Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Seksjonssjef for digital transformasjon og IKT

Arbeidsgiver
Oslo kommune, Byrådsavdeling for helse
Sted
Oslo
Søknadsfrist
26. oktober 2020

Vis mer

Bransjer
Offentlige tjenester / Forvaltning
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Stillingsopplysninger

Oslo kommune er inne i en digital omstilling hvor ny teknologi er en driver og et virkemiddel for å gjøre tjenestetilbudet enklere, mer sammenhengende og tilgjengelig for innbyggerne. For å lykkes må vi få innovative miljøer til å blomstre i et strukturert system.

Er du en brobygger som trives i skjæringen mellom strategi, styring og tilrettelegging? Vi søker deg som forstår forvaltningen og kan lage gode løp for digitaliseringsarbeidet i egen byrådsavdeling, i samarbeid med andre byrådsavdelinger og i kommunen i stort. 

Stillingen er organisatorisk plassert i Byrådsavdeling for helse, eldre og innbyggertjenester (HEI) som har ansvar for Oslo kommunes digitaliseringsetat, Oslo Origo og har styringslinje direkte ut til bydelene og svært mange innbyggertjenester. Du vil i lederrollen ha et strategisk styringsansvar ut mot virksomhetene i utviklingsarbeid og arbeidet knyttet til digital transformasjon, inkludert Fagsystemavdelingen i Helseetaten.

Oslo Origo har ansvar for å utvikle og drive frem kommunens digitale fellesløsninger overfor innbyggerne, og være pådriver i kommunens helhetlige digitaliseringsarbeid. Seksjonen har også ansvar for utvikling og utbredelse av løsninger innen e-helse og velferdsteknologi, i tett samarbeid med etatene, bydelene og våre samarbeidspartnere i statlig og privat sektor.

I denne rollen bør du ha et godt overblikk og helhetsforståelse. Du bør forstå og ha erfaring med endringsledelse i komplekse organisasjoner. Du har gjerne erfaring med å gå fra tradisjonell forvaltning og drift til å drive kontinuerlig utvikling. Det er en fordel med innsikt i politiske beslutnings- og styringsprosesser i kommunal sektor, og hvordan man organiserer og fremmer forslag til løsninger. 

Arbeidsoppgaver

  • Lede seksjonen inkludert ansvar for økonomi, fag og ansatte i seksjonen.
  • Lede arbeidet med utvikling av ny virksomhetsarkitektur for Oslo kommune.
  • Sikre rammebetingelser som tilrettelegger for samhandling på tvers, og muliggjør sammenhengende innbyggertjenester.
  • Ansvar for oppfølging og utvikling av seksjonens ansatte.
  • Styre utviklingsprosesser og gjennomføre omstillingstiltak innenfor gitte rammer.
  • Være en pådriver for digitaliseringen av kommunale tjenester.

Kvalifikasjoner

  • Høyere, relevant utdanning.
  • Relevant ledererfaring fra offentlig og/eller privat virksomhet.
  • Solid kompetanse innen strategi og teknologiutvikling.
  • Resultater fra endrings- og omstillingsarbeid.
  • Forståelse for og innsikt i politiske beslutningsprosesser.
  • Erfaring med digitaliseringsarbeid i offentlig forvaltning.

Personlige egenskaper

  • Evner å lede ledere, iverksette visjon og motivere andre.
  • Du forstår raskt komplekse utfordringer og tilnærmer deg disse rasjonelt og analytisk.
  • Du har spesielt gode relasjonsbyggende egenskaper.
  • Du kommuniserer godt muntlig og skriftlig.
  • Du er systematisk i ditt arbeid, planlegger godt og gjør gode prioriteringer.
  • Du har høy gjennomføringskraft og oppnår gode resultater.
  • Du evner å tenke nytt. 

Vi tilbyr

  • Fleksibel arbeidstid.
  • Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter.
  • Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring.
  • Lønn iht. Oslo kommunes lønnsavtale for toppledere.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom det er behov for det.
 
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Søknad og cv må sendes elektronisk via webcruiter.

Oslo kommune har 15 bydeler som samlet disponerer ca. 60 % av Oslos årlige drifts­budsjett til helse- og omsorgstjenester for befolkningen. Det gjelder tjenester til eldre og funksjons­hemmede, helsestasjoner, kommune- og skolehelsetjeneste, barnehager, ungdoms­arbeid, kvalifiseringstiltak, sosiale tjenester, barnevern, rustiltak og boligvirkemidler. Hver bydel ledes politisk av et bydelsutvalg og administrativt av en bydelsdirektør. Byrådsavdeling for eldre, helse og arbeid, ved kommunaldirektøren, er bydelsdirektørenes arbeidsgiver. 

--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.

Firma

Byrådsavdelingene er byrådets nærmeste administrasjon. Byrådet står ansvarlig overfor bystyret. Byrådsavdelingene forbereder og gjennomfører saker for byrådet og har ansvar for styring av underliggende virksomheter. Hver av de ni byrådsavdelingene ledes av en byråd, og administrativt av en kommunaldirektør. 

Byrådsavdeling for helse har det overordnede ansvaret for oppfølging av tjenesteutvikling og drift av tiltak for eldre og funksjonshemmede, primære helsetjenester og digitale helsetjenester. Byrådsavdelingen har ansvar for etatsstyring av de 15 bydelene, Helseetaten og Sykehjemsetaten.

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel