Økonomisjef
- Arbeidsgiver
- Go-Ahead Norge AS
- Sted
- Oslo
- Søknadsfrist
- Snarest
Vis mer
- Bransjer
- Transport / Logistikk / Lager
- Stillinger
- Økonomi / Finans / Regnskap
- Arbeidstid
- Fulltid
- Jobbtype
- Fast
- Sektor
- Privat
Stillingsopplysninger
Forretningsorientert Økonomisjef til bærekraftig selskap
Go-Ahead er et britisk børsnotert selskap, som opererer kollektivtransport i mange land og har ca 28.000 ansatte globalt. Go-Ahead Nordic er en paraplyorganisasjon for selskapets satsing i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapets første kontrakt i Norge er driften av persontogtrafikken på Sørlandsbanen, Jærbanen og Arendalsbanen. Go-Ahead Norge AS består av 250 medarbeidere og hovedkontoret er i Stavanger. Økonomifunksjonen for Norge og deler av administrasjon og ledelse er lokalisert i Oslo.
Go-Ahead Norge AS er i utvikling og søker nå etter en forretningsorientert og fremoverlent økonomisjef som ønsker å være med på og utvikle Go-Aheads første operasjon i Norden. Som en sentral del av ledelsen i Norge vil vedkommende være en viktig bidragsyter til Go-Ahead Norges forretningsmessige utvikling, og en sparringspartner og støttespiller for Adm.dir. Stillingen rapporterer direkte til Adm.dir. i Norge.
Arbeidsoppgaver
- delta i den norske ledergruppen og være en viktig bidragsyter i denne
- lede selskapets økonomiavdeling med personalansvar for fire medarbeidere
- sikre at man via økonomifunksjonens controllerfunksjon bidrar med verdiøkende analyser til de operasjonelle lederne og bidrar til å sikre høy kvalitet i beslutningsunderlag
- bidra aktivt i strategiprosesser og utviklingen av virksomheten i Norge
- være ansvarlig for den finansielle relasjonen med Jernbanedirektoratet
- sikre effektive prosesser og gjennomføring av budsjett, forecast og prognoser
- være tett på drift og støtte i operasjonelle beslutninger på en forretningsmessig måte
- prosjekter og ad hoc
Ønskede kvalifikasjoner
- høyere økonomisk utdannelse på masternivå
- minimum fem års erfaring fra tilsvarende stilling, business controlling eller lignende
- erfaring fra ledergruppe og personalansvar er en fordel, men ikke et krav
- erfaring fra transport- eller logistikksektor er en fordel, men ikke et krav
- sterke ferdigheter i Excel og generelt gode IT-kunnskaper
- gode norsk- og engelskkunnskaper, muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
For å lykkes og trives i stillingen må du være forretningsorientert, operativ, strategisk og initiativrik. Du må ha evne og vilje til å se løsninger og drive prosesser gjennom, og være sterk på kommunikasjon og samarbeid på tvers av fagområder og avdelinger. Du må kunne jobbe selvstendig men også i team, og også evne å lede og motivere dine medarbeidere på en god måte. At du trives i et klima hvor endringstakten høy er avgjørende, og du må motiveres av nye utfordringer i en bransje i kraftig endring.
Vi tilbyr
Til den rette kandidaten kan Go-Ahead Norge tilby en spennende og utfordrende rolle som vil være sentral i å påvirke retningen og utviklingen av et selskap som leder an i en bransje i endring. Du vil få krevende arbeidsoppgaver og betydelig ansvar, så mulighetene for både faglig og personlig utvikling er meget gode. Det samme er muligheten til å påvirke utformingen av egen rolle og arbeidshverdag. Arbeidsmiljøet preges av positive, engasjerte og sosiale kollegaer og selskapet holder til i flotte lokaler sentralt i Oslo. Det tilbys konkurransedyktige betingelser.
Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson.
Ved spørsmål kan du kontakte Ulrik Langabø på 930 05 357/ulrik.langabo@financepeople.no eller Line Freitag på 976 10 501/line.freitag@financepeople. Alle henvendelser behandles konfidensielt.
Firma
Go-Ahead er et britisk børsnotert selskap, som opererer kollektivtransport i mange land og har ca 28.000 ansatte globalt. Go-Ahead Nordic er en paraplyorganisasjon for selskapets satsing i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapets første kontrakt i Norge er driften av persontogtrafikken på Sørlandsbanen, Jærbanen og Arendalsbanen, med trafikkstart 15.12.2019. Organisasjonen i Go-Ahead Norge AS vil bestå av ca. 250 medarbeidere og hovedkontoret vil være i Stavanger. Økonomifunksjonen for Norge og deler av administrasjon vil være lokalisert i Oslo.
Få jobbvarsler
Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.
Opprett varsel