Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Direktør Forbrukermarked

Arbeidsgiver
Amedia AS
Sted
Oslo
Søknadsfrist
15. august 2021

Vis mer

Bransjer
Media / Forlag
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Stillingsopplysninger

Amedia skal innen 2025 bygge Norges største abonnementsbase for betalt redaksjonelt innhold. Dette skal vi oppnå gjennom engasjerende og relevant innhold, gode brukeropplevelser, nye produkter og en norgesledende kundereise.


For å nå denne ambisiøse målsetningen er vi på jakt etter Direktør Forbrukermarked. Som leder for Forbrukermarked i Amedia blir du ansvarlig for forbrukermarkedsinntektene og abonnementsutviklingen i konsernet. Du vil eie den helhetlige kundereisen gjennom ledelse av tverrfaglige team bestående av dyktige mennesker innen markedsføring, CRM, pris og produktpakketering, analyse, teknologi og brukeropplevelse (UX). Din ledelse skaper entusiasme og glød i et team som lykkes med å forbedre den digitale kundereisen steg for steg, og skaper synlige resultater.

Amedia har, som en av Norges viktigste leverandør av journalistikk, fingeren på pulsen i landets lokalmiljøer. Imidlertid er kampen om forbrukernes oppmerksomhet knallhard. Det blir stadig vanskeligere å vinne og beholde kundene i mylderet av abonnementsbaserte produkter innen musikk, film, podcast og nyheter. Spesielt utfordrende er dette blant de yngre aldersgruppene, som er svært viktige målgrupper for Amedia. Produktene vi leverer må derfor oppleves som relevante og engasjerende for å attrahere og beholde disse kundene. 


For å lykkes i kampen om forbrukeren tror vi noen av de viktigste oppgavene i stillingen blir:

  • Abonnementsutvikling, herunder nysalg, churn og kundebevarende tiltak.
  • Overordnet ansvar for ett eller flere kryssfunksjonelle team som skal levere på selskapets forretningsmessige mål.
  • Ansvar for forbrukermarked sine KPI-er, målstyringsverktøyet OKR (objective key results) og kundetilfredshetsindikator.
  • All budsjettering og prognoseutarbeidelse knyttet til forbrukermarked.
  • Sørge for at CRM og markedsføringskapasiteten jobber optimalt med abonnenter i alle segmenter, og har kontroll på all aktivitet mot forbrukermarkedet.
  • Sørge for at Amedia sin digitale brukeropplevelse og den totale kundereisen oppleves som unik.
  • Produktsammensetninger med tilhørende prising og kampanjer. 
  • Øke kundetilfanget gjennom offensiv digitalmarkedsføring av Amedias innhold.


Kvalifikasjoner:

  • Sterk kompetanse innenfor digitale kundereiser fra nysalg til bevaring.
  • Erfaring fra kommersielt forbrukermarkedsarbeid innen abonnementsdrevne forretningsmodeller, herunder prising, pakketering, verdiforslag og frafallsarbeid (churn).
  • Erfaring med, og forståelse for, hvordan teknologi og data kan benyttes i utviklingen av kundereiser.
  • Kunnskap om smidig/agil produktutvikling og arbeidsform.
  • Gjerne erfaring med kundereiser fra netthandelsvirksomhet fra starten av kjøpsløpet til utsjekk i kjøpsløsningen.


Personlige egenskaper:

  • Tydelige lederegenskaper: Du har en sterk evne til å drive prosesser; du er motiverende, nysgjerrig, innovasjons- og endringsorientert.
  • Analytisk: Du forstår raskt komplekse spørsmål og problemer, og har sterk forståelse for tall.
  • Systematisk tilnærming: Du er metodisk og systematisk i din tilnærming; du planlegger fremover i tid, gjør klare prioriteringer og fordeler ressurser effektivt.
  • Samarbeidsegenskaper: Du samarbeider godt med andre og deler kunnskap, erfaringer og informasjon.
  • Effektiv kommunikasjon: Du kommuniserer på en klar, strukturert og presis måte; du snakker og presenterer med trygget og overbevisning.
  • Initiativ og ansvarlighet: Du handler på eget initiativ, får ting til å skje og tar ansvar for resultater.

For med informasjon om stillingen kan vår rådgiver i Kingbird Executive Search, Eirik Bache-Wiig, kontaktes. 


Om arbeidsgiveren

Amedia er verdensledende på lokal avisutvikling og er landets største utgiver av lokale medier. Journalister, redaktører og selgere benytter systemer, innsikt og plattformer for å skape nær og verdifull journalistikk som spiller en rolle for folk, lokalsamfunn og norsk samfunns- og næringsliv. Vi mener arbeidet som gjøres for å nå ut til 1 543 000 digitale lesere og 650.000 betalende abonnenter hver eneste dag gjør norske lokalsamfunn til bedre steder å bo, leve og virke.
Amedia gjør nå et løft både på utvikling og på kundesiden med ambisjoner om bedre synlighet, sterkere lojalitet og dermed et økt antall abonnenter. For å nå de strategiske målene er dialogen med våre lesere sentral, og Amedia satser og dedikerer nye ressurser for å kommunisere tydelige budskap i en verden med mye støy.

Firma

Amedia er landets største utgiver av redaktørstyrte medier og ledende på lokal avisutvikling. Daglig når konsernets medier mer enn to millioner lesere gjennom 105 nasjonale, regionale og lokale titler.

Redaksjonelle medarbeidere over hele landet sørger for at våre lesere blir løpende oppdatert
med nyheter og annet viktig innhold. Samtidig bidrar våre selgere og annonser til å skape verdi og effekt for annonsører over hele Norge. Amedia har også en omfattende trykkeri- og distribusjonsvirksomhet. Konsernet har 2.100 ansatte og omsatte i 2021 for 4,1 milliarder kroner.

Amedia er sertifisert av Great Place to Work. Sertifiseringen bekrefter og er et bevis på at våre medarbeidere opplever organisasjonen som et godt sted å jobbe.

Finn oss
Website

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel