Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Regnskapssjef - Divisjon Næringseiendom

Arbeidsgiver
OBOS BBL
Sted
Oslo sentrum
Søknadsfrist
Søknader vurderes fortløpende

Vis mer

Bransjer
Eiendom / Eiendomsmegling
Stillinger
Økonomi / Finans / Regnskap
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Stillingsopplysninger

Trives du med personalansvar og faglige utfordringer innen regnskap og konsernregnskap?

OBOS bygger framtidens samfunn og oppfyller boligdrømmer. Vi er landets største boligbyggelag med over 500 000 medlemmer, Norges største boligbygger og en av de største i Norden. OBOS er etablert i Oslo, Bergen, Hamar, Fredrikstad, Tønsberg, Stavanger, Trondheim og Ålesund, i tillegg til en betydelig virksomhet i Sverige. Vi eies av medlemmene, og overskuddet beholdes i virksomheten. Helt siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte. I tillegg driver vi virksomhet innen rehabilitering, vedlikehold, næringseiendom, bank og eiendomsmegling. Vi tilbyr også et omfattende medlemsprogram til våre medlemmer. OBOS-konsernet er et komplett kompetansehus innen eiendom, med over 2600 ansatte i Norge og Sverige.

www.obos.no


På vegne av OBOS søker vi en faglig sterk regnskapssjef og leder for teamet som håndterer regnskap, konsernregnskap samt måneds- og kvartalsrapportering for Divisjon Næringseiendom. Dette er en faglig operativ samt sentral og utadvendt lederrolle i divisjonen. Dette er også en rolle for deg som trives med personalledelse samt en variert arbeidshverdag med faglige utfordringer og bredde i arbeidsoppgaver. Du vil lede fem kompetente medarbeidere og håndtere rapportering etter IFRS, konsolidering, bistand ved transaksjoner, legal omstrukturering, årsoppgjør, gi råd innen regnskap/skatt/avgift, bidra i budsjettprosess og effektivisering av system og prosesser. Du vil ha en stor kontaktflate i divisjonen og jobbe tett med divisjonscontroller. Stillingen rapporterer til økonomidirektør og inngår i økonomiledergruppen.

Har du en sterk faglig interesse og ønsker en ansvarsfull rolle med faglig bredde og personalansvar? Da vil vi gjerne høre fra deg!

Søkere bes registrere seg med et helt kortfattet søknadsbrev, en utfyllende CV samt vitnemål og attester.


Arbeidsoppgaver og ansvarsområder

  • Ansvar for måneds- og kvartalsrapportering med konsolidering for divisjon Næring
  • Personalansvar for fem kompetente medarbeidere
  • Finansiell bistand ved transaksjoner (kjøp og salg av selskaper), Due Diligence
  • Regnskaps-, skatte- og avgiftsmessig rådgivning
  • Fusjoner/fisjoner og andre omstruktureringer
  • Bidra i budsjettprosess og ved utarbeidelse av prognoser
  • Fullstendig årsoppgjør med noter og ligningspapirer for enkeltselskaper
  • Oppfølging, veiledning og kvalitetssikring av arbeid utført av teamkollegaer
  • Bidra til gevinstrealisering etter implementering av nytt ERP-system (Microsoft Dynamics)
  • Effektivisering og standardisering av prosesser for regnskapsrapportering
  • Delta i ad-hoc prosjekter i divisjonen og på tvers i konsernet, eksempelvis implementering av ny IFRS standard

Kvalifikasjoner

  • Høyere økonomisk utdannelse, siviløkonom/master/MRR e.l.
  • 5-10 års erfaring fra tilsvarende rolle eller erfaren senior/Manager fra revisjon
  • Erfaring med konsernregnskap, IFRS, skatt, avgift og egenkapitaltransaksjoner
  • Fordel med erfaring fra håndtering av oppkjøp, fisjoner og fusjoner
  • Erfaring med personalansvar, du trives med ledelse og er trygg i lederrollen
  • Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner på norsk og engelsk
  • Generelt gode IT-kunnskaper, god erfaring med Excel og gjerne Power-BI eller tilsvarende

Personlige egenskaper

  • Analytisk, strukturert og god til å prioritere
  • Gode lederegenskaper, trygg og engasjert som leder
  • Selvstendig, nysgjerrig og initiativrik
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Utadvendt og godt humør

Vi tilbyr

  • Uante muligheter. OBOS er Norges største kompetansehus innen eiendom. Hos oss får du mulighet til å utvikle din kompetanse og oppfylle din karrieredrøm.
  • En jobb med mening. Samfunnsengasjementet, og hjertet OBOS har for byene våre, er noe av det som gjør ansatte stolte av å jobbe her.
  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver. Et hyggelig og innovativt miljø med høyt faglig nivå, gir deg gode muligheter til å forme din egen hverdag.
  • Gode ordninger. OBOS investerer i egne ansatte og tilbyr goder som fleksitid, sommertid, gode pensjons- og forsikringsordninger samt firmahytter i inn- og utland.


Stillingen gir gode personlige og faglige utviklingsmuligheter i et veldrevet konsern med et særdeles godt arbeidsmiljø. Arbeidssted vil være ved hovedkontoret på Hammersborg Torg i Oslo sentrum.


--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.

Firma

OBOS er en av de største boligbyggerne i Norge og Sverige, og er den største i Norge. OBOS er en medlemsorganisasjon med 535 000 medlemmer i Norge og Sverige og overskuddet beholdes i virksomheten og benyttes til å oppfylle formålet, som er å tilby medlemmene bolig. Helt siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte.

OBOS har over 2700 ansatte og driver utvikling, produksjon og salg av eiendom og bolig. Vi har i tillegg virksomhet innenfor eiendomsforvaltning, rådgivning, digitale tjenester, bankvirksomhet, eiendomsmegling, næringseiendom, samt aksjeinvesteringer innenfor sektorene bygg, eiendom og anlegg. OBOS skal bidra til et mer bærekraftig samfunn. Medlemmene har besluttet at inntil 10 prosent av overskuddet etter skatt skal benyttes til samfunnsnyttige tiltak. Hovedkontoret er i Oslo.

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel