Økonomiansvarlig

Rekrutterer
Sted
Bærum, Sandvika
Publisert
18. november 2020
Søknadsfrist
7. desember 2020
Kontakt
Heidi Hesselberg, 98464851, Morten Svarverud, 95775417
Posisjon
Spesialist
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Offentlig

Økonomiansvarlig

Pleie og omsorg, Bærum kommune

Som økonomiansvarlig har du en nøkkelrolle i en av Norge største kommuner, og deltar i en rekke strategisk viktige beslutninger på både kort og lang sikt. Du har stor påvirkningskraft innenfor et viktig område i kommunen og rapporterer direkte til kommunalsjef.  Økonomiansvarlig og økonomirådgivere har sammen med kommunalsjef og seksjonsledere ansvar for økonomi- og virksomhetsstyring for hele området.

Pleie og omsorg forvalter ett budsjett på i overkant av 2 milliarder, har ansvar for omkring 5.600 medarbeidere og er organisert i fire seksjoner; sykehjem, ambulerende hjemmetjenester, samlokaliserte boliger og tildeling og forvaltning.

Pleie og omsorg er i sterk vekst, og tjenestene må utvikles og endres i tråd med brukernes behov og kommunens økonomiske situasjon. Det må derfor gjøres innovative grep for å finne nye løsninger slik at fremtidens omsorgsutfordringer kan møtes på en god måte.

Ønsker du å jobbe med økonomiske analyser, økonomiplanarbeid og økonomirapportering, samt bidra i spennende utviklingsarbeid i en av Norges største kommuner, er dette noe for deg.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for kommunalsjefsområdets økonomistyring, samt faglig oppfølgingsansvar for økonomirådgiverne 
  • Utarbeidelse av kommunens handlingsprogram, budsjett og årsrapport 
  • Ansvar for måneds-, kvartals- og årsrapportering 
  • Bidra til god virksomhetsstyring ved å levere styringsdata og nøkkeltall 
  • Utarbeide økonomiske analyser som grunnlag for beslutninger 
  • Ansvar for å utvikle, videreutvikle og vedlikeholde økonomiske modeller 
  • Aktivt bidra til å identifisere forbedringsområder og utviklingsmuligheter 
  • Bidra til økt tjenestekvalitet ved aktiv veiledning og internkontroll innen økonomiområdet 
  • Bidra i prosjekter og ad hoc oppgaver

Kvalifikasjoner

  • Relevant Bachelorgrad innen økonomi
  • Minimum 5 års relevant erfaring 
  • Det er en fordel med god samfunnsforståelse og kunnskap om offentlig forvaltning   
  • Svært gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1 eller tilsvarende

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Gode analytiske ferdigheter og høy gjennomføringsevne 
  • Høy evne til å raskt sette seg inn i nye problemstillinger 
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne 
  • Utviklings- og løsningsorientert  
  • Evne til å veksle mellom operative og strategiske utfordringer 
  • Engasjert, fleksibel og ansvarsbevisst 

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Lønn etter avtale  
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland

Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i. Bli med og sett spor.

 

Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).

Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.