Finance Manager

Rekrutterer
Sted
Nesbru i Asker
Publisert
21. desember 2021
Søknadsfrist
Søknader behandles fortløpende
Kontakt
Mona Gabrielsen 91746917
Posisjon
Leder
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

miele bygg

Finance Manager til Miele Norge

Miele & Cie KG er et tysk familieselskap som leverer premium hvitevarer til privat bruk, samt profesjonelle produkter for vaskeri, oppvask, desinfeksjon og sterilisering (Miele Professional). Selskapets har siden oppstarten i 1899 arbeidet etter mottoet "Immer Besser".

Miele er representert ved datterselskaper i nærmere 50 land og betjener et tilsvarende antall markeder med agenter. Globalt har selskapet over 22 000 ansatte og en omsetning på ca. 4,5 milliarder Euro.

Miele har vært representert i Norge med eget datterselskap siden 1969. Miele AS har 125 ansatte og omsetter årlig for ca. 500 MNOK. Hovedkontoret er på Nesbru utenfor Oslo.


Som Finance Manager i Miele Norge vil du være operativ og ha det overordnede ansvaret for den norske økonomien samt være en Business Partner for den norske ledelsen. Miele har et velfungerende globalt shared servicesenter i Polen hvor du vil være hovedkontaktperson for den norske virksomheten. Du vil hos oss oppleve en variert arbeidshverdag, der du har mulighet til å utgjøre en forskjell. Du vil få ansvar for alle områder innenfor økonomistyring på lokalt nivå og sikre at regnskap og controlling gjennomføres i samsvar med overordnede retningslinjer. Stillingen rapporterer til Nordisk Finance Manager (lokalisert i Sverige) og inngår i en Nordisk finansorganisasjon hvor man jobber tett med Finance Managere, Finance Controllere og Business Partnere i de øvrige nordiske landene. I tillegg vil du få jobbe tett med nordisk CFO samt med Commercial Director som også er lokalisert i Norge.

Arbeidsoppgaver

  • månedlig resultatrapportering for den Norske virksomheten
  • budsjettering, likviditetsstyring og forecasting
  • økonomiske analyser
  • økonomistyring & controlling
  • myndighetsrapportering
  • hovedkontaktperson mot det globale shared servicesenteret
  • være kontaktpunkt mot lokal revisor
  • kontinuerlig utvikling og forbedring av interne rutiner og prosesser

 
Ønskede kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse
  • minimum 3-5 års relevant erfaring, gjerne som revisor, Controller eller fra tilsvarende rolle
  • faglig trygg på økonomi- og regnskap
  • god system- og IT-kompetanse, herunder Excel og gjerne også erfaring fra SAP
  • meget god språklig fremstillingsevne på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig


Personlige egenskaper
For å lykkes og trives i rollen må du være nysgjerrig, strukturert, fremoverlent og ha høy gjennomføringsevne. Du må være analytisk og evne å løfte blikket samtidig som du også er nøyaktig og har kontroll på detaljene. Du trives med høyt tempo og høye krav. Videre er du ansvarsbevisst og forstår viktigheten av kvalitet i leveransene, og du har en grunnleggende positiv og løsningsorientert innstilling. God forretningsforståelse og sterke kommunikasjonsevner vektlegges tungt. Du må ha evne og vilje til å utfordre samt jobbe konstruktivt og støttende lokalt og på tvers av landegrenser.


Vi tilbyr
Til den rette kandidaten kan vi tilby en faglig utfordrende og variert stilling. Du vil jobbe i et profesjonelt arbeidsmiljø med mulighet for faglig og personlig utvikling. Selskapet har et godt arbeidsmiljø med motiverte og kompetente kollegaer. Konkurransedyktige betingelser.

Virker dette interessant, ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Mona Gabrielsen på mobil 917 46 917 eller på mona.gabrielsen@financepeople.no.

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Søknader behandles fortløpende.


--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.