Gå til hovedinnhold

Denne stillingen har utløpt

Fag- og inntektsansvarlig for arv

Arbeidsgiver
SOS-barnebyer
Sted
Oslo
Søknadsfrist
12. juni 2024

SOS-barnebyer er en ideell organisasjon som jobber i 137 land for at ingen barn skal være alene, gjennom å styrke lokalsamfunn, støtte familier og trygg alternativ omsorg. SOS-barnebyer arbeider langsiktig og er tilstede når humanitære kriser rammer barn og familier. Politisk jobber vi for å styrke alle barns rettigheter.

Alle barn har rett til å vokse opp i en familie, og aller helst sin egen. Dessverre er det akkurat nå et sammenfall av kriser som gjør at 220 millioner barn er alene eller risikerer å bli det.

Behovet for å samle inn penger for å kunne hjelpe disse barna er derfor større og mer prekært enn noen gang. Inntekter fra arv og testamenter vokser, og vi i SOS-barnebyer tror at enda flere framover vil ønske å gjøre en innsats for framtidas generasjoner også ved å gi en gave i sitt testament.

Nå søker vi en person til å drive dette arbeidet videre som fag- og inntektsansvarlig for arv. Sammen med en gjeng engasjerte kollegaer, får du en nøkkelrolle i å bidra til at ingen barn skal være alene.

 

Hvem er du?

Personlig egnethet er særdeles viktig i denne stillingen som blir SOS-barnebyers ansikt utad på arv.

Vi søker deg som har et bankende hjerte for at flere barn skal få vokse opp i en familie, og få den omsorgen de trenger og har krav på. Du har jobb- og livserfaring som hjelper deg håndtere følsomme temaer i møte med publikum på en god måte, både de som personlig vurderer å testamentere og de etterlatte. Du vil gjerne inspirere andre til å gi til sin hjertesak i sitt testament.

Stillingen har meget høye krav til ryddighet og formalia. Du håndterer konfidensielle dokumenter, har kontroll på prosesser som strekker seg over mange år, kommuniserer godt, og har en viss forståelse eller evne til å forstå juridiske prosesser og språk.

Vi tror også du har forretningsmessig teft, da primærmålet til stillingen er inntektsvekst på området. At du motiveres av utvikling og resultater er derfor essensielt.

SOS-barnebyer er en internasjonal organisasjon, og du vil delta i fora hvor det er nødvendig med gode muntlige og skriftlige engelskkunnskaper. I det daglige og i møte med publikum kreves det at du behersker norsk godt.


Ansvar og arbeidsoppgaver

  • Lede arbeidet med innsamling på området arv i henhold til strategi. Du vil være ansvarlig for budsjettering, rapportering og videreutvikling av strategi for området. Du samarbeider med markedsfører for arv om årsplaner for markedsføring av området
  • Representere og ivareta SOS-barnebyers interesserer i testamentprosesser. Det innebærer kontakt med advokatkontor, bobestyrere, testatorer og pårørende. Stillingen har en koordinerende rolle internt i SOS-barnebyer for alle testamentariske prosesser og forvaltning av verdier fra testamenter
  • Primærkontakt mot publikum på spørsmål om arv, inklusive gjennomføring av informasjonsmøter om arv
  • Representere SOS-barnebyer i ulike utvalg for arv i bransjen i Norge og internasjonalt. Følge den innsamlingsfaglige utviklingen på området både i Norge og i utlandet, og ha oversikt over hvordan markedet utvikler seg
  • Leverandøransvarlig for advokatkontor SOS-barnebyer samarbeider med om arv og testament
  • Stillingen er plassert i markedsteamet i SOS-barnebyer og rapporterer til leder Marked

 

Vi tilbyr 

  • En spennende meningsfylt jobb med stort utviklingspotensial
  • Engasjerte og dedikerte kollegaer som gleder seg til å få deg med på laget
  • Fleksibel arbeidstid og hybridløsning der du jobber litt hjemmefra og litt fra kontoret
  • Gode pensjon- og personalforsikringsordninger, og lønn etter avtale

 

Høres dette interessant ut? Da vil vi at du sender oss søknad og CV innen 12. juni. Søknader vil bli vurdert fortløpende. Du finner mer informasjon om SOS-barnebyer på våre nettsider. Spørsmål om stillingen kan rettes til Leder Marked Steinar Johansen på e-post steinar.johansen@sos-barnebyer.no eller mobil 907 90 378.


I SOS-barnebyer er vi stolte av å være en IA-bedrift (inkluderende arbeidsliv). Vi er dedikert til å skape et arbeidsmiljø som omfavner og feirer mangfoldet blant våre ansatte. Som IA -bedrift forplikter vi oss til å legge til rette for et inkluderende arbeidsmiljø, hvor alle har like muligheter til å delta og bidra. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke hos oss, uansett bakgrunn, kjønnsidentitet- og uttrykk, funksjonsnedsettelse, legning, kjønn og religion.

Få jobbvarsler

Opprett et jobbvarsel og få tilpassede jobbanbefalinger rett i innboksen din.

Opprett varsel