Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Sr. Business Controller

Arbeidsgiver
OPUS Finance Recruitment
Sted
Oslo
Søknadsfrist
Søknader vurderes fortløpende

Vis mer

Stillingsopplysninger

 

OPUS er et ledende rekrutterings- og konsulentselskap på økonomistillinger for spesialister og ledere. Vi tilbyr våre kunder tjenester innen; management for hire, rekruttering og utleie på alle nivåer innen økonomi, regnskap, finans og ledelse. Våre rådgivere er siviløkonomer med erfaring fra økonomi og rekruttering. Dette gjør at vi bedre kan finne de rette økonomene til våre kunder. OPUS bidrar til karrieremuligheter for våre kandidater og økt verdiskapning for våre kunder. www.opus-consulting.no

På vegne av kunde søker vi etter en Sr. Business Controller på konsernnivå som skal jobbe tett med CFO og CEO. Du vil også jobbe ut mot ledelsen i datterselskapene og støtte de med analyser og bidra i ulike prosjekter. Konsernet er under oppbygging og formålet er å bygge opp en eksisterende gruppering av selskaper til et mellomstort konsern. Allerede oppkjøpte selskaper omsetter pr. i dag for ca. NOK 1 mrd. og kan vise til god lønnsomhet samt solide planer for videre vekst. På sikt er målet å bli en ledende aktør i Norge innen bransjen og videre en ledende aktør i Norden. Veksten vil foregå organisk og gjennom oppkjøp. Majoritetseier er en anerkjent PE-aktør som har gjennomført flere tilsvarende "buy&build" med gode resultater. I tillegg eies konsernet av tidligere eiere av oppkjøpte selskaper samt ansatte.

Du vil sammen med ledelsen og ressurspersoner ute i selskapene være sentral i utarbeidelse av analyser og sikring av faktabaserte beslutningsunderlag. I tillegg vil du være sterkt delaktig i endringsprosesser, prosjekter for bedring av drift, kvalitetskontroll, lønnsomhet og implementering av styringssystemer. Stillingen rapporterer til CFO. Sammen med konsernledelsen vil du bidra til videre utvikling av konsernet og organisasjonen.

Vi ser etter en analytisk, kommersiell, driftsrettet og forretningsorientert person med min. 5 års erfaring innen analytiske og forretningsorienterte roller. Du har god økonomisk og strategisk forståelse. Du er en god relasjonsbygger og kan kommunisere på alle nivåer i organisasjonen. Du har høy arbeidskapasitet, engasjement og driv. Du er vant til høyt tempo og krevende leveranser med korte frister. Du må evne å komme med forslag til forbedringstiltak og bidra til implementering av disse sammen med øvrig ledelse i virksomheten. Det vil være et fokus på digitalisering og effektivisering av forretningsprosesser. Stillingen er lokalisert i Oslo men krever noe reisevirksomhet. 
 
Sentrale ansvarsområder:

  • Utarbeide analyser som gir ledelsen innsikt i drift og virksomheten
  • Sikre rollebasert styringsinformasjon på tvers av konsernet
  • Etablere og løpende gjennomføre evaluering og benchmarking av driften
  • Etablering og utvikling KPI'er og måltall
  • Ad- hoc analyser og utredninger - sikre faktabaserte beslutningsunderlag med høy kvalitet
  • Identifisere muligheter for forbedringer og foreslå praktiske tiltak
  • Oppfølging av datterselskaper på månedlig basis
  • Utvikling og vedlikehold av konsernets styringssystem
  • Fasilitere budsjett, prognose og strategiprosess i konsernet
  • Bidra med ledelsesrapportering til konsernledelse, styre, eiere og finansielle institusjoner
  • Støtte ledelsen i forhandlinger ved oppkjøp og andre forhandlinger
  • Bidra ved integrering av oppkjøpte selskaper

Kvalifikasjoner:

  • Min. 5 års relevant arbeidserfaring
  • Høyere økonomisk utdannelse (master eller tilsvarende)
  • Erfaring med controlling og økonomistyring
  • Fordel med bakgrunn fra consulting eller annet analysearbeid
  • Meget gode Excel-kunnskaper og systemkompetanse
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Erfaren bruker av til BI-verktøy, fordel med Power-BI

Personlige egenskaper:

  • Resultatorientert og god forretningsforståelse
  • Meget gode analytiske ferdigheter og påvirkningsevne
  • Meget gode kommunikasjonsevner og gjennomslagskraft
  • Høy arbeidskapasitet, engasjement og driv
  • Fleksibel og gode samarbeidsevner - lagspiller
  • Løsningsorientert og evne til å skape resultater

Vi kan tilby:

  • En synlig, analytisk og forretningsorientert rolle på konsernnivå
  • En allsidig rolle hvor man jobber tett med konsernledelsen
  • Faglig utfordrende rolle i et konsern i betydelig vekst
  • Et kompetent, hyggelig og uformelt arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktige betingelser

Firma

OPUS har siden 2002 vært et ledende rekrutterings- og konsulentselskap på økonomistillinger for spesialister og ledere. Vi tilbyr management for hire, rekruttering og innleie innen økonomistyring, regnskap og finans. Våre rådgivere og researchere er siviløkonomer med erfaring fra økonomiområdet. Dette gjør at vi bedre forstår kundens behov og kan gi profesjonelle råd for å finne de beste løsningene både på kort og lang sikt. Selskapene som lykkes i dag er dyktige på å tiltrekke seg og utvikle de beste talentene. OPUS bidrar til karrieremuligheter for våre kandidater og til verdiskapning for våre kunder.

Finn oss
Website

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel