Forretningsanalytiker

Rekrutterer
Sted
Oslo
Publisert
8. oktober 2019
Søknadsfrist
Snarest
Kontakt
Olav Haraldseid 91355516, Cathrine Sørensen 48400100
Posisjon
Spesialist
Bransjer
Media / Forlag
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Amedia er Norges største utgiver av lokale medier. Konsernet eier 72 abonnementsaviser og tre gratisaviser, det digitale riksmediet Nettavisen. I tillegg driver Amedia trykkeri- og distribusjonsvirksomhet i Norge og trykkerivirksomhet i Russland. Fellesfunksjoner som IT, utvikling, forbrukermarked, analyse, regnskap, annonseproduksjon, kundesenter og sideproduksjon er samlet i sentrale enheter som understøtter driften av mediehusene. I 2018 omsatte Amedia for over 3,5 milliarder kroner. 

Om stillingen
Forretningsanalytiker vil få en svært sentral rolle i videreutviklingen av innsiktsmiljøet hos Amedia og være ansvarlig for at Amedia har tilgang på solide analyser og beslutningsstøtte. Videre skal Forretningsanalytiker sørge for at Amedias aviser får god brukerinnsikt i tillegg til direkte leveranser til konsernets ledelse. Stillingen vil med andre ord ha stor påvirkningskraft på viktige beslutninger.

Som forretningsanalytiker er det grunnleggende å kunne forstå og se nye sammenhenger, være lidenskapelig opptatt av å utvikle innsikt gjennom analyser og kunne ta selvstendig eierskap til egne leveranser for å skape merverdi for Amedia. Stillingen er innenfor Amedia Forbrukermarked – den sentrale enheten i konsernet med ansvar for abonnementsinntekter og kundeutvikling og er plassert på hovedkontoret i Akersgata i Oslo.

Kulturen i selskapet er uformell og preget av raske beslutningsprosesser. Vi ligger langt fremme i bruk av digitale verktøy, og utviklingsmulighetene i stillingen og i selskapet er gode for dyktige kandidater.

Arbeidsoppgaver:

  • Stillingen gir stor grad av frihet og muligheten til å utgjøre en forskjell. Stillingen består av et stort spekter av ulike oppgaver i samarbeid med et mangfold av ulike interessenter.
  • Utvikle innsikt om konsernets brukerinntekter
  • Bygge modeller for simulering av abonnementsinntekter
  • Utvikle og bygge dashboards og visualiseringer knyttet til kunde- og digital adferd
  • Gjøre konkrete leveranser til konsernets aviser og internt i konsernadministrasjonen for å spre relevant abonnementsinnsikt
  • Bidra på utvikling av presentasjonskonsepter
  • Delta i selskapets ulike prosjekter for produktutvikling
  • Analyser og deltagelse i samarbeidsfora
  • Dialog og samspill med andre avdelinger

Kvalifikasjoner

  • Høyere relevant utdannelse (bachelor eller master) fortrinnsvis med kvantitativ eller teknisk fordypning
  • 1-3 års relevant erfaring som konsulent, alternativt en analytikerrolle i relevant bransje
  • Erfaring fra abonnementsdrevne kundeforhold er interessant, men ikke et krav
  • God på å presentere, herunder bruk av presentasjonsverktøy

Personlige egenskaper
Vi søker en person som ser helheten i komplekse utfordringer, er strukturert, analytisk og har en sterk gjennomføringsevne. Har glimt i øyet - en entusiastisk og god kommunikator som gjør at vedkommende på en naturlig måte skaper engasjement og utvikler gode relasjoner både internt og eksternt. Videre vil vi legge vekt på at vedkommende har god forretningsforståelse, ser muligheter og evner å utvikle nye løsninger.

Har du erfaring med å hente ut og sammenstille store datasett og benytte disse til å utforme og tolke analyser? Liker du å jobbe i skjæringspunktet teknologi og forretningsforståelse, og synes det er spennende å bruke teknologi til å gjøre både dype analyser og automatisert rapportering? Liker du å presentere analyser på en pedagogisk og overbevisende måte? Ja, da bør du søke denne stillingen.

For ytterligere informasjon er du velkommen til å kontakte Bønes Virik Executive search ved Partner Olav Haraldseid: 913 55 516 eller Senior Researcher Cathrine Sørensen: 484 00 100.

Søknadsfrist: snarest

--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.