Senior Business Controller

Sted
Oslo
Publisert
15. november 2021
Søknadsfrist
30. november 2021
Kontakt
Maria A. Ingebrigtsen 98818628, Jannicke Arnesen-Zardi 90474190
Posisjon
Spesialist
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Orkla Confectionery & Snacks Norge ble etablert i 2013 og var en sammenslåing av de tidligere selskapene Nidar, KiMs og Sætre. Vi er den største leverandøren av produkter til kos og glede i det norske markedet. Du møter oftest Nidar, KiMs eller Sætre som avsender på de fleste av våre produkter. I tillegg har vi en rekke andre merker som f.eks. Doc, IFA, Stratos, Smash!, Troika, Nidar Favoritter, Polly, Bixit, Cheez, Safari, Kornmo og Cafe Bakeriet for å nevne noen. Vi distribuerer også snacksprodukter for PepsiCo på det norske markedet.

Vi skal være markedsleder innen godterier, kjeks og snacks og tilgrensende produkter. Med kjente merker og de beste smakene skal vi begeistre og glede det norske folk. Vi skal skape lønnsom vekst ved å utvikle attraktive produkter i og på tvers av kategoriene. Vår unike forbrukerinnsikt, kategoriforståelse, innovasjonsevne og salgskraft gjør oss til handelens foretrukne partner. Med en konkurransedyktig verdikjede og nærhet til det norske markedet skaper vi verdi for oss selv og for våre eiere.


Vi søker etter en dyktig Senior Business Controller til en nyopprettet stilling i Orkla Confectionery & Snacks Norge!

Vi er på jakt etter en strategisk og analytisk økonom til en nyopprettet rolle i Orkla Confectionery & Snacks Norge – et av Norges største merkevareselskap. Vi ønsker å styrke og videreutvikle vår økonomiavdeling, og denne rollen vil være en viktig del av denne reisen. Du vil rapportere til CFO og bli en del av en økonomiavdeling på totalt 9 personer. Siden stillingen er nyopprettet vil du ikke komme til dekket bord – men du vil tvert imot få mulighet til å forme og sette ditt preg på rollen.

Det å jobbe som Senior Business Controller i Orkla Confectionery & Snacks vil bli en variert, spennende og en utrolig morsom jobb! Du vil komme tett på vår strategiske agenda, og du vil få en bred kontaktflate i organisasjonen - spesielt inn mot de kommersielle avdelingene. Har du god forretningsforståelse, er flink til å kommunisere, samtidig som du har kontroll på tallene? Ja, da kan dette være noe for deg!

Hovedansvarsoppgavene i rollen vil være:

  • utarbeide rammeverk for finansiell kontroll og oppfølging av våre strategiske initiativer
  • følge opp og evaluere initiativer/business case – i tett samarbeid med relevante deler av organisasjonen
  • jobbe proaktivt med pipeline av prosjekter og sikre nødvendig prioritering av porteføljen gjennom å balansere kortsiktige og langsiktige hensyn
  • være avdelingens dedikerte ressurs inn mot Marketingavdelingen, inkl. oppfølging av reklameinvesteringer
  • videreutvikle og forbedre prosesser og verktøy for økonomisk styring og rapportering i økonomiavdelingen
  • utarbeidelse av økonomiske analyser, beslutningsgrunnlag og innsikt for CFO og ledergruppe/øvrige deler av organisasjonen

Skal du lykkes i denne rollen må du være faglig dyktig, og med sterk interesse for både analyse og business. Videre er det kritisk at du også evner å kommunisere din innsikt på en enkel og forståelig måte til øvrige deler av organisasjonen. Du trives med å ha mye ansvar der du selv kan påvirke og forbedre prosesser - og du jobber strukturert med høy gjennomføringsevne. Du må ha høy selvtillit og egendriv, og du er kreativ når det er nødvendig å finne løsninger på egenhånd.

Du må ha gjennomført høyere utdanning, med master innen økonomi/ finans eller tilsvarende. Excel er et av kjerneverktøyene vi bruker, så gode ferdigheter og interesse for å utvikle disse videre er viktig. Det er også en fordel om du har erfaring med SAP/SAP BO. Dette er en senior stilling som krever erfaring, så minimum 5 år relevant arbeidserfaring er å foretrekke, fortrinnsvis innen business controlling. Har du i tillegg kjennskap til flere områder i verdikjeden vil dette være et pluss!

Vi kan love deg en spennende og utfordrende stilling som du selv vil være med å utforme og sette ditt preg på. Du vil bli en del av et hyggelig og inspirerende arbeidsmiljø med dyktige kollegaer. Du vil få jobbe i et selskap med sterke merkevarer, og alle vi som jobber her er utrolig stolte av selskapet vårt! Det er gode karrieremuligheter både internt i selskapet og i Orkla-konsernet for øvrig. Du vil få gode betingelser når det gjelder lønn, pensjon og forsikring. Vi er plassert sentralt på Skøyen, rett ved tog, buss og trikk – i tillegg til stor sykkelparkering. Vi har et moderne treningssenter, bedriftsidrettslag og bedriftshytter, og ikke minst vil du få tilgang til verdens beste godteri, snacks og kjeks!


KONTAKTINFORMASJON:
For ytterligere informasjon om stillingen kontakt CFO/økonomidirektør Maria A. Ingebrigtsen (tlf 988 18 628) eller HR Manager Jannicke Arnesen-Zardi (tlf 904 74 190).

Søknadsfrist: Snarest og senest 30. november 2021. Søknader behandles fortløpende. NB! Det er kun søknader hvor det er lagt ved vitnemål og attester som vil bli vurdert.


Orkla - A Home to Grow 
Orkla er et unikt merkevareselskap med et sterkt fotavtrykk i Norden, og Europa. I Orkla får man jobbe med sterke lokale merkevarer i et voksende internasjonalt konsern, noe som gir våre ansatte muligheten til å virkelig gjøre en forskjell og se resultatet av deres arbeid. I Orkla tenker vi globalt, samtidig som vi er opptatt av å utvikle lokale løsninger som imøtekommer kundens og forbrukers behov. 


--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.