Økonomisjef

Rekrutterer
Sted
Oslo
Publisert
29. september 2020
Søknadsfrist
Søknader vurderes fortløpende
Kontakt
Endre Flo, 95890195, Marius Meyn, 45809308
Posisjon
Leder
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Bravida er Nordens ledende leverandør av service- og installasjonstjenester. Vi tilbyr spesialkompetanse innen teknikkområdene elektro, rør og ventilasjon. På disse teknikkområdene kan vi ta ansvar for hele installasjonsprosessen, fra design og prosjektering til installasjon og service. Bravida tilbyr også tjenester innenfor spesialområder som sikkerhet, sprinkleranlegg, kjøling, elkraft og teknisk bygningsdrift.

Vi kombinerer det store selskapets ressurser med den lokale bedriftens fleksibilitet og nærvær. Totalt har Bravida over 11 000 medarbeidere, i Sverige, Norge, Danmark og Finland. I Norge har Bravida over 60 avdelinger og over 3000 ansatte. Vår ambisjon er å være en fremtidsrettet bedrift som leder an og bidrar til å videreutvikle bransjen. Les mer om oss på våre hjemmesider www.bravida.no.

Bravida Norge har levert en kraftig og lønnsom vekst de siste årene. De har ambisiøse vekstplaner videre og nå reorganiseres flere sentrale funksjoner for å understøtte den kommende vekststrategien. På vegne av Bravida Norge søker vi derfor en Økonomisjef til selskapets nyopprettede Divisjon Østlandet. Divisjonens geografiske nedslagsfelt er Oslo, Viken, Innlandet og Telemark/Vestfold. Den operative inndelingen består av fem regioner og mer enn 30 avdelinger som i 2019 omsatte for til sammen ca. 2 300 MNOK. Arbeidssted er ved selskapets hovedkontor i Oslo. 

Dette er en synlig, ansvarsfull, utadvendt og driftsrettet lederrolle. Du vil være ansvarlig for økonomisk oppfølging av divisjonen. Sammen med divisjonsdirektør, regionsdirektører og avdelingsledere vil du være sentral i å sikre lønnsomhet og videre lønnsom vekst. Rollen inngår i Bravidas økonomi-ledergruppe og har personalansvar for fem regionscontrollere som inngår i divisjonen. Stillingen byr på gode påvirkningsmuligheter, inngår i et kompetent fagmiljø og rapporterer til øverste leder for økonomi i Bravida Norge.

Bravida Norge er et ambisiøst selskap med solid lønnsomhet som skal vokse både organisk og ved oppkjøp. Du vil være en aktiv bidragsyter både ved foredling av eksisterende virksomhet, ved oppkjøp samt integrering av oppkjøpte selskaper. Vi ser etter en erfaren person og det er viktig at du trives med å involvere deg i driften. Du er initiativrik og evner å se muligheter, komme med forslag til forbedringstiltak og implementere disse i virksomheten. Du trives med å jobbe operativt, eksempelvis ved rapportering, budsjettarbeid, utarbeidelse av analyser, oppfølging av prosjekter, samt støtte til regionscontrollere og øvrig organisasjon. Det vil være reisevirksomhet i forbindelse med oppfølging av virksomheten.

Sentrale arbeidsoppgaver

  • Sikre divisjonens økonomiske status er korrekt gjennom ledelse, analyse, kontroll og oppfølging
  • Bidra med beslutningsstøtte og være en aktiv sparringpartner for divisjonsdirektør
  • Engasjere deg i driften, bidra til nytenkning og bidra strategisk
  • Kontakt og støtte mot divisjonens regioner
  • Personalansvar for divisjonens regionscontrollere
  • Drive budsjett og prognoseprosesser i egen divisjon
  • Bidra til økt lønnsomhet, identifisere forbedringsmuligheter og følge opp med tiltak
  • Pådriver for å etterleve prosesser relatert til prosjektsikring
  • Bistå ved anbud og utarbeidelse av business case ved større investeringer
  • Aktiv deltagelse ved M&A - identifisering, gjennomføring og integrering av oppkjøpte selskap
  • Utarbeidelse og kvalitetssikring av periodevis rapportering, månedlig og kvartalsvis
  • Delta i kvartalsgjennomganger med region, divisjon, land og konsern

Kvalifikasjoner

  • Høyere økonomisk utdannelse, gjerne siviløkonom/MBA
  • Min. 5 - 10 års relevant erfaring fra ledende økonomiroller, herunder personalansvar
  • Fordel med erfaring fra prosjektbasert virksomhet, gjerne bygg og anleggsbransjen
  • Erfaring fra å jobbe med økonomiske analyser, anbud og drift
  • Gode kunnskaper i Excel og økonomisystemer
  • God forretningsforståelse, prosjekterfaring er en stor fordel
  • Beherske norsk og engelsk, muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

  • Forretningsforståelse og driftstorientert
  • Selvstendig, fleksibel og proaktiv
  • Relasjonsbyggende med gode kommunikasjonsevner
  • Sterke analytiske ferdigheter og strukturert
  • God gjennomføringsevne og engasjement

Vi tilbyr

  • Sentral utadvendt og ansvarsfull lederrolle i et solid og ambisiøst konsern
  • Spennende oppgaver med store muligheter til å påvirke
  • Et uformelt og hyggelig arbeidsmiljø med høy kompetanse
  • Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger

--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.