Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Prosjektleder Marked

Arbeidsgiver
Coop Norge SA
Sted
Oslo
Søknadsfrist
25. mai 2022

Vis mer

Bransjer
Varehandel / Kjededrift / Merkevare / FMCG
Stillinger
Prosjektledelse
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Stillingsopplysninger

 

Coop Norge | Prosjektleder MarkedVi skal realisere målbilde om at Coop basert på kundeinnsikt skal kommunisere relevant og attraktivt innhold til kundene når de trenger det i de kanalene kundene er, for å oppnå økt salg. Coop skal være ledende og innovativ i utnyttelse av kundeinnsikt og data for å skape gode kundeopplevelser, og skape gode «kunden først» beslutninger gjennom å sette kunden i sentrum.

Coop sin sentrale markedsavdeling og kjede skal sikre gjennomføring av strategiske prosjekter for lønnsomhet og vekst. Coop skal være ledende og innovative i utnyttelse av data, kundeinnsikt og analyse for å skape gode kundeopplevelser, og sette «kunden først». Kjede og Marked har i tiden fremover flere strategiske prosjekter som skal sørge for effektivisering og optimalisering av media- og marketing området.

Rollen inngår i markedsavdelingen, men innebærer utstrakt kontakt på tvers av organisasjonen, herunder spesielt inn mot kjedene, markedsavdelingen, medlemsområdet, digitaliseringsenheten CoopX, samt IT. 

Ansvarsområder

  • Prosjektleder for strategiske prosjekter innen vekst og markedsutvikling i Coop sin sentrale prosjektportefølje, eller i kjede/marked og på tvers av Coop sin organisasjon og verdikjede.

  • Delta som prosjektressurs inn i komplekse prosjekter på konsernnivå der Kjede/marked er premissgiver

  • Gjennom prosjektene bidra til gjennomføring av Coop strategier innenfor de mål og rammer som er satt i Coop sin strategiplan.

  • Utarbeide dokumentasjon, analyser, markedsmessige utredinger og beslutningsunderlag for beslutningstakere og styringsgrupper

  • Strukturere opp prosjektprosesser og bidra til mer effektiv prosjektstyring og forvalting i konsernet

  • Støtte prosjekter, prosesser eller arbeidsstrømmer på tvers i Coop

Ønsket kompetanse/bakgrunn

  • Relevant utdanning på masternivå innen tekniske eller merkantile fag.

  • Høy digital kompetanse og erfaring fra å jobbe i grensesnittet mellom IT, teknologi og marked.

  • Erfaring som prosjektleder eller konsulent innen marketing, strategi og/eller forretningsutvikling og kan vise til dokumenterbare resultater

  • 2-4 års erfaring fra management consulting eller liknende oppgaver i andre selskaper (Retail/ FMCG, B2C, og/eller komplekse virksomheter)

  • 2-4 års erfaring fra strategisk markedsutvikling og prosjektledelse

  • Meget god forretningsforståelse og sterke analytiske evner

  • Meget god kjennskap til MS office og bruk av ulike dataverktøy

  • Solid erfaring med bruk av strategiske verktøy, prosjektmetodikk/rammeverk og modeller

Personlige egenskaper

  • Jobber effektivt i team på tvers av fagområder

  • Initiativrik, løsningsorientert og strukturert

  • Analytisk med evne til å identifisere essens og relevans

  • God skriftlig, visuell og muntlig formuleringsevne

  • Solid strategisk blikk og forretningsforståelse

  • Relasjonsbygger som oppnår gjennomslagskraft gjennom tillit

  • Selvstendig, høy arbeidskapasitet og gjennomføringskraft

  • Gode markedsstrategiske evne

  • Faglig sterk og god oversikt over web og web utvikling.

Hva tilbyr vi deg

  • Svært gode muligheter for personlig og faglig utvikling

  • Spennende prosjekter innen et område i stor utvikling og med stort endringspotensiale

  • Et svært kompetent miljø både innen prosjektstyring, forretning og IT

  • Gode karriere- og utviklingsmuligheter

 

Coop eies av 1,9 millioner medeiere. Dette skiller oss fra konkurrentene og gjenspeiles i vår visjon – det skal lønne seg å velge Coop. Vår form for verdiskaping handler om å skape verdier for de mange. Medeierskapet gir mulighet til å påvirke, og til å ta del i overskuddet som skapes. 150 år etter stiftelsen av det første forbrukersamvirkelaget i Norge jobber Coop fortsatt mot samme mål – basert på de samme verdiene. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA, som har ansvar for Coops felles innkjøp, grossist og logistikkvirksomhet, kjedeadministrasjon, merkevarebygging og medlemsprogram.

--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.

Firma

Coop har 2 millioner medeiere. Dette skiller oss fra konkurrentene og gjenspeiles i vår visjon – det skal lønne seg å velge Coop. Vår form for verdiskaping handler om å skape verdier for de mange. Medeierskapet gir mulighet til å påvirke, og til å ta del i overskuddet som skapes. 150 år etter stiftelsen av det første forbrukersamvirkelaget i Norge jobber Coop fortsatt mot samme mål, basert på de samme verdiene. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA, som har ansvar for Coops felles innkjøp, grossist og logistikkvirksomhet, kjedeadministrasjon, merkevarebygging og medlemsprogram.

Finn oss
Website

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel