Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Business Analyst

Arbeidsgiver
Bonaventura Scandza
Sted
Solli Plass, Oslo
Søknadsfrist
Søknader vurderes fortløpende

Vis mer

Stillingsopplysninger

Bonaventura Scandza er Norges største distributør av merkevarer til dagligvarehandel, faghandel, apotek, kiosk/bensin og HORECA-markedet. Merkevarene er alt fra Barebells, Finish, Repsils, Semper Barnemat, Semper Glutenfritt, Piz Buin og Scholl med mer. Selskapet styrer også logistikken til to andre Scandza selskaper, Nbev AS og Berit Nordstrand Smarte Nytelser AS.

Ønsker du å jobbe med strategisk prising og analyser for kjente merkevarer? Utadvendt og ansvarsfull rolle innen FMCG

På vegne av Bonaventura Scandza søker vi etter en analytisk og ambisiøs Business Analyst til Scandza-gruppens hovedkontor sentralt i Oslo sentrum. Der vil du inngå i et sosialt, kompetent og fremoverlent miljø innen norsk handel og dagligvare. Dette er en synlig, sentral og verdiskapende rolle i organisasjonen. Du eier prisprosessen på nye og eksisterende produkter. Du vil være sentral ved lanseringer, kampanjer samt fasilitere forhandlinger og løpende jobbe for økt lønnsomhet i produktporteføljen. Du vil ha stor påvirkningskraft i denne rollen og være en sterk driver i endringsprosesser i organisasjonen. Det er en ansvarsfull, forretningsorientert og utadvendt rolle. Du vil jobbe tett med hele organisasjonen og fungerer som bindeledd mellom økonomiavdelingen og salg/marketing. Som analytiker jobber man frem beslutningsunderlag for ledelsen og øvrig organisasjon. Du er også med i diskusjonene når beslutningene tas og har stor påvirkning på selskapets fremtidige utvikling. Det stilles høye krav til analytiske evner samt evne til kommunikasjon og videreformidling av analyser og prognoser. Arbeidsmiljøet er sosialt og kompetent samt preget av en flat organisasjonsstruktur, korte beslutningsveier og høyt tempo. Stillingen rapporterer til CFO.

Dette er en operativ analytiker rolle med stor bredde i oppgaver og ansvar. Som person er du analytisk, ambisiøs, med positivt humør og egendriv. Riktig kandidat liker også utfordringer og ansvar samt evner å jobbe selvstendig og i team. Du har meget solide Excel ferdigheter og generelt god IT-kunnskap. Det er en fordel med interesse for forbruksvarer og det markedet selskapet opererer i. Du evner å se muligheter til forbedring, tenker løsninger, tar eierskap og får gjennomført tiltak til forbedringer. Du kommuniserer godt på ulike nivåer i organisasjonen og er en god relasjonsbygger som evner å gå ned i detaljene og samtidig løfte blikket for å se overordnede bildet.

Ønsker du en analytisk rolle i et sosialt miljø og med høyt tempo? Da vil vi gjerne høre fra deg!


Sentrale oppgaver og ansvar

  • Være eier av prisingsprosessen ved prising av nye og eksisterende produkter
  • Fasilitere prising av eksisterende produkter og bidra i forhandlingene med kundene
  • Sentral bidragsyter ved lansering av nyheter og nye produkt
  • Taktiske og strategiske analyser av kampanjer med fokus på lønnsomhet
  • Revenue Growth Management, løpende vurdering av lønnsomheten i sortimentet
  • Være en pro-aktiv støttespiller og utfordrer til KAM og Marketing apparatet
  • Bidra i budsjettprosess med analyser, tallgrunnlag og lønnsomhetsvurderinger
  • Utvikling og vedlikehold av masterdata knyttet til produkt og prisstruktur
  • Støtte salg og KAM-apparat i forhandlinger, bidra med analyser og visuelle verktøy
  • Videreutvikle IT-verktøy og analyser som støtter salg og marketing


Kvalifikasjoner

  • 3-5 års relevant høyere utdannelse, Siv.øk, Master e.l.
  • Fordel med fordypning innen økonomi, finans, samfunnsfag e.l.
  • 3-5 års relevant arbeidserfaring, fordel med erfaring fra FMCG eller dagligvare
  • Erfaring med analyse eller controlling og god økonomi/regnskapsforståelse
  • Meget solid erfaring med Excel. Fordel med Power-BI eller tilsvarende
  • Generelt gode IT-kunnskaper og interesse for utnyttelse av ulike systemer
  • Beherske norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig


Personlige egenskaper

  • Analytisk, nøyaktig, strukturert og ansvarsbevisst
  • Trygg, utadvendt og initiativrik
  • God på relasjonsbygging, positiv og løsningsorientert
  • Evner å arbeide i team så vel som selvstendig
  • Trives med å jobbe i et hektisk salgs - og markedsmiljø
  • Nysgjerrig og et ønske om å lære mer

 
Vi tilbyr

  • En analytisk og utadvendt rolle hvor du kan være med å påvirke
  • En synlig, kommersiell og ansvarsfull rolle
  • Du blir del av et inspirerende og dyktig team/fagmiljø
  • Høyt fokus på læring og utvikling
  • Flotte og moderne lokaler sentralt i Oslo sentrum
  • Konkurransedyktige betingelser

Firma

Bonaventura Scandza distribuerer og markedsfører noen av de ledende merkevarene i internasjonal og norsk handel. Bonaventura representerer merkevarer som Semper, MAM, Finish, Vanish, Repsils, Veet, Simple, Vitamin Well, Nobe, Voss, Nocco, Barebells, Piz Buin, Nuxe og Berit Nordstrand med flere. Bonaventura Scandza har gjennom flere år vært den ledende distributøren i Norge og har sammen med kunder skapt sterk vekst i kategoriene gjennom innovasjon og sterke merkevarer. 

 Bonaventura Scandza er eiet av Scandza AS som representerer sterke merkevarer som Synnøve Finden, Leiv Vidar, Sørlandschips, Finsbråten og Peppes Pizza. Selskapet har store ambisjoner og sterke planer for videre vekst i antall merkevarer og omsetning i årene fremover. Alle de norske Scandza selskapene samlokaliseres i flotte og moderne lokaler i Henrik Ibsens gate 60 iløpet av våren 2018. 

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel