommersielt og helhetlig ansvar for konsernets digitale varelager, herunder utarbeidelse av programmatisk- og forvaltnings/yield-strategi i Amedia
  • Strategisk utvikling av produkter og løsninger
  • Håndtere pris og varelageroptimalisering
  • Aktivt søke å optimalisere mellom direkte- og programmatisk salg
  • Aktivt søke å optimalisere målgruppesegmentene
  • Finne veien for Amedia mot dynamiske annonseprodukter basert på effektmåling
  • Opprettholde en løpende kommunikasjon med hubber/regionale representanter som opererer innen det digitale varelageret
  • Legge til rette for programmatisk salg av printannonseprodukter
  • Opprettholde en forretningsmessig tilnærming til teknologi, prising og allokering samt teste og prioritere verktøy og plattform ved behov
  • Eier av annonseserverteknologien
  • Lede forhandlinger med plattform-/verktøyleverandører

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Vi ser for oss at du har utdanning innen teknologi eller økonomi, samtidig som du har en kommersiell tankegang. Vi ønsker at du har lederfaring fra kommersiell virksomhet og innehar høy strategisk og kommersiell analysekompetanse. For å lykkes i denne stillingen må du være strukturert i din arbeidsform og ha høy gjennomføringsevne.
Videre ønsker vi oss at du er utfordrende, initiativrik og løsningsorientert. Samarbeid og tydelig kommunikasjon er avgjørende for å oppnå gode resultater. Erfaring fra kontinuerlig effektivisering og endringsledelse er en klar fordel. Vi ønsker at du kjenner deg igjen i våre verdier: Solid, Tilstede, Ambisiøs og Gnist

Vi tilbyr

Til den rette kandidaten kan vi tilby en utfordrende og variert lederrolle i et ambisiøst selskap i en spennende bransje. Miljøet er preget av hyggelige og engasjerte kollegaer og en uformell tone. Selskapet holder til i moderne og trivelig lokaler i Akersgata.

Amedia Salg og Marked AS har salgsansvaret for all nasjonal reklameomsetning samt oppfølgingsansvaret for lokal reklameomsetning i Amedia-konsernet. Dette innebærer blant annet ansvaret for reklamesamkjøringen Amedia Marked, som er landets største med over 100 aviser, inkludert Nettavisen. Samlet når samkjøringen ut til 2,1 millioner mennesker daglig. Amedia Salg og Marked har 100 ansatte.
--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.