Financial Controller

Sted
Oslo - Brobekk
Publisert
10. mai 2021
Søknadsfrist
Snarest, søknader vurderes fortløpende
Kontakt
Endre Flo, 95890195, Marius Meyn, 45809308
Posisjon
Spesialist
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Bakgrunn fra revisjon og erfaring med konsernregnskap? Faglig bred rolle i konsern i sterk vekst

Håndverksgruppen AS er Norges ledende landsdekkende konsern innen overflater. Vi leverer håndverkertjenester primært til det profesjonelle markedet, blant annet entreprenører, eiendomsselskaper, butikker, hoteller, forsikringselskaper og offentlige myndigheter.

Vi har hovedkontor i Oslo og er lokalisert fra Kristiansand til Svalbard. I tillegg er en rekke bedrifter tilknyttet HG som selvstendige medlemsbedrifter. Vi kombinerer den store aktørens ressurser med den lokale bedriftens fleksibilitet, tilstedeværelse og langsiktighet. Vi er nå ca. 1000 ansatte, over 50 selskaper og omsetter for ca. NOK 2 milliarder. Vår ambisjon er å være ledende og fremtidsrettet på mange områder, deriblant miljø, samfunnsansvar og forretningsetiske forhold. Les mer om oss på www.handverksgruppen.com


Håndverksgruppen er i sterk vekst og søker en faglig sterk og engasjert Financial Controller på konsernnivå. Dette er en variert, operativ og ansvarsfull fagrolle med stor kontaktflate ut mot regnskapsressursene i de enkelte datterselskap. Du vil jobbe tett med konsernledelsen og bli del av et team med mye kompetanse og erfaring. Konsernet er under oppbygging og teller per nå ca. 50 selskaper og 2 milliarder kroner i omsetning. Håndverksgruppen ble nylig etablert i Sverige og målet er å bli en ledende aktør i Norden. Veksten vil foregå organisk og gjennom oppkjøp. Majoritetseier er FSN Capital som har gjennomført tilsvarende "buy&build" med gode resultater. I tillegg eies konsernet av tidligere eiere av oppkjøpte selskaper samt ansatte.

I stillingen vil man ha ansvar for regnskap på tvers av konsernet og konsolidering. Løpende regnskapsføring for døtrene foregår i det enkelte datterselskap, mens konsernregnskap har ansvar for felles retningslinjer, inkludert krav til innhold og prosess. Dette er en operativ rolle hvor man følger opp og kvalitetssikrer regnskapene ute hos datterselskapene, og gir opplæring til regnskapsførere i nyervervede selskaper. Rollen er nyopprettet og du vil få muligheten til å definere og utvikle funksjonsområdet for hele konsernet i samarbeid med konsernregnskapssjef. Stillingen rapporterer til konsernregnskapssjef.

Dette er en veldig god mulighet for deg med noen års erfaring fra revisjon / konsernregnskap til å være med å bygge opp og skape noe sammen med et erfarent team. Riktig kandidat er selvgående, resultatorientert og har en god forretningsforståelse. Du er systemteknisk sterk og har gode Excel-kunnskaper. Erfaring med Power-BI er en fordel. 
 

Sentrale oppgaver/ansvar

  • Være med og definere og utvikle funksjonsområdet for hele konsernet
  • Ansvar for regnskap på tvers av konsernet og konsolidering.
  • Ansvar for regnskap for toppselskapene i konsernstrukturen
  • Oppsett og vedlikehold av masterdata i diverse systemer
  • Rapportering til offentlige myndigheter for konsern
  • Kvalitetssikring av månedsrapportering til avdelingene, herunder kritisk vurdering av innspill fra drift
  • Utarbeide/oppdaterer prosessbeskrivelser i tråd med konsernets retningslinjer
  • Være superbruker på relevante systemer som ERP og konsolideringsverktøy
  • Effektivisering av interne rutiner og prosesser, etablere god internkontroll/ICFR
  • Utarbeidelse og vedlikehold av Transfer Pricing dokumentasjon
  • Utarbeidelse av årsregnskap og ligningspapirer
  • Bidra ved integrasjon av oppkjøpte selskaper
  • Ad-hoc


Kvalifikasjoner

  • Høyere utdannelse innen økonomi (siviløkonom, MRR, autorisert regnskapsfører)
  • Minimum 3-5 år relevant erfaring fra konsernregnskap og konsolidering 
  • Fordel med erfaring fra et større regnskap- og/eller revisjonsselskap
  • Fordel med noe erfaring fra prosjektbasert virksomhet
  • God systemkompetanse og meget gode Excel-kunnskaper. Erfaring med Power-BI er en fordel
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • God til å spille andre gode – lagspiller


Personlige egenskaper

  • Resultatorientert med god forretningsforståelse
  • Ansvarsbevisst, evne til å ta ledelsen
  • God til å spille andre gode – være en lagspiller
  • Stor arbeidskapasitet og personlig driv
  • Sterke analytiske evner
  • Metodisk og løsningsorientert, evne til å skape resultater
  • Nøyaktig, presis og kvalitetsbevisst


Vi tilbyr

  • Sentral, ansvarsfull og faglig bred rolle i et konsern i betydelig vekst
  • Faglig utfordringer og store personlige utviklingsmuligheter
  • Bli del av et meget solid team med mye kompetanse og erfaring
  • Du får være med å bygge et nordisk konsern med en solid og anerkjent PE-aktør
  • Konkurransedyktige betingelser


Søkere bes registrere seg med CV, vitnemål fra høyere utdanning, arbeidsattester og en kort søknadstekst. 
--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.