Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Økonomisjef

Arbeidsgiver
Paus & Paus Eiendom AS
Sted
Oslo
Søknadsfrist
26. august 2022

Vis mer

Bransjer
Eiendom / Eiendomsmegling
Stillinger
Økonomi / Finans / Regnskap
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Stillingsopplysninger

Serviceinnstilt Økonomisjef søkes til familieeid eiendomsselskap

Paus & Paus Eiendom AS er et veletablert familieeid eiendomsselskap som holder til i Kvadraturen i Oslo. Selskapets hovedaktivitet er forvaltning av egne eiendommer og investeringer i partseide eiendommer, ofte gjennom aktivt styrearbeid. Selskapet har god økonomi, er godt kapitalisert og har også eierandeler i shipping, PE-fond og ulike finansaktiva. Paus & Paus Eiendom AS er meget likvid og ønsker å fortsette en aktiv målrettet investeringsstrategi når nye markedsmuligheter byr seg. Selskapet driver i lønnsomme bransjer, er langsiktig av natur, og eiere, styret og ansatte verdsetter høy standard i all gjennomføring og forretningsadferd. Selskapet har en lang og stolt historie som går tilbake til 1906, da hovedvirksomheten var agenturvirksomhet og salg av kjemikalier, seinere også byggevarer. Mange kjente utenlandske produsenter startet opp sine norske datterselskaper gjennom selskapet. I perioden fra 1955 til 2018 hadde man også en stor portefølje av andeler i skipseiende selskaper. Fra 2002 og utover er hovedområdene til selskapet eiendomsinvesteringer og eiendomsforvaltning. Selskapet eier og forvalter for tiden 3 egne eiendommer, og er også deleier i 13 andre eiendomsprosjekter. Det vurderes regelmessig nye oppkjøp og investeringer i nye eiendommer.

Administrasjonen i Paus & Paus Eiendom AS består av 2 ansatte, som har et løpende samarbeid med styrets leder. Selskapet drives som et «Family Office» med nært samarbeid til sine eiere. Selskapet holder til i egeneide lokaler i Kongens gate 14 i Oslo sentrum og er et datterselskap av holdingselskapet Olav Paus AS.

Da vår dyktige og trofaste økonomiansvarlig blir pensjonist etter mange års god innsats, har vi behov for å ansatte en økonomisjef i 50% stilling, som vil få ansvar for økonomi- og administrative oppgaver.

Personen vi søker vil primært være ansvarlig for selskapets regnskaps- og økonomirapportering. Videre vil vedkommende, i samarbeid med daglig leder bistå eierne aktivt gjennom kapitalforvaltning, myndighetsrapportering, eiendomsrådgivning, analyse og bistand vedrørende formues- og skatteforhold og tilsvarende. I samarbeid med styrets leder bistår man også eierne med relevant bistand i forbindelse med arv, gavebrev, generasjonsskifte og annet vedrørende særeie, eiendomsoverdragelse og tilsvarende.

Du vil få en spennende, ansvarsfull og variert arbeidshverdag, som blant annet vil inkludere:

  • Regnskapsførsel, herunder inngående- og utgående fakturabehandling, banktransaksjoner, avstemminger, mva-behandling og årsoppgjør
  • Lønnskjøring
  • Periodeavslutninger
  • Årsregnskap og skattemelding
  • Rapporteringer, både internt og eksternt
  • Budsjettering og prognoser av finansregnskap
  • Budsjettering og avregning av felleskostnader for gårdsdrift og dets leietakere
  • Kontordrift
  • Ajourhold av adgangskontrollsystem og nøkler
  • Leietageroppfølgning, herunder oppfølging av leiekontrakter og depositum/garantier
  • Støtte og bistand til eierne ved myndighetsrapportering, analyse og bistand vedrørende formues- og skatteforhold og tilsvarende

Hvem er du?
Vi ser for oss at vår nye økonomisjef er trygg i faget sitt, og har solid erfaring og bakgrunnen innen regnskapsfaget, med god økonomi og forretningsforståelse. Du kan gjerne komme fra revisjon, eller være autorisert regnskapsfører – eller ha jobbet med tilsvarende arbeidsoppgaver i lignende bedrifter. Hvis du i tillegg har kompetanse og erfaring innen eiendom, så er det helt topp!

Vi ønsker at vår nye økonomisjef er en serviceinnstilt person, som trives med å bistå andre. Vi tror at du vil mestre rollen godt dersom arbeidsstilen din er strukturert og systematisk. Du vil jobbe selvstendig med dine arbeidsoppgaver, og være ansvarlig for å ta initiativ der det trenges, og kort fortalt setter du din ære i å levere kvalitet til avtalt tid.

Rollen er estimert til 50%, men dette kan endre seg over tid. Kanskje du er en selvstendig regnskapsfører, med ønske om å fylle opp arbeidstiden din til 100%? I så fall er du velkommen til å jobbe med andre kunder eller andre arbeidsoppgaver fra våre lokaler!

Hos oss får du:
Vi er et lite kontor med hyggelig og god stemning i hverdagen som finner mening også i å bistå leietakere så vel som eierne med stort og smått. Vi har et stort nettverk, og er daglig i kontakt med våre leietakere, og andre eksterne leverandører. Vi bruker nødvendig tid og ressurser til å holde oss faglig oppdatert. Som økonomi- og administrasjonsansvarlig hos Paus & Paus Eiendom får du en nøkkelrolle for bedriften, med stor mulighet for å påvirke egen arbeidshverdag. Vi har god balanse mellom jobb og fritid, og konkurransedyktige betingelser. Nåværende stillingshaver vil sørge for god opplæring og overdragelse av arbeidsoppgavene.

Hvis du synes at dette høres ut som en spennende stilling for deg, så ta gjerne kontakt med oss i Jefferson Wells. Du kan også søke på stillingen ved å legge ved din CV og et motivasjonsbrev. Søknadsfristen er 26.08.2022, men søkerne vil bli behandlet fortløpende.
--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.

Firma

Paus & Paus Eiendom AS er et veletablert familieeid eiendomsselskap som holder til i Kvadraturen i Oslo. Selskapets hovedaktivitet er forvaltning av egne eiendommer og investeringer i partseide eiendommer, ofte gjennom aktivt styrearbeid. Selskapet har god økonomi, er godt kapitalisert og har også eierandeler i shipping, PE-fond og ulike finansaktiva. Paus & Paus Eiendom AS er meget likvid og ønsker å fortsette en aktiv målrettet investeringsstrategi når nye markedsmuligheter byr seg. Selskapet driver i lønnsomme bransjer, er langsiktig av natur, og eiere, styret og ansatte verdsetter høy standard i all gjennomføring og forretningsadferd. Selskapet har en lang og stolt historie som går tilbake til 1906, da hovedvirksomheten var agenturvirksomhet og salg av kjemikalier, seinere også byggevarer. Mange kjente utenlandske produsenter startet opp sine norske datterselskaper gjennom selskapet. I perioden fra 1955 til 2018 hadde man også en stor portefølje av andeler i skipseiende selskaper. Fra 2002 og utover er hovedområdene til selskapet eiendomsinvesteringer og eiendomsforvaltning. Selskapet eier og forvalter for tiden 3 egne eiendommer, og er også deleier i 13 andre eiendomsprosjekter. Det vurderes regelmessig nye oppkjøp og investeringer i nye eiendommer.

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel