Varemerkeadministrator

Rekrutterer
Sted
Oslo
Publisert
23. november 2022
Søknadsfrist
2. desember 2022
Posisjon
Spesialist
Stillinger
Juridiske tjenester
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Ønsker du å jobbe med varemerkerett i et av Nord-Europas ledende kunnskapsmiljøer innen immaterielle rettigheter?

Zacco er et moderne, full-service konsulentselskap for immaterielle rettigheter. Vi tilbyr et altomfattende 360°-perspektiv på immaterielle rettigheter: Fra patentsøking, varemerkeregistrering og designbeskyttelse til programvareutvikling, digital merkevarebeskyttelse, cybersikkerhet og porteføljestyring

I dag er det ikke alltid nok å sikre dine immaterielle rettigheter ved hjelp av patenter, registreringer av design, opphavsrett og varemerker alene. Å sikre IP-adressen din digitalt mot datatyveri og svindel og følge med i raskt utviklende databeskyttelseslover og teknologi blir stadig viktigere.

Ved å kombinere de tradisjonelle IP-disiplinene med cybersikkerhet, programvareutvikling og digitale merkevarer tar vi vare på dine ideer, innovasjoner, data, identitet – og alle dine andre immaterielle eiendeler som du ikke kan sette fingeren på. Vi beskytter dem, gir deg eierskap og gjør dem til dine – nå og i fremtiden.

Ønsker du å jobbe med varemerkeadministrasjon i et av Nord-Europas ledende og mest offensive kunnskapsmiljøer innenfor immaterielle rettigheter?

Zacco skal styrke sitt team av høyt kvalifiserte varemerkeadministratorer for å håndtere kundenes  varemerkeporteføljer. Du vil spille en viktig rolle i arbeidet med å etablere og sikre kunders varemerker både i Norge og internasjonalt.

Aktuelle kandidater har med fordel god forståelse for beskyttelse av immaterielle rettigheter eller evner å sette seg inn i fagområdet. Stillingen inngår Zaccos varemerketeam, der arbeidsoppgavene er varierte og omfatter blant annet søknadsinnlevering, håndtering av formalia knyttet til saksbehandling av varemerkesøknader, og bidrag til strategiske beslutninger for å best mulig beskytte kundenes immaterielle verdier.

Arbeidsoppgaver:

  • Kundekontakt og kundepleie
  • Bistå kunder i Norge og utlandet med sikring av kundenes varemerkerettigheter
  • Korrespondanse med kunder, agenter og myndigheter i Norge og utlandet
  • Porteføljeadministrasjon
  • Registrering og kontroll av data i Zaccos systemer

Kvalifikasjoner:

  • Du har meget god skriftlig fremstillingsevne i norsk og engelsk
  • Du har utdanning på minimum Bachelornivå (relevant erfaring kan veie opp for dette)
  • Du har erfaring fra arbeid med juridiske problemstillinger 
  • Du har kommersiell forståelse og er forretningsorientert
  • Dersom du har erfaring fra arbeid som advokatassistent, paralegal, PA eller EA er dette en fordel

Personlige egenskaper:

  • Den rette kandidaten evner å arbeide strukturert administrativt, og evner samtidig å kartlegge og håndtere informasjon i komplekse systemer
  • Du er grundig, pålitelig og serviceinnstilt
  • Du arbeider godt selvstendig, men også i teamarbeid
  • Du har interesse for å arbeide med mennesker
  • Det er en fordel om du er nytenkende og effektivitetsorientert

Zacco tilbyr:

  • Spennende og utfordrende arbeid med gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Et veldig godt arbeidsmiljø i nye og moderne lokaler i Skøyen Atrium i Oslo
  • Bred tilgang på spisskompetanse i internt i Zacco
  • Fleksibel arbeidstid og -sted
  • Konkurransedyktige betingelser

Søknadsfrist: 02.12.2022

For ytterligere informasjon, ta gjerne kontakt med Partner Kristian Lennertzen på + 47 91 61 60 73 / kristian.lennertzen@capus.no eller Rekrutteringsassistent Maria Kivle på +47 95 04 98 36 / maria.kivle@capus.no. 

--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.