Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Business Manager

Arbeidsgiver
Tress Business Management AS
Sted
Holmlia
Søknadsfrist
Vi behandler søknader fortløpende

Vis mer

Bransjer
Økonomi / Regnskap / Revisjon
Stillinger
Økonomi / Finans / Regnskap
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Stillingsopplysninger

Business Manager til eiendomsselskap i vekst 

Tress forvalter en portefølje med næringseiendom til en verdi rundt 1,2 Mrd. fordelt på 21 eiendommer/prosjekter og en årlig husleie i dag på rundt 87 millioner kroner. Tress har i tillegg en portefølje med utviklingseiendom med både næringseiendom og boliger under utvikling. For mer informasjon se www.tresseiendom.no.

Tress gruppen består av Tress Business Management AS, Tress Asset Management AS og Tress Fonds AS. Konsernet startet sin virksomhet i 2012 og har etablert seg som en anerkjent aktør som kan vise til sunn og god vekst. Virksomheten omfatter prosjektfinansiering, forvaltning og utvikling av næringseiendom, samt små og store boligutviklingsprosjekter. Tress søker å være investors beste sparringspartner fra A til Å ved å ta aktivt eierskap til hele verdikjeden, fra finansiell strukturering til eiendomsutvikling.

Tress er inne i en spennende vekstfase med økende eiendomsportefølje og skal utvide teamet med inntil 2 dyktige og engasjerte Business Managere i 2023. Som Business Manager vil du ha ansvar for økonomisk forvalting av en portefølje med eiendomsselskaper og jobbe tett med ledelsen. I Tress får du mulighet til å bryne deg på utfordrende og varierte arbeidsoppgaver. Det er korte beslutningslinjer, hvor du vil rapporterer direkte til Tress sin CFO.

Arbeidsoppgaver

  • utarbeidelse og oppfølging av budsjett og likviditet
  • utarbeidelse av regnskap og skattemeldinger, selvstendig eller i samarbeid med ekstern regnskapsfører
  • løpende rapportering til styre og investorer, samt deltakelse i styremøter og generalforsamlinger
  • analyse og utredning i forbindelse med nye prosjekter/investeringer
  • bistå ved eiendomstransaksjoner, eksempelvis finansiell due diligence, kjøpesumsberegninger og pro & contra oppgjør
  • bistå ved omstruktureringer (fisjon/fusjon), samt kapitalendringer og andre EK-transaksjoner
  • støtte eiendomsforvalter/byggeprosjektsjef i faglige problemstillinger
  • beregning og oppfølging av MVA-nøkler samt oppfølging av justeringsoversikter
  • ansvar for avregning og fakturering av felleskostnader og husleie
  • har du erfaring og interesse for ESG, vil det være mulig å involvere seg i dette arbeidet
  • Tress kjøper regnskapstjenester av Aider, jobben vil derfor inneholde lite regnskapsføring

Krav til kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse
  • 2-5 års relevant erfaring, gjerne fra revisjon og/eller regnskap
  • faglig dyktig innenfor regnskap, skatt og avgift- og selskapsrett
  • erfaring med eiendom er et stort pluss, men ikke et krav
  • gode Excel-kunnskaper og generell interesse for digitalisering 

Personlige egenskaper
Vi søker deg som har en høy gjennomføringsevne med en systematisk tilnærming til arbeidsoppgavene, med nøyaktighet og punktlighet i utføringen. Du setter deg raskt inn i faglige problemstillinger og har god vurderingsevne. Sist, men ikke minst, er vi i Tress av klar oppfatning om at jobben gjøres best når man har det gøy. Har du derfor et brennende engasjement for faget, godt humør og en positiv innstiling, så tror vi at du vil trives godt sammen med oss.

Vi tilbyr
Vi tilbyr en spennende stilling i et forvaltnings-/eiendomsselskap. Du vil bli eksponert mot flere fagområder, som regnskap, skatt, avgift, finans og eiendom, noe som vil gi deg mange spennende og varierte arbeidsoppgaver. Selskapet består i dag av et erfarent og kompetent team med stor beslutningskraft og gjennomføringsevne. Vi arbeider med stor grad av frihet under ansvar og ønsker en Business Manager som ønsker å bidra til å utvikle selskapet videre. Konkurransedyktige betingelser. Tress gruppen holder til i nye og moderne kontorer ved Holmlia stasjon, kun 12 minutter med tog fra Oslo S.

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Mona Gabrielsen på mobil 917 46 917 eller på mona.gabrielsen@financepeople.no. 

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Søknader behandles fortløpende.