Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Business Intelligence Manager

Arbeidsgiver
Lily Hospitality Group AS
Sted
Fornebu, Bærum
Søknadsfrist
30.september 2021

Business Intelligence Manager til Lily Hospitality Group AS

Lily Hospitality Group AS utvikler og driver møteplasser, hoteller, kontorer og serveringssteder og er en del av Aker-gruppen. Selskapet har nå tre hoteller i drift, og vil i løpet av 2022 åpne ytterligere tre hoteller.

Lily Hospitality Group vokser kraftig, og vi søker en forretningsorientert og faglig dyktig Business Intelligence Manager. Den nyopprettede stillingen vil arbeide med oppgaver i skjæringspunktet mellom finansiell planlegging og analyse, likviditetsoppfølging, og strategisk forretningsutvikling, samt aktivt jobbe inn mot datterselskapene for å optimalisere driften basert på konsepter, verdier og visjoner. Dette vil være en rolle med gode muligheter for å påvirke sin egen arbeidshverdag, og det vil være stor variasjon i arbeidsoppgaver. Rollen rapporterer til CFO.

 

Sentral arbeidsoppgaver:

  • Analysere underliggende verdidrivere, resultater og måloppnåelse, og løpende utvikle KPI-er, inkludert målsetting, og oppfølging av aktiviteter
  • Utarbeide likviditetsprognoser og utfallsanalyser for konsernet, og på tvers av datterselskapene
  • Utarbeide analyser og beslutningsunderlag for konsernledelsen, herunder analyser av nye oppkjøp eller verdiskapende investeringsbeslutninger
  • Holde en tett dialog med datterselskapene og jobbe aktivt inn mot andre funksjoner som eksempelvis revenue management og økonomi lokalt i datterselskapene
  • Aktivt bidra til videre utvikling og automatisering av konsernets økonomiske rutiner og prosesser, herunder også interne digitaliseringsprosjekter
  • Utarbeide og oppdatere presentasjoner og annet beslutningsmateriale til bruk både internt og eksternt, inkludert styrepresentasjoner og ledelsesrapportering


Kvalifikasjoner:

  • Høyere relevant utdanning, gjerne med fordypning innen finans
  • Relevant erfaring fra forretningsutvikling, corporate finance, controlling, eller tilsvarende. Erfaring fra hotell, hospitality eller facility management vil være en klar fordel
  • Svært god systemforståelse
  • Gode fremstillingsevner, både muntlig og skriftlig


Personlige egenskaper:

For å lykkes i rollen må du være analytisk, nysgjerrig, strukturert og nøyaktig og forstå viktigheten av kvalitet i leveransene. Vi ser etter deg som er ambisiøs både på egne og selskapets vegne, samt besitter egenskaper som ansvarlighet og gjennomføringsevne. Videre er du strukturert og selvstendig i din arbeidsform, og evner å håndtere en hektisk arbeidshverdag med høyt tempo.


Vi kan tilby:

Som ansatt i Lily Hospitality Group vil du bli en del av et konsern i vekst, med gode muligheter for personlig og faglig utvikling. Vi tilbyr et godt fagmiljø med engasjerte og motiverte kollegaer, der du vil ha gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Vi holder til i moderne lokaler på Fornebu, og tilbyr konkurransedyktige betingelser. Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Virker dette interessant ber vi deg sende CV og søknadsbrev via stilling@lilyhospitality.com innen 30. september 2021. Dersom du har spørsmål om stillingen, kan du gjerne ta kontakt med vår CFO Petter Eng via epost petter.eng@lilyhospitality.com eller telefon +47 475 07 936.

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel