Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Leder nytt kundesenter i KBN

Arbeidsgiver
Kommunalbanken Norge
Sted
Oslo
Søknadsfrist
6. oktober 2023

Vis mer

Bransjer
Bank / Finans / Forsikring
Stillinger
Informasjon / Kommunikasjon, Leder
Arbeidstid
Fulltid
Jobbtype
Fast
Sektor
Privat

Stillingsopplysninger

Har du lyst til å bygge opp et nytt kundesenter i KBN?

KBN, den norske stats kommunalbank, er et av Norges største finansforetak med 500 milliarder i forvaltningskapital. Vi finansierer kommunale investeringer over hele landet og ønsker å fremme bærekraftige lokalsamfunn og bidra i det grønne skiftet. Bankens utlån til kommunal sektor finansieres i internasjonale kapitalmarkeder.

Trigges du av å kunne  

  • Bygge opp et team som gir enestående service til kunder 
  • Effektivt utnytte digitale løsninger og være produkteier for CRM systemet og kundedata 
  • Sørge for nøyaktighet i KYC-arbeidet og ha oppdaterte kundedata 

Kommunalbanken skal etablere et kundesenter og søker en engasjert leder som skal etablere og deretter «være» kundesenteret med et team som du selv bygger. Formålet med kundesenteret er å gi god og rask service på alle typer henvendelser fra våre kunder i alle kanaler og ha ansvar for at alle data om våre kunder er korrekte og oppdatert til enhver tid. Vi arbeider nå med å utvikle nye effektive og automatiserte utlånsprosesser som skal tas i bruk i 2024. Vårt nye kundesenter skal være hjertet i kontakten og oppfølgingen av bankens kunder og planlegges bemannet med leder og to medarbeidere. 

Hovedoppgavene til det nye kundesenteret vil variere, men vi ser for oss oppfølging av låneforespørsler og andre typer forespørsler fra kundene, overvåke, oppdatere og vedlikeholde kundedata samt innhenting, verifisering og vurdering av kundedata i tråd med bankens AML regelverk . 

Kundesenteret vil ha nær kontakt med de kundeansvarlige og være delaktige i videreutvikling av KBNs digitale prosesser, tjenestetilbud og satsning på datadrevet innsikt. 

Vi søker derfor deg som har erfaring fra tilsvarende kundesenter, fortrinnsvis innenfor bank/finans. Du må ha lyst til å være med å skape et nytt kundesenter hvor målet er å løfte brukeropplevelsen av å være kunde i KBN. 

Din innsats vil være avgjørende for at vi skal lykkes med vår nye satsning, og du vil få mulighet til å påvirke og forbedre både systemer og prosesser. 

Kvalifikasjoner 

  • Bachelor eller master innen finans og/eller økonomi -  
  • Erfaring med bruk av digitale løsninger og opptatt av effektiv bruk av løsningene 
  • Erfaring fra kundesenter (B2B), fortrinnsvis fra finansinstitusjon 
  • Erfaring med KYC/AML-prosesser 
  • Kjenner til SuperOffice eller andre lignende systemer er en fordel
  • Gode ferdigheter i norsk, skriftlig og muntlig 
  • Gode dialogferdigheter med teknologimiljøer 
  • Erfaring med teamledelse 

Personlige egenskaper 

  • Serviceinnstilt og proaktiv 
  • Opptatt av utvikling og fornyelse 
  • Løsningsorientert og blir motivert av å finne løsninger for kundene 
  • Nøyaktig og strukturert 
  • Digital interesse og nysgjerrighet 

Vi tilbyr

  • Konkurransedyktig lønn, gode pensjons- og forsikringsordninger 
  • Avsatte midler til kompetanseheving og utvikling
  • En fleksibel arbeidshverdag, med frihet og ansvar
  • Et engasjerende og inkluderende arbeidsmiljø 
  • Egen kantine med sunn og god mat 
  • Eget treningsrom, firmahytte på Skeikampen, fima leilighet i Kragerø og en meget aktiv aktivitetsforening

Stillingen rapporter til utlånsdirektør. 

Det vil bli foretatt bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater for å verifisere riktighet av CV og tilgjengelig kandidatinformasjon. Kopi av vitnemål fra høyere utdanning bes legges ved søknaden.

Kontaktperson: Lars Strøm Prestvik
Tlf: +47 91514692

 


--------------------------------------------------------
Vennligst referer til DN.no i din søknad.

Firma

KBN, den norske stats kommunalbank, er en av Norges største finansforetak. Vi finansierer kommunale investeringer over hele landet. Vi ønsker å fremme bærekraftige lokalsamfunn og bidra i deg grønne skiftet. Bankens virksomhet finansieres hovedsakelig i internasjonale kapitalmarkeder og vi har et utstrakt samarbeid med internasjonale finansforvaltermiljøer. KBN er organisert som et statlig AS og underlagt tilsyn fra Finanstilsynet.

Finn oss
Website

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel