Apotek 1 søker kommersiell Space Planner!

Sted
Lørenskog/Skårer
Publisert
1. februar 2021
Søknadsfrist
Snarest
Kontakt
Kjetil Wendelborg, 95043308, Erik Overland, 92264464
Posisjon
Spesialist
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Apotek 1 er Norges største apotekkjede og vi er i stadig vekst. Hos oss jobber ca. 4000 dedikerte medarbeidere, og vi er også landets største farmasøytiske arbeidsgiver. Vi har en portefølje på 425 apotek. I Apotek 1 har vi en stolt kultur med klare ambisjoner om alltid å leve opp til vårt slagord 'Vår kunnskap - din trygghet' i våre kundemøter. Kompetanse og kvalitet er kjernen for vår virksomhet, og derfor er faglig og personlig videreutvikling av våre medarbeidere helt sentralt i kjeden. I Apotek 1 er vi opptatt av å etterleve våre verdier som er: pålitelig, frisk, engasjert og nær. Vi bestreber at dette skal prege alle ansatte, alle beslutninger, alle handlinger og alle mål i selskapet. Apotek 1 Gruppen AS er eiet av tyske PHOENIX Group. Servicekontoret vårt ligger på Lørenskog, hvor også distribusjonsenheten er lokalisert. Virksomheten omfatter utvikling av apotek gjennom konseptet Apotek 1, markedsføring, innkjøp, logistikk, multidose, kompetanseutvikling og andre tjenester for å støtte apotekenes virksomhet.

APOTEK 1 søker nå en strukturert person med sterke analytiske evner og stor gjennomføringsevne til å bekle rollen som

SPACE PLANNER

Apotek 1 søker etter en ny Space Planner/ Space Manager med god økonomisk forståelse og sterkt kommersielt fokus. Dette er en spennende stilling med faglige utfordringer i et dynamisk, attraktivt og godt arbeidsmiljø, preget av høyt faglig nivå og humor. Stillingen innebærer mye ansvar og store utviklingsmuligheter. Vi ser etter en utadvendt person som trives med varierte arbeidsoppgaver. Vi søker deg med tidligere erfaring som ”spacer” og som har god kunnskap i faget. Vi benytter oss av software JDA/ BlueYonder Space Planning. En god dose med praktisk erfaring fra tilsvarende rolle, ansvar og tilnærming innen kjededrift er ønskelig. God sosial kompetanse og høy serviceinnstilling kjennetegner riktig person til denne rollen.

Hovedansvar/-oppgaver

  • Vedlikehold av hylleguider/ planogram etter bestemte rutiner
  • Utvikle nye hylleguider etter gitte spesifikasjoner og i samarbeid med kategorisjefer
  • Gjennomføre faste analyser i forbindelse med sortimentsoppdateringer
  • Jobbe tett med kategorisjefer i forbindelse sortiments- og hylleguideoppdateringer
  • Utarbeide økonomiske analyser i samarbeid med kategorisjef
  • Ressursperson for apotek ved ominnredning og nyetableringer
  • Utarbeide åpningsordre og lagerstyringsfiler til nyetableringer og ombygde apotek
  • Delta i ulike kategoriprosjekter
  • Kompetansebygging innen fagområdet
  • Må påregne en del reisevirksomhet i forbindelse med ombygginger og nyetableringer

Stillingen rapporterer til Leder space management og konsept, og arbeidssted er Skårersletta/ Lørenskog.

Kvalifikasjoner/bakgrunn:

  • Relevant utdannelse innen økonomi/markedsføring/salg eller varehandel på høyskolenivå
  • God og relevant erfaring fra tilsvarende rolle, vil kunne kompensere for manglende teoretisk plattform
  • Sterk retail kunnskap, god økonomiforståelse og kremmerinnstilling
  • Erfaring fra leverandør- eller detaljistsiden innen fag- eller dagligvarehandelen er ønskelig
  • Dokumenterte resultater fra tilsvarende rolle som space manager
  • Gode IT- kunnskaper og god teknisk innsikt

Personlig egenskaper

  • Gode analytiske evner kombinert med praktisk tilnærming
  • Gode kommunikasjonsevner skriftlig og muntlig
  • Selvstendig, målrettet, nøyaktig og strukturert
  • Stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • Samarbeidsorientert og trives med å jobbe med og i et team
  • Uformell, sosial og omgjengelig
  • Resultatorientert med fokus på og nå fastsatte mål

Vi tilbyr

  • Spennende fag-/spesialist stilling i et kjedeselskap i sterk vekst
  • Konkurransedyktige betingelser som reflekterer din bakgrunn og tyngde
  • Store muligheter for personlig og faglig utvikling i et offensivt selskap

I denne rekrutteringen samarbeider vi med vår rekrutteringspartner Smartpeople Search & Selection. Har du ytterligere spørsmål om stillingen kan du kontakte våre rådgivere Erik Overland på tlf. 922 64 464 eller Kjetil Wendelborg på tlf. 950 43 308. Dersom du trigges av denne utfordringen og oppgavene treffer dine ambisjoner, så vil vi be deg søke ved å registrere deg snarest via stillingsportalen på www.smartpeople.no . Vi ser frem til å motta ditt motivasjonsbrev og CV snarest.
Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver.
 
Smartpeople er opptatt av å følge myndighetenes smittevernråd, og vil sikre at rekrutteringsprosessen blir gjennomført på en trygg og god måte for kandidatene, bla. ved hjelp av gode digitale løsninger.
--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.