CFO
- Arbeidsgiver
- Bergene Holm AS
- Sted
- Larvik
- Søknadsfrist
- 25. februar
Se flere kategorierSe færre kategorier
- Bransjer
- Industri / Produksjon
- Stillinger
- Økonomi / Finans / Regnskap, Leder
- Arbeidstid
- Fulltid
- Jobbtype
- Fast
- Sektor
- Privat
Stillingsopplysninger
Bergene Holm AS er et meget solid selskap og markedsledende trelastkonsern. I mer enn 75 år har vi produsert og levert trelast til norsk byggevarehandel og industrikunder i inn- og utland. Vi søker nå en erfaren, samspill- og resultatorientert CFO. En leder og fagperson som trives i skjæringspunktet mellom mennesker og økonomi, og som skaper resultater gjennom kompetanse og samarbeid.
Bergene Holm jobber etter mottoet "Bedre - hver dag!", og bygger prestasjonskultur ved å bry seg, ta ansvar, være modig og jobbe sammen. Dette er våre verdier, og noe som krever motiverte ansatte med positive holdninger, høy kompetanse og stor arbeidskapasitet. Vi har et stort klimafokus, markedsledende produkter og en utviklende og ambisiøs organisasjonskultur.
Dette er en unik jobbmulighet i et solid og offensivt selskap i vekst. Vi ser etter en utviklingsorientert sparringspartner for hele organisasjonen. Stillingen innebærer et helhetlig finans- og økonomiansvar med intern og ekstern økonomisk rapportering og analyse. Vi har korte beslutningsveier og stor handlekraft.
Som CFO vil du lede økonomi- og finansfunksjon i konsernet, og være sentral i den faglige og digitale utviklingen i selskapet. Du vil bidra med analyse og rapportering som gir gode beslutningsgrunnlag for hele organisasjonen. CFO jobber tett sammen med fag- og fabrikkdirektørene og administrerende direktør. Stillingen har en viktig funksjon i ledergruppen og mot styret, og rapporterer til administrerende direktør.
Hvem ser vi etter?
- Du har høyere relevant økonomisk utdanning og noen års erfaring.
- Du har erfaring med finansiering og banktjenester for privat næringsliv.
- Det er en fordel med operativ erfaring fra rapporterings- og analysearbeid, gjerne fra en eller flere av denne typen virksomheter: Industri, salg, produksjon eller lagerbasert virksomhet.
- Du er opptatt av utvikling og har evne og vilje til å dele kunnskap med kollegaer.
- Du har systemforståelse og evne til å videreutvikle fagområdet.
- Du har erfaring med forberedelser og presentasjon av finansiell og økonomisk informasjon.
- Du behersker norsk og engelsk godt både skriftlig og muntlig.
Som person liker du orden og struktur, og jobber effektivt og nøyaktig. I rollen er du tillitsvekkende og en utpreget relasjonsbygger med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Du har god driftsforståelse, et strategisk overblikk og trives i roller som kombinerer fag og ledelse.
Dette er en unik mulighet i et fremtidsrettet selskap i utvikling. Her får du muligheten til å få en veldig sentral rolle i utviklingen. Selskapet tilbyr konkurransedyktige betingelser og gode rammevilkår for personlig og faglig utvikling.
Stillingen har kontorsted i Larvik.
Ønsker du å vite mer om denne stillingen er du velkommen til å kontakte Selector AS, Ove Haugen, tlf. 923 43 900 eller Erik Nyhus, tlf. 900 77 882. Vi ser frem til å høre fra deg!