Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Head of Accounting

Arbeidsgiver
Fredensborg AS
Sted
Oslo - Solli Plass
Søknadsfrist
Søknader behandles fortløpende

Vis mer

Bransjer
Økonomi / Regnskap / Revisjon
Stillinger
Leder
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Stillingsopplysninger

Vi søker Head of Accounting til ledende eiendomskonsern

Fredensborg er et verdibasert investeringsselskap med bolig og fritidsbolig som produkt, Europa som marked og privatpersoner i fokus. Selskapets forretningsområder er boligutleie gjennom Heimstaden, eiendomsutvikling gjennom Fredensborg Bolig, Nordr, Nordlysbyen Eiendom og Fredensborg Fritid, hotelldrift gjennom Fredensborg Hospitality og Servatur og utleie av privatboliger gjennom Utleiemegleren. Som en aktiv, industriell og kapitalsterk eier med et internasjonalt investeringsfokus, har Fredensborg et evighetsperspektiv som gir ro til å velge langsiktige gode løsninger for mennesker og samfunn.

Til vår norske virksomhet søker vi en engasjert, vennlig og ansvarsfull person som har «passion» for å lede og videreutvikle økonomiavdelingen. Vi er spesielt opptatt av holdninger, selvstendighet, sannferdighet og resultater. Du må ha god forståelse for virksomhet, regnskap, og sterk faglig kompetanse. Som Head of Accounting i Fredensborg vil du lede et stort team med kompetente kollegaer innenfor regnskap, merverdiavgift, skatt og transaksjonsstøtte. Du har det overordnede ansvaret for avdelingen, faglig oppfølging, samt støtte til dine kollegaer.

Vi ser etter deg som har høyere økonomisk utdannelse, samt erfaring innenfor økonomiske fag og ledelse. Du er god til å lede gjennom andre, og til å få ulike funksjoner og roller til å fungere godt sammen. Du evner å løfte blikket og jobbe på et overordnet nivå, samtidig som du trives med å være operativ og jobbe på detaljnivå.

Er du den rette, kan vi tilby en spennende og utfordrende stilling i et solid og anerkjent konsern med kontorer sentralt i Oslo. Du vil få gode muligheter til å skape synlige resultater sammen med engasjerte og dedikerte kollegaer. Som person ser du løsninger fremfor problemer. Du gir det lille ekstra og oppleves som faglig og personlig trygg. Videre har du gode samarbeidsevner, er omgjengelig og positiv.

Arbeidsoppgaver og ansvarsområder

  • Bidra til å nå organisasjonens overordnede visjon, strategi, mål og planer
  • Overordnet ansvar for økonomiavdelingen og tilhørende prosesser
  • Lede og videreutvikle avdelingen
  • Personalansvar
  • Opplæring og veiledning i økonomiavdelingen
  • Ansvar for offentlige rapportering i Altinn, inkludert mva-meldinger, skattemeldinger, Aksjonærregisteroppgaver og øvrig offentlig rapportering til myndighetene
  • Utarbeidelse av avdeligsregnskap og internregnskap
  • Ansvarlig for måned/kvartal og årsavslutning
  • Budsjettering og forecasting
  • Delta i prosjekter knyttet til kjøp og salg av virksomhet samt reorganiseringer som fusjoner og fisjoner
  • Vurdering av komplekse regnskaps- og skattemessige problemstillinger
  • Vedlikeholde og utvikle kravspesifikasjon og rutinebeskrivelser knyttet til avdelingen
  • Lede eller delta i prosjekter knyttet til forbedring av regnskapsprosesser og systemer

Ønskede kvalifikasjoner

  • Høyere økonomisk utdannelse innen økonomi/regnskap/finans
  • Erfaring innen regnskap og/eller revisjon. Erfaring med eiendom er en fordel
  • God tall- og regnskapsforståelse
  • Flere års relevant ledererfaring fra økonomistillinger
  • Gode IT- og Excel-kunnskaper. Erfaring med Visma Global og Semine er en fordel
  • Svært gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper

  • Gode lederegenskaper. Du er trygg og engasjert som leder
  • God til å veilede og lede mennesker
  • Resultatorientert
  • Teamspiller med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Strukturert og leverer innenfor gitte tidsfrister

Vi tilbyr

  • Spennende arbeidsoppgaver og faglig utvikling
  • Sosialt og hyggelig arbeidsmiljø i et nyskapende selskap med gode verdier
  • Organisasjon med høy energi, høyt engasjement og store ambisjoner
  • Muligheten til å jobbe med eiendom i et av Europas største eiendomskonsern
  • Jobbe med aktive eiere som også resulterer i korte beslutningslinjer
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Nye og flotte kontorlokaler på «Ambassaden» på Solli Plass i Oslo sentrum

Søkere bes registrere seg med CV, kortfattet søknadsbrev og vitnemål fra høyere utdanning.

--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.

Firma

Fredensborg har de siste årene vokst mye - men vi er fortsatt bare i startgropen. Med store ambisjoner og mot til å tenke nytt, har vi drivkraften og kapitalen til å nå våre mål. Vekst gir økt finansiell avkastning, tiltrekker de beste hodene og øker vårt sosiale og samfunnsmessige fotavtrykk. Vi er utålmodige og vil helst gjøre alt i dag. Analytisk og strukturert tilnærming muliggjør kraftfulle og raske beslutninger. Hittil i 2020 har vi investert NOK 50 milliarder i nye selskaper, eiendommer og teknologi og har en samlet balanse på ca. NOK 160 milliarder.

Vi har samlet ambisiøse kollegaer med ulik utdannelse og bakgrunn, som har det gøy på jobb, skaper vekst og lønnsomhet samtidig som vi positivt påvirker samfunnet vi lever i.

Å bli markedsledende er sentralt i strategien til alle våre fem forretningsområder: Heimstaden er Europas tredje største boligeier, Fredensborg Bolig/Nordr er ledende boligutvikler i Skandinavia, Fredensborg Fritid skaper strålende destinasjonsopplevelser i Norge, Servatur har et solid fotavtrykk i det spanske hotell- og restaurantmarkedet og Utleiemegleren er markedslederen i Norge. Porteføljen inkluderer også en rekke finansielle investeringer.

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel