Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Konsernregnskapssjef

Arbeidsgiver
OPUS Finance Recruitment
Sted
Oslo
Søknadsfrist
Søknader vurderes fortløpende

Vis mer

Stillingsopplysninger

OPUS er et ledende rekrutterings- og konsulentselskap på økonomistillinger for spesialister og ledere. Vi tilbyr våre kunder tjenester innen; management for hire, rekruttering og utleie på alle nivåer innen økonomi, regnskap, finans og ledelse. Våre rådgivere er siviløkonomer med erfaring fra økonomi og rekruttering. Dette gjør at vi bedre kan finne de rette økonomene til våre kunder. OPUS bidrar til karrieremuligheter for våre kandidater og økt verdiskapning for våre kunder. www.opus-consulting.no

På vegne av kunde søker vi etter en Konsernregnskapssjef til selskapets hovedkontor i Oslo. Det er en nyopprettet rolle hvor du sammen med en erfaren Business Controller og CFO vil bidra til å bygge opp konsolidering, økonomistyring og rapportering for en nyetablert konsernstruktur. Formålet er å bygge opp en eksisterende gruppering av selskaper til et mellomstort konsern. Allerede oppkjøpte selskaper omsetter pr. i dag for ca. NOK 1 mrd. og kan vise til god lønnsomhet samt solide planer for videre vekst. På sikt er målet å bli en ledende aktør i Norge innen bransjen og videre en ledende aktør i Norden. Veksten vil foregå organisk og gjennom oppkjøp. Majoritetseier er en anerkjent PE-aktør som har gjennomført flere tilsvarende "buy&build" med gode resultater. I tillegg eies konsernet av tidligere eiere av oppkjøpte selskaper samt ansatte.

Hovedansvaret i rollen er å videreutvikle felles regnskapsrutiner og prinsipper for konsernet, kvalitetssikring av regnskap samt konsolidering og rapportering til ledelse, styre og bankforbindelser. Regnskapet føres og avstemmes av ressurser i de enkelte datterselskaper og du har ansvar for faglig oppfølging av disse. I tillegg vil du bidra i budsjett- og prognoseprosessen samt i forbedringsprosjekter. Du vil også være overordnet ansvarlig for regnskapet i toppselskapene i konsernstrukturen. Disse regnskapene bokføres av ekstern partner.

Dette er en veldig god mulighet for deg med noen års erfaring fra revisjon og/- eller konsernregnskap som ønsker å og være med å skape noe. Du er med der beslutningene tas og det forventes å kunne bidra med "stort og smått" i et selskap under oppbygging og vekst. Man må også kunne jobbe selvstendig og samtidig samarbeide med andre. Det er også viktig med kommunikasjonsevner, serviceinnstilling samt at du er fleksibel på oppgaver. Rett kandidat er regnskapsfaglig interessert, har erfaring med konsernregnskap og konsolidering samt gode ferdigheter i Excel og/- eller Power-BI.
 

Sentrale arbeidsoppgaver

  • Overordnet fagansvar og ansvar for felles rutiner og prinsipper i konsernet
  • Konsolidering av regnskap og periodevis rapportering til styre og ledelse
  • Kvalitetssikring av regnskap og faglig oppfølging av regnskapsressurser i datterselskaper
  • Bistå med utarbeidelse av budsjett og prognose samt konsolidering av disse
  • Rapportering til bankforbindelser
  • Kapitalstyring og cash management på tvers av konsernet
  • Bistå med utvikling og implementering av styringsverktøy til ledelsen
  • Bidra med regnskapsmessig integrasjon av oppkjøpte selskaper
  • Utvikle og implementere felles regnskapsprinsipper
  • Gjennomføre forbedringstiltak og effektivisere rutiner og prosesser
  • Være superbruker på konsolideringsverktøy og tilhørende systemer
  • Delta i ad-hoc prosjekter


Kvalifikasjoner

  • Min. 3 - 5 års høyere økonomisk utdannelse
  • Min. 5 års relevant erfaring, gjerne fra revisjon og større selskaper
  • Erfaring fra konsernregnskap og konsolidering
  • Meget gode ferdigheter i Excel, generelt god systemforståelse
  • Fordel med erfaring med Power-BI
  • Beherske norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig


Personlige egenskaper

  • Ansvarsbevisst med evne til å ta ledelsen og skape resultater
  • Høy arbeidskapasitet og sterkt engasjement
  • Resultatorientert og god forretningsforståelse
  • Teamorientert: Opptatt av samarbeid og lagspill
  • Analytisk og løsningsorientert
  • Nøyaktig, strukturert og kvalitetsbevisst


Vi tilbyr

  • Allsidig og utviklende rolle i selskap eid av anerkjent PE-aktør
  • Sentral og synlig rolle som jobber tett med økonomiledelsen
  • Faglig utfordrende rolle hvor du får være med å skape noe
  • Et kompetent, hyggelig og uformelt arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktige betingelser

Firma

OPUS har siden 2002 vært et ledende rekrutterings- og konsulentselskap på økonomistillinger for spesialister og ledere. Vi tilbyr management for hire, rekruttering og innleie innen økonomistyring, regnskap og finans. Våre rådgivere og researchere er siviløkonomer med erfaring fra økonomiområdet. Dette gjør at vi bedre forstår kundens behov og kan gi profesjonelle råd for å finne de beste løsningene både på kort og lang sikt. Selskapene som lykkes i dag er dyktige på å tiltrekke seg og utvikle de beste talentene. OPUS bidrar til karrieremuligheter for våre kandidater og til verdiskapning for våre kunder.

Finn oss
Website

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel