Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Direktør kundeservice

Arbeidsgiver
Entur AS
Sted
Oslo / Lillehammer
Søknadsfrist
5. februar 2023

Vis mer

Bransjer
Offentlige tjenester / Forvaltning
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Offentlig

Stillingsopplysninger

Vil du være med å øke antall kollektivreisende? Entur gjør det enklere for reisende å velge kollektivt og bærekraftig. Det gjør vi ved å gi reisende informasjon om reisealternativ i hele Norge, kjøp av billetter på tvers av aktører, og service og informasjon, før, under og etter reisen. Entur setter kunden i fokus, og jobber for å enda bedre møte kundenes forventninger og behov gjennom økt kundeorientering i hele selskapet.  

Direktør for kundeservice har ansvar for å levere effektiv og god kundeservice på tvers av kanaler og målgrupper. Sammen med ledergruppen i Entur skal direktør for kundeservice bidra med til å realisere Enturs strategiske mål og ambisjoner. De tjenestene kundeservice leverer er en avgjørende faktor for at Enturs kunder skal kunne levere en helhetlig og god brukeropplevelse gjennom hele kundereisen. 

Direktør for kundeservice leder en avdeling med omkring 150 medarbeidere fordelt på 6 lokasjoner. Primært arbeidssted er Enturs avdelingskontor på Lillehammer. Stillingen rapporterer til adm. direktør og inngår i selskapets toppledergruppe. 

Sentrale ansvarsområder:

  • Overordnet og operativ ledelse av kundeservice slik at kunde- og brukeropplevelsen oppfattes imøtekommende, presis og løsningsorientert
  • Bygge et felles fundament for kundeservice basert på brukernes behov uavhengig av hvilken kunde det er som kjøper tjenester av kundeservice
  • Ansvar for effektivitet og servicenivå på tvers av servicekanaler for en helhetlig kundeopplevelse både digitalt og fysisk
  • Kontinuerlig utvikling og effektivisering av kundeservicetjenestene både på stasjon og chat, telefon, mail og i SOME
  • Bidra til å videreutvikle og realisere ny kommunikasjons- og servicestrategi for Entur 
  • Drive aktiv organisasjonsutvikling ved å identifisere, utfordre og løfte både talenter og fagspesialister 
  • Lede fra front og være tydelig på hvilken kultur Entur kundeservice skal representere
  • Utvikle og utnytte teknologiske muligheter for å drive effektivitet og skape bedre kundeopplevelser 
  • Aktiv bidragsyter og premissgiver i ledergruppen i Entur, bidra til god samhandling og informasjonsflyt mellom kundeservice og øvrige avdelinger 
  • Sikre god samhandling med ansatte og ansattes organisasjoner

Vi søker en forretningsorientert, synlig og samlende direktør for kundeservice som kan være en pådriver for forbedring og utvikling, og sikre gode tjenesteleveranser med høy kvalitet. Kandidaten kan komme fra ulike bransjer, men noen fellesnevnere vil være kommersielt fokus, høye krav til kvalitet og håndtering av store kundevolumer på tvers av kanaler. Erfaring med utvikling av servicekonsepter for både B2B og B2C er aktuelt. Vi ser etter kandidater som har erfaring med å lede og gjennomføre effektiviserings- og forbedringsprosesser, og kan vise til resultater på relevante mål som kundetilfredshet, responstid og servicegrad. Rett kandidat har en sterk interesse for digitalisering og hvordan dette kan understøtte driften og minimere kostnader ved bruk av teknologiløsninger. 

Direktør for kundeservice må være en tydelig leder med evne til å inspirere og motivere erfarne og engasjerte medarbeidere, og være opptatt av å nå resultater sammen med andre. Direktøren evner å kommunisere godt på alle nivå i organisasjonen, og opparbeider tillit både internt og eksternt. Aktuelle kandidater er trygge i lederrollen og har god evne til relasjonsbygging og samhandling. 

Vi kan tilby spennende utfordringer i et høykompetent selskap og muligheten til å være med på å løse et viktig samfunnsoppdrag. Sammen med konkurransedyktige betingelser og et godt arbeidsmiljø, håper vi dette vil motivere vår nye direktør for kundeservice. 

Finner du stillingen interessant? Ta gjerne kontakt med våre rådgivere i BackerSkeie Ann-Kristin Nyrønning, tel. 920 85 397/Ola Mork, tel. 412 45 252, for en uforpliktende og konfidensiell prat. Søknad med CV registreres via «Karriere» på www.backerskeie.no innen 5. februar 2023.  

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige, jf. offentleglova § 25. Reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste må begrunnes skriftlig. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.


Entur AS er et statlig eid teknologi- og serviceselskap, med 420 medarbeidere, og en omsetning på i overkant av 660 mill. kr. Entur har avdelinger i Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim og på Lillehammer. Hovedkontoret ligger i Oslo. Entur har et viktig samfunnsoppdrag; å få flere til å velge kollektive, bærekraftige reiser.

Enturs virksomhet kan deles inn i tre leveranseområder. Vi utvikler og forvalter salgs- og billetteringsløsninger og -tjenester til kollektivsektoren. Vi videreutvikler og forvalter en nasjonal reiseplanlegger for kollektivreiser, og vi legger til rette for effektiv bruk av data fra kollektivsektoren. Våre ansatte jobber med moderne utvikling av digital infrastruktur og kundehåndtering og salg av togbilletter på togstasjoner og på kundesenter. Entur tar mål av seg å være kundesentrisk, innovativt, pålitelig og ha enkle løsninger. For mer informasjon, se www.entur.no.

 

--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.

Firma

Entur er et statlig eid selskap som jobber for å koble kollektiv-Norge sammen. Med en fartstid på litt over ett år, og Samferdselsdepartementet som heleier, er Enturs oppdrag allerede solid forankret politisk, og ambisjonene høye. Selskapet er etablert for å levere tjenester som gjør det enkelt å planlegge, kjøpe og gjøre kollektivreiser i hele landet, og utfører oppdrag på vegne av eier og Jernbanedirektoratet. Dette arbeidet føres i tett dialog med kollektivtrafikkselskap og jernbaneoperatører i Norge. 

Entur skal posisjonere seg som en sentral aktør for fremtidens mobilitet. Derfor trenger vi deg som kan videreutvikle Enturs merkevare og gjøre den kjent i hele Norge. Merkevareplattform, informasjonsstrategi og visuell plattform er klar. Tiden er inne for at kollektivbransjen, norsk næringsliv og alle som reiser kollektivt får et godt forhold til Entur.

 
 

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel