Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Retention-spesialist

Arbeidsgiver
Dagens Næringsliv AS
Sted
Oslo
Søknadsfrist
31. desember 2019

Vis mer

Bransjer
Informasjon / Kommunikasjon, Media / Forlag
Stillinger
Spesialist
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Stillingsopplysninger

Dagens Næringsliv (DN) er et selskap i mediekonsernet NHST Media Group, som også omfatter Morgenbladet og en rekke internasjonale bransjepublikasjoner. DN er Norges ledende næringslivsavis og ble i 2018 kåret til "Årets avis" på nett og papir, samt vinner av SKUP-prisen.

Retention-spesialist

DN

Dagens Næringsliv skal være Norges viktigste leverandør av journalistikk og innhold om næringsliv, økonomi og samfunn. Vi skal vinne morgendagens lesere og skape lojale kunder som har lyst til å være hos oss og betale for DNs kvalitetsjournalistikk og nyhetsprodukter så lenge som mulig, gjerne livet ut. For å oppnå dette må vi levere på kundens behov og forventninger, og sikre kundeorienterte forretningsprosesser. Til dette arbeidet søker vi derfor nå en Retention-spesialist til å videreutvikle satsingen på fagområdet.

Som vår nye retention-spesialist blir du en sentral spiller i den nyetablerte avdelingen «Kundesuksess og CRM» som har som mål å øke verdien og lønnsomheten av DNs abonnenter. Avdelingen har ansvar for retention- og anti-churnaktiviteter, oppsalg, kundereiser, 1:1-kommunikasjon og leserengasjement. I tillegg jobber vi med kundekommunikasjon i DNs egne kanaler og utvikling av Min side og kundesenter-kanalen. Du vil få en nøkkelrolle knyttet til utvikling av churn- og retention-arbeidet, og du vil jobbe med å identifisere og gjennomføre konkrete tiltak på tvers av forretningsområder, kanaler og faser av kundereisen. Du vil i tillegg bidra til å løfte vår kompetanse innen data- og prediksjonsdrevet churn-arbeid.

 Ansvar og arbeidsoppgaver:

  • Hovedansvar for DNs churn- og retention-strategi, og prioritering og gjennomføring av aktiviteter mot nye og etablerte kunder
  • Sikre kundeorienterte forretningsprosesser i alle deler av organisasjonen
  • Benytte både kvantitativ og kvalitativ innsikt for å identifisere rotårsaker til churn
  • Automatisere og effektivisere retention-arbeidet, spesielt mot nye kunder
  • Teste og pilotere tiltak og kampanjetilbud for å bevare enda flere nye kunder
  • Jobbe datadrevet med systematisk eksperimentering av tiltak, A/B-testing og dokumentasjon av effekt
  • Jobbe på tvers av fagområder med analysemiljø i DN og NHST, kommersielle og redaksjonelle miljøer og med kolleger i egen avdeling
  • Lede og delta i prosjekter
  • Iverksette tiltak på tvers av kanaler som Min side, kundesenter, DNs egne digitale og offline kanaler

Kunnskap og egenskaper:

  • Meget god erfaring med churn- og retention-arbeid med dokumenterte resultater, fortrinnsvis fra abonnementsvirksomhet
  • God forretningsforståelse og gjennomføringsevne
  • Gode samarbeidsevner, og flink til å få folk med seg på tvers av fagområder
  • God analyse- og innsiktsforståelse og trigges av resultatorientert arbeid
  • Et fortrinn med erfaring med churn- og retention-arbeid fra ulike bransjer, eksempelvis fra IT/telekom eller bank/forsikring.
  • Gjerne bakgrunn som konsulent med arbeid innen fagområdet

Vi tilbyr sentral plassering i Oslo sentrum i et trivelig miljø med høyt tempo og uformell stemning.

Stillingen rapporterer til Leder: «Kundesuksess og CRM». 

For spørsmål ta kontakt med vår rådgiver i Kingbird Executive Search, Eirik Bache-Wiig, telefon 97109010.

Firma

Dagens Næringsliv er Norges fremste næringslivsavis. Siden 1890 har vi vært først med nyhetene om bransjene, bedriftene og menneskene som former samfunnet. Vi gir deg kunnskap, inspirasjon og grunnlag for gode valg.

Finn oss
Website

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel