Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Virksomhetsleder Regnskap og lønn

Arbeidsgiver
Drammen kommune
Sted
Svelvik
Søknadsfrist
13. august 2021

Vis mer

Bransjer
Offentlige tjenester / Forvaltning
Stillinger
Økonomi / Finans / Regnskap
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Stillingsopplysninger

Virksomhetsleder Regnskap og lønn

Drammen kommune er Norges sjuende største og er et resultat av tre sammenslåtte kommuner. Kommunen er utviklingsorientert og arbeider med å videreutvikle gode og effektive systemer og rutiner tilpasset den nye storkommunen. Vi søker nå virksomhetsleder lønn og regnskap. Stillingen omfatter ansvar for regnskap, lønn og fakturahåndtering for ca. 85 virksomheter samt ulike samarbeidsvirksomheter og kommunale foretak. 

Kommunen kan tilby en selvstendig lederrolle med overordnet lederansvar for virksomhetsområdet som har 35 kompetente medarbeidere fordelt på de to avdelingene Regnskap og Lønn med egne avdelingsledere. Stillingen rapporterer til stabsleder fellestjenester og inngår i hans ledergruppe. 

Sentrale ansvarsområder: 

  • Sikre at kommunens overordnede føringer følges opp i egen virksomhet.
  • Økonomi- og virksomhetsstyring, herunder målformulering, oppfølging og rapportering.
  • Verdi- og kulturarbeid.
  • Kvalitetssikring og kontinuerlig forbedringsarbeid, herunder ROS-analyser.
  • Bidra til kompetanseutvikling både i egen og i øvrige virksomheter.
  • Effektivisering og digitalisering av arbeidsprosesser.

I Drammen kommune vektlegger vi tillitsbasert lederskap og at du som leder er fleksibel og har god evne til samarbeid på tvers av fagområder og virksomheter. Det forventes at du har fokus på systematisk arbeid med kvalitetsutvikling og kontinuerlig forbedringsarbeid.

Vi søker deg med relevant høyere utdanning fortrinnsvis på masternivå, og relevant ledererfaring fra stabsfunksjon. Du bør ha solid faglig bakgrunn fra regnskap og lønn, og lyst på nye utfordringer i kombinasjonen av fag og ledelse. Erfaring fra digitalisering av arbeidsprosesser er ønskelig og gjerne kjennskap til Framsikt og ERP-systemet UBW som arbeidsverktøy. Rett kandidat har erfaring fra kommunal sektor med kunnskap om kommunale lover og regnskapsforskrifter samt kjennskap til regnskapsloven. Det forutsettes at du behersker flytende norsk både muntlig og skriftlig.

Kontorsted vil være Svelvik. Lønn etter avtale.

Ta gjerne uforpliktende kontakt med Randi Flugstad i Amrop Delphi, tlf. 905 84 138 eller stabsleder fellestjenester i Drammen kommune Erik Brun-Pedersen, tlf. 911 94 087.

Etter søknadsfristens utløp vil det utarbeides offentlig søkerliste. Ønske om å bli unntatt fra denne listen må grunngis i søknadsportalen, og du vil uansett få en tilbakemelding på dette. Hvis ditt ønske ikke kan imøtekommes, vil du få mulighet til å trekke søknaden. 

Drammen kommune hviler på tre bærebjelker: Et sterkt deltakerdemokrati gjennom aktiv innbyggermedvirkning, tjenester nær innbyggerne og en offensiv stedsutvikling som skaper attraktive lokalsamfunn. Kommunen ligger sentralt til i det nye fylket Viken, og har vel 100 000 innbyggere og rundt 6500 ansatte.

Se også www.drammen.kommune.no

Firma

Drammen kommune hviler på tre bærebjelker: Et sterkt deltakerdemokrati gjennom aktiv innbyggermedvirkning, tjenester nær innbyggerne og en offensiv stedsutvikling som skaper attraktive lokalsamfunn. Kommunen ligger sentralt til i det nye fylket Viken, og har vel 100 000 innbyggere og rundt 6 500 ansatte. 

Finn oss
Website

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel