Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Revenue Accounting Manager

Arbeidsgiver
Norwegian Air Shuttle ASA
Sted
Fornebu
Søknadsfrist
Søknader vurderes fortløpende

Vis mer

Bransjer
Luftfart
Stillinger
Økonomi / Finans / Regnskap
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Stillingsopplysninger

Ønsker du å lede et dyktig regnskapsteam i Norwegian?

På vegne av Norwegian søker vi en dyktig økonomileder til stilling som Revenue Accounting Manager. Her vil du lede et stort team med kompetente teammedlemmer både i Norge og utlandet, som sitter med regnskapsførsel tilknyttet booking- og inntektssiden i Norwegian. Du får overordnet ansvar for den tekniske flyten av inntektsstrømmer fra billettsalg, teamets prosesser og personalansvar. Videre vil du og teamet ditt implementere nye og veldokumenterte prosesser, automatisere og på sikt bidra til mer effektive regnskapsprosesser og systemer.

Dette er en rolle for deg som trives med ledelse samt en variert arbeidshverdag med faglige utfordringer og bredde i arbeidsoppgavene. Vi ser etter deg som har ledererfaring fra stillinger innen økonomi, som forstår filflyt, og har erfaring med høyt transaksjonsvolum. Gjerne med erfaring fra prosjektledelse innen IT/ERP. Du er en people person som evner å samle teamet, har driv og som får gjennom forslag. 

Stillingen rapporterer til VP Global Accounting, er en del av Accounting Leadership team og samarbeider med dyktige og kompetente medarbeidere i en omfattende økonomiavdeling. Du vil jobbe i et dynamisk selskap med korte beslutningsveier, og sitte tett på ledelsen og beslutningstagere. Rollen vil også innebære noe reiseaktivitet. 

Sentrale arbeidsoppgaver: 

  • Lede et team på 13 kompetente medarbeidere som sitter med Revenue Accounting i Norwegian, hvorav 7 på Fornebu og 6 i utlandet
  • Fungere som primærkontakt- og prosessansvarlig for funksjonsområder innen Revenue Accounting
  • Bistå med automatisering og forbedring av prosesser tilknyttet til inntektsføring, betalinger og rapportering
  • Ta i bruk nye initiativer eller endringer i eksisterende forretningsmodeller for å sikre riktig inntekts- og regnskapsbehandling
  • Bistå med finansiell analyse og regnskapsanalyse til ledelsen
  • Overvåke, identifisere og løse potensielle utfordringer med arbeidsflyten tilknyttet billettinntektsstrømmen
  • Sikre implementering av godt utformede interne prosesser
  • Avstemminger og kvalitetssikring av regnskap
  • Månedlig rapportering

Kvalifikasjoner: 

  • Høyere økonomisk utdannelse i økonomi, regnskap, finans eller lignende
  • Minimum 5 års erfaring fra lignende stilling 
  • Ledererfaring fra stillinger innen økonomi 
  • Grunnleggende regnskapsforståelse
  • Erfaring med høyt transaksjonsvolum
  • Flytende i Norsk og Engelsk, muntlig og skriftlig 

Personlig egenskaper: 

  • Analytisk og nysgjerrig
  • Gode kommunikasjons- og ledelsesferdigheter
  • Driftig og løsningsorientert, og motivert for å finne løsninger
  • Utadvendt og med godt humør
  • Selvstendig, fleksibel og initiativrik

Vi tilbyr: 

  • Et positivt og spennende internasjonalt selskap, i en dynamisk bransje
  • Fremoverlente kollegaer og selskapsledelse
  • Konkurransedyktige betingelser og gode utviklingsmuligheter
  • Gode ​​pensjons- og forsikringsordninger
  • Svært gunstig ansatteordning for flybilletter
  • Dynamisk arbeidsmiljø med stor påvirkningskraft og gjennomslag

Søkere bes registrere seg og laste opp CV, kort søknadstekst, attester og vitnemål fra høyere utdanning. 

Our Story

The Norwegian story began almost three decades ago - we were founded in 1993 but only began operating as a low-cost carrier with Boeing 737 aircraft in 2002. Our core values have remained the same since the beginning - to offer affordable fares for all and to allow customers to travel the smart way by offering value and choice throughout their journey.

The Norwegian brand expanded across the globe as the airline launched short haul services across Europe and then entered the long-haul sector serving the US, Asia and South America. In 2018 the company changed course to focus on core destinations and the right sizing of the airline in response to customer demand and global industry trends.

The rapid global spread of COVID-19 throughout 2020 and into 2021 accelerated this process and in January 2021 the company announced a simplified business structure and a dedicated short haul only network concentrating on a broad range of domestic routes in Norway, across the Nordics and to key European destinations.

Today, Norwegian still stands for excellent service and great value
Our route network focuses on connecting a broad range of domestic routes in Norway, across the Nordics and key European destinations. We will explore new ancillaries that provide our customers with greater choice and flexibility to allow them to travel at a cost and service level that suits their individual needs.

We will continue to support jobs, tourism and the wider economies in the destinations that we serve by providing vital air links that will benefit the leisure, business and trade industries. We will fortify the Nordics as the cornerstone of the Norwegian business strategy.

We are Norwegian all the way and will be our customers smart move; we work hard to be the low-cost choice with a high-quality experience. We aim to be the sustainable option and a reliable ride by delivering smart solutions for our customers so they can tailor their journey to their needs.




--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.

Firma

The history of Norwegian began when it was founded in 1993, while the low-cost airline with its Boeing 737 aircraft took to the skies in 2002. Our core values have remained the same since our inception – to provide reasonably priced air travel to everybody and allow people to travel smarter and with more options to choose from on their journey.

Norwegian grew rapidly over large parts of the globe, first with our short-haul routes in Europe, and later with long-haul routes to the USA, Asia, and South America.

In 2018 the company changed course to focus on core destinations and the right sizing of the airline in response to customer demand and global industry trends. The rapid global spread of COVID-19 throughout 2020 and into 2021 accelerated this process, and in January 2021 the company announced a simplified business structure and a dedicated short haul only network concentrating on a broad range of domestic routes in Norway, across the Nordics and to key European destinations.

Finn oss
Website

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel