Leder for målgruppeinnsikt

Sted
Oslo
Publisert
5. februar 2021
Søknadsfrist
15. mars 2021
Kontakt
Tinna Gudmundsdottir tlf: 90664988, Bård Idås tlf: 95044483
Posisjon
Leder
Bransjer
Media / Forlag
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

 

Dagens Næringsliv (DN) er et selskap i mediekonsernet NHST Media Group, som også omfatter en rekke internasjonale bransjepublikasjoner. DN er Norges ledende næringslivsavis og er den redaksjonen i Norge som har vunnet Skup-prisen flest ganger.
 

Interessert i å jobbe i skjæringspunktet mellom innsikt, forretningsutvikling og journalistikk? Én av de fire målgruppelederne i DN har fått en annen toppjobb i konsernet, så vi søker hennes erstatter.

I denne rollen blir du en nøkkelspiller for at DN skal lykkes med å forstå våre brukere og deres behov.

I DN skal vi sette brukeren først i alt vi gjør, enten det er journalistikk, kommunikasjon, brukeropplevelse, salg eller innovasjon. Målgruppeavdelingen er lite lag som utvikler innsikt om DNs målgrupper og deres atferd og behov. Denne bruker vi til å initiere og anbefale tiltak, produkter og prosjekter som forbedrer DNs posisjon og lønnsomhet i de prioriterte målgruppene. Som lesernes advokater blir vi også invitert inn i, og noen ganger bedt om å prosjektlede, en rekke spennende prosesser og prosjekter i DN. Det er derfor lett for oss å si at du nå trolig leser stillingsannonsen til selve drømmejobben.

Så hva skal til for å være enig i at dette er nettopp drømmejobben?

Vi tror du vil ha det veldig gøy sammen med oss, hvis du:

  • Liker DNs journalistikk.
  • Elsker å utvikle og formidle innsikt.
  • Har god teknisk forståelse.
  • Snakker like godt med journalister, teknologer og kommersielle.

Vi tror du er forretningsutvikler med analyseerfaring eller analytiker med god forretningsforståelse. Men det kan også hende du er journalist, prosjektleder eller produktutvikler. Du bør være strukturert, like å ta ansvar og evne å engasjere og få med deg folk.

Arbeidsoppgavene:

  • Være fagansvarlig for innsikt i målgruppeavdelingen, og bindeleddet mellom avdelingen og analysemiljøene både i DN og på konsernnivå.
  • Lede arbeidet med å sikre gode strukturer, verktøy og målerutiner, så vi kan følge opp målgruppene og om vi lykkes med å engasjere dem.
  • Være med å utvikle innsikt om DNs målgrupper og deres atferd og behov.
  • Kommunisere målgruppeinnsikt internt til ulike fagmiljøer internt.
  • Initiere og anbefale tiltak, produkter og prosjekter som forbedrer DNs posisjon og lønnsomhet i de prioriterte målgruppene.
  • Være prosjektleder for målgruppeinitierte prosjekter, men også bidra som prosjektressurs og/eller sparringpartner for andre initiativer på huset.

Vi kan tilby

  • Muligheten til å være med å påvirke de strategiske prosessene i en av Norges ledende mediehus.
  • Varierte arbeidsoppgaver og samarbeid med absolutt alle miljøene i DN.
  • Opplevelsen av å være med å bygge opp noe, da målgruppeavdelingen er relativt nyopprettet.
  •  Kolleger som er ambisiøse, kunnskapsrike og setter lagarbeid høyt.

Stillingen er fast og rapporterer til målgrupperedaktør Tinna Gudmundsdottir.

 

NHST Media Group har som mål å være størst og best på næringslivsnyheter i Norge, og verdensledende innen de tre markedssegmentene shipping, sjømat og energi. Alle våre publikasjoner skal kjennetegnes av journalistisk grundighet og kvalitet, samt at vi skal ha evne til å drive fram de eksklusive nyhetssakene som skal overraske og engasjere våre lesere. I NHST konsernet inngår følgende selskaper: Dagens Næringsliv, Mynewsdesk, Mention og NHST Global Publications AS, sistnevnte med følgende publikasjoner; Fiskeribladet, Intrafish, Recharge, Tradewinds, Upstream og Europower.
Mangfold, inkludering, uavhengighet og innovasjon er viktig for selskapets suksess. NHST gir like muligheter for søkere med alle bakgrunner.