Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Business Relationship Manager

Arbeidsgiver
NorgesGruppen IT og digitale tjenester
Sted
Oslo
Søknadsfrist
16. mai 2021

Vis mer

Vi søker ny Business Relationship Manager, som motiveres av å sikre stabile og innovative IT-løsninger i landets ledende handelsforetak.

Vi ønsker å gi deg som kandidat et bedre bilde av hva jobben handler om. I denne podkasten intervjuer vi IT-direktør Tom Puntervoll-Pedersen og Tjenesteansvarlig Terje Lillegraven i NorgesGruppen om rollen, og hva de ser etter i denne rekrutteringen; 
https://soundcloud.com/meyerhaugen/norgesgruppen-business-relationship-manager/s-MvbFH086J8m  

NorgesGruppen ASA er et ledende handelsforetak innenfor daglige forbruksvarer. Våre konsepter i dagligvare er KIWI, MENY, SPAR og Joker. Deli de Luca, MIX og Jafs er servicehandelskonseptene. NorgesGruppen er også en ledende aktør innen storhusholdning og serveringsbransjen. ASKO, Engrosvirksomheten i NorgesGruppen, har ansvaret for den totale vareflyt fra produsent til forbruker. 

Om jobben  

I rollen som Business Relationship Manager vil du være overordnet ansvarlig for IT-tjenestene Lagerdrift og Lagerautomasjon. Hos oss kan du påvirke utviklingen i ASKO – en av Norges største logistikkvirksomheter med ambisjoner om å levere: 

  • Bærekraftighet og klimanøytralitet 

  • Effektiv logistikk til fornøyde kunder 

  • Konkurransedyktig håndtering av hele varestrømmen 

Arbeidsoppgavene vil være varierende, og vil inkludere;  

  • Være en sentral rådgiver og sparringspartner for ledere i ASKO og NorgesGruppen IT og digitale tjenester 

  • Ansvaret for å utforme IT-strategi/-målbilder og handlingsplaner for området, noe som krever tett dialog med forretning, interne fagpersoner og eksterne samarbeidspartnere 

  • Drive beslutningsprosesser, og sammen med beslutningstakere gjennomføre prioriteringer 

  • Være ansvarlig for at IT-løsningene innenfor Lagerdrift og lagerautomasjon er i samsvar med gjeldende krav til sikkerhet og governance 

Hvem ser vi etter?  

Følgende kriterier gir et bilde av kompetansen vi ser etter for å sikre at du vil trives og kunne utføre en god jobb; 

  • Høyere utdanning fra høyskole eller universitet. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning 

  • Svært gode kommunikasjons- og relasjonsbyggende evner, på norsk og engelsk skriftlig og muntlig 

  • Du har god forretningsforståelse og evner å se brukernes behov samtidig som du har sterk interesse for IT og bruk av ny teknologi 

  • IT-kompetanse, gjerne med erfaring fra løsningsdesign og arkitektur vil være en fordel – men det er ikke avgjørende at du har teknologiutdanning  

  • Det er en fordel med erfaring med ledelse fra enten prosess, endrings-, eller prosjektledelse. Du kan gjerne ha bakgrunn fra konsulentvirksomhet eller større komplekse organisasjoner 

For å lykkes og trives i rollen er det viktig å vite: 

I årene fremover vil fagområdet gå gjennom en spennende endringsreise, hvor du vil være en sentral bidragsyter. Vi ser etter deg som trives med å være bindeledd mellom forretning og IT, liker å jobbe fremtidsrettet samtidig som du er tett på den løpende virksomheten, samt motiveres av å skape effektive og brukervennlige løsninger gjennom tverrfaglige team. 

Hvorfor jobbe hos NorgesGruppen?  

Våre verdier er profesjonell, brukerorientert, fremtidsrettet og arbeidsglede, disse verdiene skal kjennetegne oss i møte med kunden så vel som internt.  

Vi kan tilby en spennende arbeidsplass med tunge fagmiljøer; hos oss er IT tett integrert i resten av verdikjeden og vi investerer mye i fremtidens løsninger. Bli med på vårt team og skap en enda bedre hverdag for våre kunder!  

Utover dette kan vi tilby den rette kandidaten; 

  • Muligheter til både faglige- og personlige utviklingsmuligheter i et spennende konsern  

  • For å nevne noen av ordningene vi tilbyr har vi treningsstøtte og flere firmahytter, kantineordning, pensjon- og forsikringsordninger, inkl. helseforsikring   

  • I tillegg ønsker vi å fremheve at vårt arbeidsmiljø er preget av at det er høyt under taket, gode kollegaer og godt arbeidsmiljø. Vi har også flere faglige- og sosiale samlinger 
     
  • Vi utvikler og drifter fremtidsrettede IT-løsninger slik at maten kommer frem til butikker, sykehus og barnehager. Over hele landet. Hos oss er IT tett integrert i hele verdikjeden og vi investerer mye i fremtidens løsninger
     
  • ​​​​​​​Nye moderne lokaler på Kalbakken (hvor denne rollen er lokalisert), og ved Skøyen i Oslo 

Trivselsgraden er høy hos oss – og vi gleder oss til å ønske vår nye kollega velkommen!  

Mer informasjon 

Ta gjerne kontakt med vår rekrutteringspartner Henrik Andersson i MeyerHaugen AS, for en uformell og konfidensiell prat om rollen. Du når ham via e-post  henrik@meyerhaugen.no, alternativt kan Seniorrådgiver Gabriella Nyborg Hernando kontaktes via telefon +47 454 18 002 eller e-post gabriella@meyerhaugen.no.  

Søknadsfrist 16. mai 2021. Søknader vurderes fortløpende.    



--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel