Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Direktør i Næringsetaten

Arbeidsgiver
Oslo kommune
Sted
Oslo
Søknadsfrist
20. desember 2020

Vis mer

Bransjer
Offentlige tjenester / Forvaltning
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Offentlig

Stillingsopplysninger

Hva trenger Oslos uteliv for å være i verdensklasse? Flinke folk, innovative konsepter, topp råvarer og en etat som legger til rette for at alle kan følge lover og regler. Næringsetaten gir byens serveringssteder nødvendige tillatelser og driver veiledning og kontroll. Siden mars har vi også stått i spissen for et nytt felt, smittevern i utelivet.

Gjennom godt og forutsigbart arbeid skal vi sørge for at de seriøse aktørene får gode konkurransevilkår og de useriøse lukes ut. Nå forenkler og digitaliserer vi søknadsprosesser for å spisse bruken av medarbeiderne mot problemområder og fjerner flaskehalser i byråkratiet. Vi søker deg som kan videreutvikle Næringsetaten og sørge for at den er rustet til å møte morgendagens utfordringer.

Arbeidsoppgaver

  • Lede etaten, løfte organisasjonen og medarbeiderne.
  • Sette mål og retning for etatens arbeid.
  • Utvikle organisasjonen og arbeidsmiljøet.
  • Bidra til dialogen med serverings- og skjenkenæringen
  • Lage gode rammebetingelser for næringen gjennom et godt samspill med Byrådsavdeling for næring og eierskap. 
  • Fortsette arbeidet med digitalisering. 
  • Videreutvikle en effektiv og forsvarlig saksbehandling innen etatens myndighetsområde. 

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning, gjerne jurist, men det er ikke et krav. Dersom du ikke er jurist er det en fordel om du har arbeidet i organisasjoner der juridiske problemstillinger er en del av hverdagen.
  • Ledererfaring fra brukerrettet virksomhet, gjerne på et nivå der du har hatt mellomledere under deg.
  • Erfaring fra offentlig sektor er en fordel.
  • Erfaring fra å digitalisere arbeidsprosesser.
  • Forståelse for restaurant- og utelivsnæringen.
  • Forståelse for hva det vil si å være leder i et politisk styrt system.
  • Erfaring fra og komfortabel med mediehåndtering.

Personlige egenskaper

  • Du kan motivere, sette retning og samle de ansatte..
  • Åpen for nye ideer, har takhøyde i dine lederfora.
  • Involverende og deler informasjon.
  • Tillitsskapende internt og eksternt. 

Vi tilbyr

  • Stillingen er et åremål på seks år (med mulighet for å søke ytterligere et åremål).
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter.
  • Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring.
  • Lønn iht. Oslo kommunes lønnsavtale for toppledere.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens
befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uansett alder, funksjonsevne,
kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom det er behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om
anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om. Søknad og cv må sendes elektronisk via
webcruiter.

Næringsetaten følger opp Oslos restaurant-  og utelivsnæring med nesten 3 500 bedrifter og 17 000 arbeidsplasser. Etaten behandler søknader og driver kontrollvirksomhet etter alkohol- og serveringsloven. Vi gir informasjon og veiledning, og tilbyr gjennomføring av etablerer- og kunnskapsprøver. Vi har også ansvar for å kontrollere steder som selger tobakk. Næringsetaten har bred kontakt med utelivsnæringen og samarbeider med ulike etater som Politiet, Skatteetaten og andre offentlige kontrollorganer. Vi har i underkant av 50 heltidsansatte medarbeidere og 35 deltidsansatte skjenkekontrollører.


--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.

Firma

Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) ivaretar konsernovergripende forvaltnings- drifts- og utviklingsoppgaver for å understøtte tjenester Oslo kommunes virksomheter leverer til byens innbyggere og næringsliv. Dette er tjenester innen IKT, offentlige anskaffelser, lønn, regnskap, HR samt informasjon mot innbyggerne.

UKE har vel 240 ansatte og har som visjon å være den foretrukne samarbeidspartneren for en kommune i utvikling. UKE er organisatorisk plassert under Byrådsavdeling for finans i Oslo kommune. Mer informasjon om UKE på www.uke.oslo.kommune.no

Finn oss
Website

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel