Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Regnskapssjef TOMRA Systems ASA

Arbeidsgiver
TOMRA Systems ASA
Sted
Asker
Søknadsfrist
1. april 2024

Stillingsopplysninger

Har du mye erfaring og kompetanse på regnskap og ser etter en spennende lederstilling i et internasjonalt miljø? Da synes vi at du skal ta en titt her!

Vi søker en operativ og team-orientert Regnskapssjef for TOMRA Systems ASA, morselskapet i TOMRA konsernet. Du vil være en viktig støttespiller for konsernets økonomifunksjon, forretningsenhetene som tilhører hovedkontoret, og samarbeide med våre datterselskaper. Arbeidssted er Asker og du vil ha ansvar for et team på fem dyktige medarbeidere. Stillingen rapporterer til Økonomisjef i TOMRA Collection. 

Vi ser etter deg som har solid kompetanse og erfaring innenfor områdene regnskap, skatt og avgift. Du motiveres av faglige diskusjoner og samspill med kollegaer, samt liker å jobbe med ledelse og utfordre etablerte praksiser for å finne nye, effektive løsninger. 

 

Ansvarsområder: 

  • Lede og utvikle et regnskapsteam med forretningsfokus og sikre høy kvalitet i prosesser og internkontroll 
  • Delta i og være ansvarlig for månedsrapporteringen til konsern 
  • Avstemming og kontroll av periodisk fakturering, MVA, intercompany transaksjoner med datterselskaper, andre balanseposter og kostnadsallokering 
  • Ansvar for videreutvikling av systemer og prosesser med tverrfaglig samarbeid mot intern ERP-avdeling 
  • Faglig kontaktperson for regnskap, skatt og avgift og støtte til økonomisjefer i en portefølje av forretningsområder 
  • Ansvarlig for planlegging og gjennomføring av årsoppgjør, årsregnskap, og ligningspapirer i samarbeid med revisor og konsernets økonomifunksjoner. 

Vi tilbyr en spennende lederstilling med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et solid selskap med store vekstambisjoner. 

 

Kvalifikasjoner:

  • Høyere økonomisk utdannelse, MRR og/eller statsautorisert regnskapsfører er en fordel 
  • 7+ års erfaring fra regnskap, revisjon, og eller fra annen relevant regnskaps- og økonomistilling 
  • Interesse for personalledelse og sterk kompetanse innen regnskap, skatt og avgift 
  • God systemkompetanse og interesse for digitale løsninger (selskapet benytter IFS) 
  • Behersker norsk og engelsk flytende, både muntlig og skriftlig. 

Som person, er du positiv, initiativrik, målrettet og har god gjennomføringsevne. Du er samarbeidsorientert, har gode mellommenneskelige egenskaper og evne til å bygge relasjoner. Arbeidshverdagen kan være hektisk, og du trives med å holde oversikt, omstille deg raskt, og prioritere effektivt. Vi tror du ønsker å bidra til effektivisering av eksisterende prosesser i regnskapsfunksjonen og er opptatt av å fremme et godt arbeidsmiljø. 

 

Så hvorfor TOMRA?

  • En givende og spennende rolle i et selskap med fokus på å ha en positiv innvirkning på klimaet og verden
  • 5 ekstra dager ferie i påsken, julen eller ved inneklemte dager
  • Konkurransedyktige betingelser inkludert bonus- og aksjeordning
  • Fokus på helsen til ansatte med ukentlig fysioterapeutbesøk og årlig helsesjekk
  • Moderne kontorlokaler i Asker med gratis parkering, elbilladere og egen sunn og variert lunsjrestaurant
  • Fleksibilitet og mulighet for hjemmekontor
  • "Car pooling" fra Oslo; og hvis du er heldig, kan du dele en tur med vår administrerende direktør - Tove Andersen

 

Høres dette ut som en spennende mulighet? Da vil vi gjerne høre fra deg!

Send oss din CV og en kort søknad om hvorfor du er motivert for denne stillingen og TOMRA.

Søknadsfrist er 1. april, og vi vurderer søknader fortløpende.

Vi vil gjerne høre fra deg selv om du ikke oppfyller alle kravene, men føler at du kjenner deg igjen med våre verdier og føler du kan bidra med noe spesielt til TOMRA.

 

Ønsker du mer informasjon er du velkommen til å ta kontakt med:

Georgiana Radulescu, SVP Head of Finance TOMRA Collection, +4794101643

 

Vi benytter Semac bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater.

TOMRA er forpliktet til å skape et mangfoldig og inkluderende miljø og er stolte av å være en “equal opportunity” arbeidsgiver. Vi diskriminerer ikke på grunnlag av kjønn, rase eller etnisitet, religion, farge, seksuell legning eller identitet, funksjonshemming, alder, eller andre beskyttende statuser gitt av gjeldende lov.

Firma

TOMRA was founded on an innovation in 1972 that began with design, manufacturing and sale of reverse vending machines (RVMs) for automated collection of used beverage containers. Today TOMRA has ~85,000 installations in over 80 markets worldwide and had total revenues of ~ 6.1 billion NOK in 2015. The Group employs ~2,600 globally, and is publicly listed on the Oslo Stock Exchange. (OSE: TOM) The TOMRA Group continues to innovate and provide cutting-edge solutions for optimal resource productivity within two main business areas: Collection Solutions (reverse vending, material recovery) and Sorting Solutions (recycling, mining and food sorting). For further information about TOMRA, please see www.tomra.com

Finn oss
Website

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel