Regnskapsmedarbeider til eiendomsselskap i sterk vekst

Sted
Oslo
Publisert
12. januar 2021
Søknadsfrist
Snarest
Kontakt
Katinka Vister kv@tresseiendom.no
Posisjon
Spesialist
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Er du interessert i eiendom og trives med operative og varierte arbeidsoppgaver?

Vi søker en regnskapsmedarbeider med motivasjon og interesse for systemer, erfaring med Xledger er en fordel, men ikke et krav. Erfaring fra eiendomsbransjen er også en fordel.

Den nye regnskapsmedarbeideren blir en del av vårt team, og vil samarbeide og lære av mennesker med erfaring innenfor regnskap, skatt, avgift/MVA, økonomi og eiendomsforvaltning. Stillingen rapporterer til økonomisjef.

Tress gruppen består av TAM Business Management AS, Tress Eiendom Norge AS, Tress Asset Management AS og TAM Fonds AS. Selskapene startet sin virksomhet i 2012 og kan vise til sunn og god vekst. Virksomheten omfatter forvaltning og utvikling av næringseiendom, små og store boligprosjekter, finansiering og restrukturering av eiendomsselskaper, kjøp og salg av eiendommer m.m.

TAM Business Management AS, som vil bli stillingens arbeidsgiver, er gruppens eget regnskapsbyrå og fyller rollen som forretningsfører. Vi har ca. 30 selskaper i vår portefølje. Porteføljen består av eiendomsselskaper, holdingselskaper, fondsselskaper og driftsselskaper. Alle knyttet til eiendom. Vi investerer nå i flere eiendommer, så porteføljen vokser.

www.tresseiendom.no
 

Arbeidsoppgaver:

Løpende regnskapsføring for selskapets kundeportefølje, herunder:

  • Bokføring og oppfølging inngående og utgående fakturaer
  • Fakturering av husleie og fellesutgifter
  • Oppfølging av at husleie og fellesutgifter blir betalt
  • Kommunikasjon med leietakere og andre kunder
  • MVA-rapportering
  • Prosjektregnskap på byggeprosjekter
  • Kontostruktur og prosjektnummer
  • Vurdere aktivering vs. kostnadsføring
  • Bistå ved utarbeidelse av årsregnskap og skattemelding
  • Bistå ved investorrapportering (resultat- og likviditetsbudsjetter)
  • Bistå ved avregning av felleskostnader
  • Adhoc oppgaver som hører under regnskapsmedarbeiderstillingen

Krav til kvalifikasjoner:

  • Utdannelse innen regnskap, økonomi og/eller revisjon 
  • Dreven til avansert i excel

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Svært god systemforståelse med evne og interesse til å sette seg inn i nye systemer raskt. Gjerne med erfaring i Xledger.
  • Kunnskap og forståelse innenfor regnskap, skatt, MVA (inkl. kjennskap til justeringsreglene)
  • Erfaring som regnskapsfører
  • Kjennskap til Maestro eller lignende verktøy for utarbeidelse av årsregnskap

Personlige egenskaper:

  • Strukturert, nøyaktig og analytisk
  • Selvstendig
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne (norsk og engelsk)

Muligheter – hva vi tilbyr:

  • Faglig utvikling i ett høykompetent miljø, både innenfor hovedarbeidsoppgavene, men også om andre forhold som f. eks:
    • Selskapsrettslige prosesser: kapitalforhøyelser, fusjoner, fisjoner (regnskapsmessig, skattemessig og selskapsrettslig behandling)
    • Finansiell due diligence ved gjennomføring av eiendomstransaksjoner
    • Fondsforvaltning (AIF-lovgivning)
  • Et spennende eiendomsmiljø i vekst
  • Varierte arbeidsoppgaver
  • Faglige utfordringer
  • Konkurransedyktige betingelser

Vi har et kompetent og spennende team som har det gøy på jobb, og vi ønsker at du med positiv innstilling til livet og strålende humør bidrar til vårt gode arbeidsmiljø.

Send oss din CV og søknadsbrev. Kvalifiserte søkere vil bli kalt inn til intervju fortløpende.



--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.