Business Controller

Rekrutterer
Sted
Gjelleråsen
Publisert
10. desember 2021
Søknadsfrist
Vi behandler søknader fortløpende
Kontakt
John Ola Solheim 90991137, Anne Hilde Nilsen 97589490
Posisjon
Spesialist
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Vi er på jakt etter en kommersiell Business Controller

Diplom-Is er en av Norges mest kjente merkevarer og Hele Norges Iskrem. Selskapet har lange tradisjoner og har gledet både liten og stor siden oppstarten i 1930. Diplom-Is AS er et heleid datterselskap av TINE SA og er ledende i iskremkategorien i Norge. Vi produserer og markedsfører iskrem og frosne desserter under varemerkene Diplom-Is, Mövenpick, Mars Ice Creams og Nestlé. Blant våre viktigste merkevarer er Royal, Dream, Wanted, Krone-Is, Pin-Up, Lollipop, Sandwich, Lykken og Gullpinne. Hvert år lanserer vi nye spennende produkter. Vårt produksjonsanlegg ligger på Gjelleråsen, rett utenfor Oslo. I tillegg har vi avdelinger i Stavanger, Bergen, Trondheim, Harstad og Bunes. Vi selger ca. 30 millioner liter iskrem årlig og omsetter for ca. en milliard kroner. Selskapet har i gjennomsnitt 570 medarbeidere gjennom året

På grunn av interne omrokkeringer i teamet er vi på jakt etter en sterk kandidat til rollen som Business Controller mot kommersiell avdeling. Rollen vil være sentral i videreutviklingen av en moderne og fremtidsorientert økonomifunksjon, med fokus mot det kommersielle teamet, men også på tvers av de andre avdelingene. Du vil fungere som Business Partner og således være en viktig sparringspartner rundt økonomiske- og finansielle problemstillinger for ulike ressurser innenfor ditt område. Rollen som Business Controller vil ha et bredt spekter av oppgaver, med stort fokus på utvikling av relevante analyser og forbedringsarbeid. Rollen rapporterer til CFO og vil inngå i et kompetent team med controllere.

Arbeidsoppgaver 

  • være business partner ut mot kommersiell avdeling og sikre effektiv og moderne økonomistyring innenfor ditt ansvarsområde.
  • økonomisk sparringspartner på tvers av avdelingene
  • utarbeide relevante analyser som bidrar til økt innsikt, med fokus på forretningsmessige resultater og lønnsom vekst for selskapet, våre eiere og våre kunder/kjeder 
  • gjennomføre og fasilitere budsjettprosess, regnskapsoppfølging, lønnsomhetsoppfølging og annen ledelsesrapportering for ditt område 
  • sentral bidragsyter ved periodeavslutninger og årsoppgjør 
  • bidra inn i business case og gjennomføre investeringsanalyser ved behov 
  • gjennomføre økonomiske analyser og rådgivning i prioriterte prosjekter 
  • superbruker for system for målstyrt ledelse 

 
 Faglige kvalifikasjoner 

  • høyere økonomisk utdannelse på masternivå
  • minimum 4 års erfaring fra lignende rolle, revisjon eller annen relevant erfaring
  • bakgrunn fra selskaper med full verdikjede og/eller fra FMCG er en fordel
  • relevant erfaring fra større organisasjoner, gjerne fra logistikk- og/eller produksjonsbedrift
  • ønskelig med erfaring fra forbedringsarbeid og/eller forretningsutvikling og prosjektledelse 
  • solid erfaring med ERP-systemer. Selskapet benytter M3 
  • meget god Excel-kompetanse og gjerne erfaring med Power BI og datavarehus

  
Personlige kvalifikasjoner 
Vi er på jakt etter deg som har et strategisk hode, er utpreget analytisk og med et kommersielt tankesett. Du har en sterk vilje og evne til å skape resultater og er en ansatt med høy gjennomføringsevne. Teamarbeid er noe du trives godt med, du er robust og tør å utfordre andre på teamet og i organisasjonen din. Videre vil du beskrives som en ressurs som er god til å kommunisere kompleks informasjon på en effektiv og presis måte, samtidig som de vil beskrive deg som initiativrik og nysgjerrig av natur. Du forstår viktigheten av kvalitet i leveransene og trives med et høyt tempo og høye krav. Ved å ansette deg vil vi oppleve å få en kandidat som har evne til å identifisere forbedringer og effektiviseringstiltak og som brenner for å bruke data og digitale verktøy til å skape innsikt.

 
 Vi tilbyr 

  • en spennende stilling i en merkevarebedrift som har kontroll på hele verdikjeden - fra råvare til forbruker 
  • et godt og uformelt arbeidsmiljø med gode faglige og personlige utviklingsmuligheter 
  • konkurransedyktige betingelser med svært gode forsikrings- og pensjonsordninger 


En skikkelig god is kan alltid skape et kjærkomment øyeblikk eller spre glede til alle rundt deg. Vær med oss å skape de gode øyeblikkene sammen med oss! 
Les gjerne mer om hvordan det er å jobbe hos oss her: https://www.visbrosjyre.no/Diplom_is/WebView/    
 
Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte John Ola Solheim på 909 91 137/jos@financepeople.no eller Anne Hilde Nilsen på 975 89 490/anne@financepeople.no.


--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.