Leder kommersiell

Rekrutterer
Sted
Oslo
Publisert
2. juni 2021
Søknadsfrist
20. juni 2021
Kontakt
Bjørn-Olav Høksnes 22068700, Ole Petter Melleby 22068700
Posisjon
Leder
Bransjer
Annet
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Stiftelsen Norsk Rikstoto er en av to lovlige aktører knyttet til norsk enerettsmodell for pengespill i Norge. Norsk Rikstoto er en frittstående, næringsdrivende stiftelse som ble etablert i 1982 av Det Norske Travselskap og Norsk Jockeyklubb. Norsk Rikstoto har ca. 200 000 aktive spillere og bidrar årlig med rundt 500 millioner kroner til norsk hestesport, hestehold og hesteavl. Totalt er det direkte og indirekte over 16 000 sysselsatte rundt hesten, i tillegg til utallige andre som bruker fritiden sin på hest i en eller annen form. Virksomheten har ca. 100 ansatte ved hovedkontor på Bjerke Travbane i Oslo. Få mer innsikt i hva Norsk Rikstoto bidrar med her.
 

Leder kommersiell

Vil du bidra til puls i hverdagen hos folk flest?

Norsk Rikstoto er den økonomiske motoren i norsk hestesport. Det er spill på hest som gir Norsk Rikstoto inntekter, og hele overskuddet går tilbake til norsk hestesport. Driftsinntektene i 2019 endte på over 3,4 milliarder og det ble overført mer enn 500 millioner kroner til dette formålet. Pengene går til blant annet barneidrett, utdanning, avl, forskning, hestevelferd og hest i terapi. Leder kommersiell får overordnet ansvar for å lede og videreutvikle alle salgskanaler i Norsk Rikstoto. Avdelingen består i dag av rundt 20 medarbeidere, fordelt på mediesenter, partnersalg, teknisk og kundesenter.

Leder kommersiell vil spille en sentral rolle i å realisere stiftelsens visjon om «å skape puls i hverdagen for folk flest».

Vi ser etter en dreven kommersiell leder innen digitale produkter og kanaler:

Ansvar og sentrale arbeidsoppgaver:

  • lede Norsk Rikstotos arbeide i møte med kunden gjennom ledelse av mediesenter, teknisk, partnersalg og kundesenter
  • fastsette budsjettmål salg
  • oppnå salgs- og budsjettmål etter fastsatte KPI’er
  • ledelse og personalansvar, herunder kompetanseutvikling av medarbeidere
  • dialog og avtaleforhandlinger med eksterne partnere|    
  • kontinuerlig å forbedre det kommersielle arbeidet

Kompetanseprofil:

  • relevant erfaring fra salgsledelse, kommunikasjonsarbeid, kundedialog og kundeservice
  • erfaring fra tilsvarende rolle i et digitalt drevet selskap, for eksempel fra telekom, mediehus eller tilsvarende
  • digital kompetanse med god forståelse for CRM og digitale salgskanaler
  • velutviklet kunde- og forretningsforståelse; god på å utvikle partnere og lykkes med å bygge langsiktige relasjoner
  • sterk tall- og analyseforståelse
  • gode kommunikasjonsferdigheter med evne til å spille andre gode
  • gode språkkunnskaper på norsk og engelsk
  • høy etisk standard

For nærmere informasjon, ta kontakt med Bjørn-Olav Høksnes eller Ole Petter Melleby i ISCO Group, tlf. 22 06 87 00.

CV og kortfattet søknad registreres snarest og senest innen 20. juni 2021 på iscogroup.no

--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.