Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

VP Operations Clarion Hotel

Arbeidsgiver
Nordic Choice Hospitality Group AS
Sted
Oslo eller Stockholm
Søknadsfrist
18. april 2023

Vis mer

Bransjer
Hotell / Restaurant / Storhusholdning
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Stillingsopplysninger

Er du vår nye VP Operations Clarion Hotel®?

Nordic Choice Hotels er ikke som alle andre selskap. Vi er en rebell i hotellbransjen, med et varmt bankende hjerte. Vi bygger virksomheten vår på tre like viktige og samvirkende pilarer: People, Planet og Profit.

Nordic Choice Hotels (NCH) er et av Nordens største hotellkonsern med over 230 hotell i Norden og i Baltikum. Konsernet har en master franchise avtale med Choice Hotels International som omfatter rundt 6400 hoteller globalt. Nordic Choice Hotels har i dag hoteller på over 100 destinasjoner, med bred dekning i Sverige og i Norge, i tillegg til hoteller i København, Helsinki, Riga og Vilnius. Konsernet har de siste årene ekspandert kraftig i Finland og kjøpte nylig den finske gruppen med luksushoteller, Kämp Collection Hotels.

Nordic Choice Hotels tilbyr et mangfold av unike hotellprodukter gjennom sine fire hotellkjeder Comfort Hotel, Clarion Collection Hotel, Quality Hotel™ og Clarion Hotel®, i tillegg til en gruppe med selvstendige brands. Konsernet har over 7000 hotellrom under bygging og nærmere 17.000 ansatte fordelt på 6 land.

Nordic Choice Hotels er grunnlagt av Petter A. Stordalen og eies av Strawberry Hospitality Group: Strawberry

Clarion Hotel®
Med møteplasser som feirer livet og hendelsenes sentrum alltid innen nær rekkevidde, får du garantert mer enn bare overnatting på Clarion. Spis litt ettermiddag- og kveldsmat hos Collection, nyt Fun Dining á la Marcus Samuelsson og heng i hotellenes pulserende Living Room. Her finnes det rom for både småprat og for store arrangementer. Clarion Hotel består i dag av 30 driftshotell og totalt 32 inkl. franchise.

Hos Clarion Hotel skal gjestene oppleve noe mer enn bare en overnatting.

Clarion Living – Not Just Staying

Nordic Choice Hotels skal bytte navn – hils på Strawberry
Et nytt og spennende kapittel skal skrives. Og med det får hele boka et nytt navn: Nordic Choice Hotels blir til Strawberry. 
Store, spennende ting skal skje hos oss de neste årene. Ambisjonen er å doble antallet hotell gjestene våre kan velge mellom, skape flere fordeler til medlemmene og å finne på helt nye tjenester for å gjøre hotelloppholdet og alt som hører med til en knirkefri og minneskapende opplevelse.

Dette er hva sjefen sjæl, eier Petter A. Stordalen, har å si om saken:
– Vekst ligger i selskapets DNA, og for at vi skal fortsette den fantastiske veksten vi har hatt de siste 25 årene, kreves det endring. Det holder ikke lenger å bare tilpasse seg. Vi skal være i førersetet. Vi skal være best i klassen på hotellopplevelser. Og vi skal utfordre rollen vår som reiselivsaktør med mål om å bli mer relevante, for flere, oftere. Derfor markerer Strawberry en ny og spennende æra for oss.

Den andre sjefen sjæl, administrerende direktør Torgeir Silseth, har dette å si om den nye æraen:
– Nå går selskapet inn i en ny tid som skal møte fremtidens reiseliv, og da må vi skape en enda mer attraktiv lojalitetsklubb med produkter og tilbud tilpasset fremtidens gjest. Samtidig skal vi bygge videre på kjernen i alt Nordic Choice Hotels står for, nemlig bærekraft, mangfold og inkludering, det å gi folk en sjanse og det å kjempe mot utenforskap.

Om stillingen

Stillingens tittel
VP Operations Hotels
- i det som man velger som endelig navn for den nyutviklede kjeden basert på Clarion konseptet.

Brandambassadør
-Living the brand. Være med å utvikle, definere, eie og implementere det nye merkevarenavnet

Rapporteringsforhold                                
Stillingen rapporterer til Katalin Paldeak, COO - Chief Operating Officer Nordic Choice

Nærmeste daglig kontakt   

  • Denne rollen har personalansvar for Driftsdirektør for Sverige og Driftsdirektør for Norge.
  • Rollen har matriseansvar for Head of Business Performance, Culture officer, F&B Operations for Norge og Sverige 8 pers, samt en marketing ressurs

Branding
Drive det overordnede strategiske lederteamarbeidet som vil føre til at Clarion Hotel® sin videreføring når sine langsiktige mål.

BRAND OCH MARKEDSFØRING

  • Sørge for at alle hoteller følger Clarion Hotel® standard når det gjelder rekkevidde, fysisk miljø, service og konsept for å sikre brandet
  • Videreutvikle gjestereisen innenfor hvert kundesegment for å styrke hotellkjedens posisjon i de aktuelle kundesegmentene

KOMMERSIELLT ANSVAR
Sammen med den kommersielle ansvarlige i Norden sikre:

  • Salg
  • Total profit - revenue management
  • Marketing

LØNNSOMHET

  • Vi driver hotellene våre gjennom en handlingsbasert tilnærming. VP sikrer at alle hoteller kjører mot sine etablerte KPI’er, gjestetilfredshet, ansatt tilfredshet og overordnede GOP-MÅL. Kontinuerlig med DOO (Director of Operations) sette opp handlinger for å styre mot mål.
  • Sammen med DOO kvalitetssikrede prognoser – i henhold til de standarder som er spesifisert.
  • Ansvarlig for at Clarion Hotel® leverer og følger standardene satt i F&B og KK området.
  • Er interessert i miljøanalyser for å danne oss en ide om hvordan vi påvirkes for deretter å ta grep. Må ha en genuin interesse for konkurrentanalyse og å handle ut fra informasjonen som gis der.

PERSONALANSVAR
Personal- og arbeidsgiveransvar for ledergruppe for Clarion Hotel®, som innebærer medarbeidersamtaler, opplæring og videreutvikling av personell, rekruttering og at riktige verktøy er tilgjengelig for å nå fastsatte mål.
Sørge for at hotellene følger lover og regler og drives med en sunn bedriftskultur for at ansatte skal ha det bra og prestere på jobb. Måles via måltall på NPS og Tidsplan.
Ansvarlig for å videreutvikle kulturen vår, alltid sette kultur ekstremt høyt på dagsorden og sørge for at vi lever som vi lærer, dvs. med våre verdier som grunnlag - energi, mot og entusiasme (passion).
Skape sterke team som leverer ekstraordinære resultater mot målet om å skape bransjens mest attraktive arbeidsplass.

Kompetanseprofil

Utdannelse
Høyere akademisk utdannelse, gjerne fra økonomi/administrasjon og gjerne reiseliv

Arbeidserfaring

  • Ledererfaring fra sterk driftsorganisasjon
  • Helst fra en nordisk rolle med matrise ansvar for medarbeidere og rapportering
  • Erfaring fra merkevare, gjerne som merkevareeier i en kulturdrevet organisasjon

Dokumenterte resultater    

  • Ledet driftsorganisasjon med P/L ansvar
  • Ledet optimaliseringsarbeid innen drift
  • Drevet en sterk organisasjon gjennom å være aktiv kulturarbeider

Ønskede egenskaper

  • Åpen og kommunikativ profil og inkluderende
  • God forretningsmessig forståelse
  • Resultatorientert og handlekraftig
  • Evnen til å jobbe selvstendig operativt med prosjekter, men også høy evne til samarbeid
  • Grundig analytisk og systematisk
  • Evne å drive prosjekter med høyt tempo
  • Stor arbeidskapasitet og vilje til aktiv reising
  • Klar forståelse for hvilken brand Clarion Hotel®/nytt brand vil nå, og hvilke kunder de vil nå markedsmessig -living the brand.

Språk
God engelsk, norsk eller svensk, muntlig og skriftlig fremstillingsevne.

Arbeidssted                                     
Kontoret er på NCH sitt hovedkontor i Fredrik Stangsgate i Oslo eller Evenemangsgatan, Sollna.

Reisevirksomhet
En del reisevirksomhet i Norden må regnes med.

Ta gjerne kontakt med vår Managing Partner, Bjørn Ågotnes, på tlf eller mail, for en konfidensiell samtale.

Bjørn Ågotnes
Managing Partner, Horton International
aagotnes@horton.no
+4793030200


--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.

Firma

Clarion Hotel omsetter i dag for NOK 3,6 milliarder  (3,8 MDR SEK) og vokser kraftig. Kjeden har 26 fullservicehotell i Sverige, Norge, Danmark og Finland. 1,3 milliarder av omsetningen kommer fra hotellenes Food & Beverage-virksomhet med bl.a det prisbelønte restaurantkonseptet Kitchen & Table i samarbeid med Marcus Samuelsson fra New York.

Åtte år på rad har Clarion Hotel blitt kåret til Sveriges beste hotellkjede gjennom Grand Travel Award, en pris som stemmes frem av 1200 selgere innen reiselivsbransjen. I 2018 ble kjeden dessuten kåret til Nordens beste hotellkjede og Årets Varemerke.

Clarion Hotel er mer enn bare et hotell. Vi tar vare på hver eneste detalj og skapåer møteplasser som gjør livet bedre for våre gjester.. Hos oss er gjestene der det hender. Tett innpå byens puls. Clarion Living. Not just staying.

Lær mer om oss
 

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel