Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Prosjektleder M&A

Arbeidsgiver
Orkla ASA
Sted
Oslo
Søknadsfrist
Vi behandler søknader fortløpende

Vis mer

Stillingsopplysninger

Orkla er en ledende leverandør av merkevarer til dagligvarehandel, storhusholdning, faghandel, apotek og bakerimarkedet. Norden, Baltikum og utvalgte land i Sentral-Europa er våre hovedmarkeder. I tillegg har vi sterke posisjoner innenfor utvalgte produktgrupper i India. Vår merkevarevirksomhet består av forretningsområdene Orkla Foods, Orkla Confectionery & Snacks, Orkla Care og Orkla Food Ingredients. Vi har i tillegg forretningsområdet Orkla Consumer & Financial Investments, som består av Consumer Investments og Industrial & Financial Investments.

Orkla er notert på Oslo Børs og har hovedkontor i Oslo. Konsernet hadde i 2020 en omsetning på 47,1 mrd. kroner, og har ca. 21.000 ansatte.

 

Som Prosjektleder M&A vil du jobbe aktivt med prosessen fra sourcing av oppkjøpsmuligheter til en transaksjon er gjennomført. Du vil få høy grad av ansvar i prosjektene og være ansvarlig for planlegging og gjennomføring av transaksjonene. Du vil samarbeide tett med de ulike forretningsområdene og bli en synlig prosjektleder for konsernledelsen i Orkla. I rollen vil du har store muligheter til å påvirke den videre utviklingen og verdiskapningen i Orkla. Stillingen rapporterer til Head of M&A. 

Arbeidsoppgaver

  • prosjektledelse i forbindelse med selskapets M&A-aktiviteter 
  • identifisere, analysere og vurdere relevante oppkjøpsmuligheter
  • gjennomføre finansielle analyser og verdivurderinger, forberede informasjonsmateriell og presentasjoner i forbindelse med transaksjonsprosesser
  • koordinere due diligence-prosesser i tett samarbeid med eksterne rådgivere
  • være en sentral bidragsyter i forbindelse med forhandlinger 
  • utvikle og vedlikeholde finansielle modeller


Kvalifikasjoner

  • høyere utdannelse på masternivå med sterke resultater
  • minimum fem års relevant erfaring, fortrinnsvis fra investment banking, consulting, PE o.l.
  • erfaring med å lede prosjekter fra start til mål
  • forståelse av alle leddene i en selskapstransaksjon
  • meget gode ferdigheter i Excel og PowerPoint og andre relevante verktøy
  • god muntlig og skriftlig formuleringsevne, både på norsk og engelsk


Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er selvstendig, initiativrik og strukturert. Du har god finansiell forståelse og kommersiell teft, samtidig som du har et øye for detaljer. Du er komfortabel med å jobbe i team så vel som på egenhånd. I tillegg er du en god lagspiller som evner å kommunisere profesjonelt i en internasjonal organisasjon. Som person er du fleksibel, liker å ta forskjellige roller i ulike prosjekter og trives i en hektisk arbeidshverdag. Dine medarbeidere vil beskrive deg som analytisk og en som evner å forstå kompliserte problemstillinger og presentere disse på en lettfattelig måte.

Vi tilbyr:

  • en viktig rolle i et internasjonalt konsern 
  • varierte arbeidsoppgaver i et kompetent team
  • store muligheter for videre karriereutvikling
  • konkurransedyktige betingelser


Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no. Ved spørsmål kan du kontakte Finance People ved Lars Vaksvik på mobil 415 45 733 / lars.vaksvik@financepeople.no

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Søknader behandles fortløpende. 

 


--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.

Firma

Orkla ASA er et ledende industrielt investeringsselskap. Rammen for virksomheten er merkevarer og forbrukerorienterte selskaper. Orkla har i dag 12 porteføljeselskaper. Orkla har som mål å drive bærekraftig verdiskaping gjennom aktivt eierskap av merkevarer og forbrukerorienterte selskaper. Orkla er notert på Oslo Børs og har hovedkontor i Oslo.

Finn oss
Website

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel